Wednesday, November 08, 2017

Vegan väljakutse 2017 esimene nädal


Ma olen ülivõrdsed kõrvust tõstetud, sest isegi ei usu, et suutsime Igoriga toituda terve nädala jagu puhtalt veganina! Räägin siis inimesest nagu mina, kel on järjepidavusega kehvad lood ja räägin inimesest, kes emaüsast väljudes sai kanakoiva hambusse. Seega kaks üsna keerukat tegelast, aga ometi edukad. Kuidas nii?

Peale Instagrami ma pole veganväljakutsest suurt pasundanud - rääkisime kahele sõbrale ja kõik. Esimene neist mõistis, sest tõime välja selle, et vajame eelkõike uusi tuuli ja muutust ellu. Teine uuris kibekähku, kuidas me kavatseme lapsi toita ja rahunes, kui lubasime ka loomset manustada. Pealegi ma olen vähemalt aasta elanud veganitele kaasa ja üritanud toitumist muuta vegan mõiste najal. Me ei tarbi enam piimatooteid ja eriti just piima ning just see viimane on olnud parim otsus siiani.

Seadsin endale novembriks toituda 100% taimsest toidust - seega ei grammigi loomset. Hüvasti ka munad ja mesi! Minu eesmärgiks oli eelkõige valmistada igapäevased söögikorrad puhtast toorainest ja võimalikult vähe toetuda nii valmis kui ka supertoitudele. Mis eelkõige tähendabki, et kõige olulisem on veganiks hakates olla ette valmistatud, et keha ootamatult millestki olulisest ilma ei jääks.

Käsi südamel võin öelda, et nädala jooksul pole me kordagi nälga tundud või jõuetusest kokku varisenud. Kuidas saakski, kui ma rassin pliidi ääres ja kokkan toitu, mis teeb ka omnivoori menüüle silmad ette. Meie päevad on pikad ja sisutihedad, mis tähendab, et salati ja tomativiilu näksimine ei tuleks kõne allagi. Menüüs on siiani olnud peediburgerid, küüslaugused kartulid mundris, minestrone, praekapsad ubadega, kartuli-lillkapsapüree, pasta päikesekuivatatud tomatite ja päevalilleseemnekoorega, hautatud kaalikad, smuutid, kaerahelbemuffinid ja issand, oleks ikka pidanud vist tehtud toidud üles kirjutama. Mul pole enam meeles kõik.😃 Paar korda oleme patustanud ja sõime vegan pannkooke vahtrasiirupiga. Korra oleme praadinud sojakotlette, mis meeldisid pea kõigile. Kui tõit pole juurikatepõhine, siis sööme sinna juurde lisaks tomatit, kurki, rohelist salatit, redist, herneid, maisi jne.

Lisaks hummusevõikudele on hävitatud vähemalt 10 kg puuvilju! 

Me käisime enne väljakutse algust poest ja tõime koju üle nelja kilo õunu, kaks kotti banaane ja väiksemates kogustes muidu puuviljalisi ja marju. Parim üllatus oli see, kui olime kodust eemal ja tagasi tulles avastasime, et lapsed ja nende külalised olid enamikest puuviljadest hävitanud 😁 See oli meie nädala varu! 

Mul pole teile seksikaid pilte pakkuda, mis on suuresti põhjusel, et mul on alati enne söömist kõht tühi ja kui hästi läheb, teen ühe suvalise telefonipildi. Mis teha, minust ei saaks kunagi instagrami söömaaja piltnikku. No millest me räägime! Enamasti olen ninapidi kohvis kui mulle korraliku vahumütsiga latte ette tuuakse!

Mille järgi isutab ja ehk proovime sel nädalal on veganjuust, tahhiini (2 eurot väikese hummuse topsi eest on liiga palju, kuigi see on mu lemmik..), vegan sushi, maitsepärm, mõni huvitav kook. Koogi osas tegin ettevalmistused ja panin kookospiima purgid külmikusse, et õigel ajal oleks mugav koor pealt kraapida. Juuuubedalt tahaks käia ka vegan restoranis! Aga uutest toitudest juba rohkem, kui oleme neid proovinud.

Kas keegi veel võttis ette vegan väljakutse?







Leave a Reply