Sunday, July 23, 2017

Kuidas kaotada kliente

Ma olen väga tundlik, mis puudutab halba ja ka head klienditeenindust. Kui mul on kokkupuude toreda teenindajaga ja kogu ostlemisprotsess on viimasepeal, siis mul pole raske öelda talle kiidusõnu, jätta jotsi või isegi kirjutada positiivne tagasiside. 

Täpselt sama lugu on mul kogemustega, mis pole kõige meeldivamad. Jah, eks ma teinekord "lasen minna", aga kui vähegi võimalik, annan märku. Meie viimane ebameeldiv käik restorani oli Triglavi rahvuspargis, kus valisime vihmase ilma ja korisevate kõhukeste tõttu esimese söögikoha, mis näis väljaspoolt mõnus ja hubane. Lisaks oli suurelt kirjas pitsa ja grill ehk midagi lastele ja meile.

See pole kindlasti ainult Sloveenia probleem*, aga kui ma näen tüdinenud ja isegi kergelt vihase näoga klienditeenindajaid meid vastu võtmas, sis enamasti tähendab, et kogemus võib tulla jama. Taoline jahe külalislahkus ootas meid Pr Pristavc, kuhu ei soovita kellelgi minna. Kuna kõhud korisesid, siis lasime teenindaja suhtumise mööda ja ootasime himuga toitu, mis kahjuks oli sama pask. Grill oli täiesti kuivanud ja ma ütlesin Igorile, et võime mõned tükid alles hoida juhul kui peaksime autovõtmed kaotama - liha oli parajalt kõva, et sellega oleks saanud aknaid sisse lüüa. 

*söögikohad elavad vana rasva peal, kuigi olukord on suht pekkis

Meie tellitud lihavaagen kahele oli täpselt selline, mida saaksin kodus ise teha, sisaldades poest ostetud friikaid, čevapčičeid, mis olid samamoodi pakendatud toidust tehtud ja rõvedalt ülemaitsestatud. Kogu vaagen oli lisaks nõnda halvasti tehtud, et meil olid nutumaik kurgus selle eest lõpuks maksta. Muidugi oli kogu protsessil ka kirss, kui palusime teenindajal ülejäänud pitsa kaasa pakkida (mis on väga tavaline siin) ja ta vastas meile - ne panike! Aaaaaaaaargghhh... võib olla olime me restoranikäigust tõesti väga häiritud, sest ta palus meil mitte paanitseda.😂

Ma olen alati arvanud, et sellised mossis näod on seotud peppuläinud söögikohtadega, kus töötajatele ei maksta korralikult palka või jamatakse nendega muud moodi. Samamaiguline kogemus oli meil ka kodulähedases restoranis, kus teenindajateks olid pigem noored, kes olid surmtõsiste nägudega, pidasid omavahel pikki jutulahinguid ja oeh, ka seal oli kirss tordil.😁 Terve söögikoht kubises kärbestest, mis tähendas, et veetsime rohkem aega neid ära ajades kui süües!

Teispidine kogemus on meil aga Novo mesto restoraniketiga, mille omanikuks on üks mees ja seal on teenindajad alati meeldivad, kiired ja sõbralikud. Nende kohta tean kindlalt väita, et kuigi neil on alati rahvast nagu murdu, mis tähendab arvatavasti ka rõvedalt palju tööd, saavad nad keskmiselt palju kõrgemat palka ja meeldivaid töötingimusi. Vot, ülemused. Kui palju on teil endal võimalik klientide võitmiseks teha.

Lõpetan postituse kogemusega spordipoest, mis jättis mu täiesti sõnatuks (astusime täna sealt läbi, et poisile kosse leida ja kassas oli sama nägu). Paar aastat tagasi oli suures kaubanduskeskuses pakkumine teatud poodidele, mis tähendas, et kõik kaubad olid miinus 10%. Kuna Converse' ketsid pole siin kunagi alega, siis otsustasin seda päeva ära kasutada. Peale ostmist märkasin, et ostusummast polnud allahindlust võetud ja läksin tagasi. Tülpinud näoga müüja seletas, et ma oleksin  pidanud ISE neile ütlema, et tahan 10% alla saada. Lõpuks, kui mulle raha tagasi anti, ütles üks teine müüjaonu suure naeratuse saatel, et ole hea, mine luba nüüd endale üks lõunasöök meie kulul. 😃

AAaaaaaaaaaarghhhhh.....




2 Responses to “Kuidas kaotada kliente”

  1. Mul seoses selle postitusega tuli just meelde, et nägin hiljuti ühe noorpaari tehtud fotot nende toidust ühes restoranis, taldrikul oli mingi tükk liha ja suur kogus neid kõige tavalisemaid külmutatud köögivilju (porgand, lillkapsas jne) ja selle pildi juurde käisid kiidusõnad, et super restokogemus ja super toit. Minu meelest kõige rõvedam asi, mis RESTORAN teha saab, on pakkuda lihtsalt pakist võetud külmutatud toitu. A nemad olid õnnelikud :D Nii et ju selliseid restorane on ka kellelegi vaja :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja ma arvasin, et miski pole rõvedam kui viinerite ja friikatega lastepraad. :D

      Delete