Sunday, February 24, 2019

Reisile minuga 2019

Teismeline Jaanika oli üks püstihull tegelane. Minu ainuke reisimise viis oli hääletamine koos sõbrannadega. Isegi kui taskus oli see pisku raha, siis transport oli viimane, kuhu see läks. Lisaks ööbimised telgis, mingite suvaliste inimeste juures ning päevade viisi kodust eemal olek, kui mobiilid polnud mingi tavaline nähtus nagu sokid.

Vanem Jaanika on aga üsna kodulembeline ja väga harva kui viitsin end kodust välja ajada, et kohvikusse või kinno minna. Okei, võin ju minna, aga kui kell lööb 21, siis ma ei näe end kuskil mujal kui kodus öösärgis teki all. Kui mul tekib uni, siis ma isegi ei viitsi teha nägu nagu tahaksin üleval olla.

Viimased aastad kui me perega reisisime, siis ainus ja võimalik variant ööbimiseks olid hotellid, korterid või majad. Mulle tundus, et kui on vähemalt korralik elamine, siis tundub ka reisimine justkui ma polekski kodust lahkunud või olin kodu kaasa võtnud. Kui see tundub teile kuidagi loogiline. Tahtsin kodust eemale, aga koos kodu tundega.

Eelmisel aastal külastasime Igori sugulast Prantsusmaal paar päeva ja edasi olime nädala Hispaanias. Nice' oli ilus, aga meeletult kuum ja kuumuse tõttu veetsime enamik ajast korteris peidus. Hispaanias elasime majas, kus meil oli kaks tuba ja kuigi tore oli päevas mitmeid kordi rannas käia ja tagasi majja tulla, siis lõpupeale kippus igavaks.

Ja nüüd juhtus nii, et mina, kõige mugavam laiskloom eales, mõtlen planeerida meile telgireisi, mis oleks ajaliselt ja distantsilt lühem, aga oma olemuselt kindla peale põnevam. Hetkel on peas mõte külastada Bosniat ja Horvaatiat ning pakkida end mõneks ajaks lahti kuhugi kenasse telkimispaika.

2013 suvel telkisime ühe öö Sloveenias mägedes ja kuigi lühike aeg ja meil polnud ka mugavat varustust, siis see oli üks meeldejäävaimatest päevadest üldse. Meie kõrval oli vanem paarike, kes haarasid tüdrukud enda tiiva alla. Lobiseti juttu, pakuti snäkke, näidati nende enda ehitatud autokodu ja õhtu lõpetuseks vaatasid koos arvutist pikka multifilmi. Ülimõnus!

Oleme mõelnud, missugused võiksid olla need varustused, mida peaksime meeldivaks reisiks kaasa pakkima:

- kindlasti kohvritäis terveid närve (check!)
- üks või kaks telki viiele inimesele
- madratsid, padjad ja tekk
- laud ja istumisalused
- varjualune õue
- mingisugune variant sooja söögi tegemiseks
- taaskord mingisugune variant, kus hoiustada toitu

Kõik, mis puudutab korrektset varustust ja põhjuseid, miks just teatud asju vaja - olen üks suur kõrv!

Asukohad on meil absoluutselt lahtised, kuid mõttes on minna Bosnias rahvusparki matkaplatsile ja Horvaatias mere äärde, et saaks nautida erinevaid olusid. Ilmselt me läheks umbes nädalaks ja plaan on sõita mitte liiga kaugele.

Ma ei teagi.. viimasel ajal on mul peas kõik keerlemas suvel reisimise osas. Kodus ei taha ka ainult olla, aga samas meie suvi Sloveenias on enamike eestlaste unistus. Võibolla nädalake telkimist täidaks meie reisihimu piisavalt, ma väga loodan. Samas ma olen leidnud endas suurema reisisoovi ja soovi sooja maa järgi just talvel, aga see on täiesti tume maa mu jaoks - kuhu minna viiekesi, et eelarve ei lööks üle pea ja samaks saaks põgeneda talve eest?

Muuseas ka see suvi ootame koerahoidjat meie tarre, kuigi veidi teistel tingimustel.. aga sellest kunagi teine kord.

Head Vabariigi aastapäeva meie pere poolt!