Tuesday, June 20, 2017

Reisisuund on nord

Suvi möödub ju kiiresti, eks? Kuigi meil läks soojaks juba siis, kui Eestis oli pime talveaeg, siis ma tunnen, et alles juunikuuga sai tõeline suve alguse. Täna on JUBA 20. kuupäev, mis tähendab, et hooaja esimene kolmandik on peatselt lõppemas.

Kui aasta alguses oli meie Eesti reis mägede taga, siis nüüd on tunne nagu me istume homme autosse ja sõidame kodumaale. Tähendab, Igor ja tüdrukud istuvad autosse, samal ajal kui meie poisiga liugleme pilvede kohal. Mõnus ootusärevus ja planeerimistuhin on hinges ja mu süda läheb pooleks, kui mõtlen pikalt oodatud reisile ja kõigile inimestele, keda saan (lõpuks ometi!) kallistada.💛

Ma ei ole suurt planeerija ja minu meelest on parimad plaanid impulsiivsed 'let's go' ja lähen, teen, siis kui tuju peale tuleb. Kipub nii olema, et kauaoodatud kaunikese ajaks ma teinekord enam ei viitsi.  Eesti tripp on hoopis teise maiguga ja võiks öelda, et naudin kogu protsessi panna kirja eesmärgid, sihtkohad, uurida, mida inimesed kingituseks tahavad, valmistuda teekonnaks. Igor on muidugi õnnelik, sest ta on sokkideni märg, kui saab detailselt kõik kirja panna, alustades jookidest, mida teele osta, panna paika sõitjate kohasoovid jne (Igor võiks teile tunduvalt pikemalt antud teemal pajatada).

Igoril tuleb lahe reis, sest ta saab kahe kõige vingema neiuga 24 tundi sõita - woop woop!😁 Küll mitte järjest, sest tal on au olla seekord üksi juhi rollis. Nende plaan on alustada varahommikul, jõuda õhtuks Poola ja magada korralik peatäis hotellis, süüa kenasti laua taga hommikusööki enne, kui tagasi rooliorjusesse minna. Täna hommikul naljatlesin, et ta peaks Netile ja Annekale  Temple Run' tõmbama, see on meeletult aegaraiskav tegevus ja Eestisse jõudes on nad arvatavasti parimad templi jooksjad.👊😃

Kuu tagasi leidsin ma endale ja pojale umbes 350 euroga lennupiletid ja, kui nüüd ostma läksin, siis hind oli 120 eurot kõrgem. Nojah. Kuna mulle on Lufthansa hea mulje jätnud reisi tingimustega, mõtlesin, et kui juba kallim, siis valin teise firma. Oh, üllatust! Lufhansa pakkus väiksema hinnaga pileteid kui algselt Poola lennuliinid. Meie lennureisi üks suund kestab kokku umbes kuus tundi ehk sõidame umbes kaks tundi, ootame kaks tund ja kaks tundi sihtkohani.

Väiksemas lennukis, kus on kaheistmelised read, valisin aknapoolse koha ja suuremas lennukis vahekäigupoolse. Ma loodan, et said head valikud. Võtsin kohad võimalikult vetsu lähedale ka. Ma ei planeeri käruga minna, vaid leppida kõhukotiga (mul on vaja ergonoomilist kõhukat!), sest mida rohkem on käed vabad, seda parem. Pealegi on poja kärulembus absoluutselt kadunud..

Mina olen E. paar päeva varem Eestis kui ülejäänud seltskond. Kavatsen selle aja veeta koos õega Tallinnas ja hiljem ennast Valka transportida, et perega kokku saada. Mul tekkis idee laenutada kelleltki healt inimeselt Tallinnas turvatool, mis sobiks 9-10 kg lapsele ja reisi lõpus see tagasi anda. Kui kellelgi on pakkuda tooli, siis võtaksin suurima heameelega!

Valgas tahaks veeta 1-2 ööd ja seejärel kohtuda paari sõbrannaga Lõuna-Eesti allpool otsas. Edasi sõidame Tartusse ja mingi aeg annaks lapsed eesti issile. Samal ajal külastaks Elvat, vaataks üle mõni kena paik Peipsi ääres, sõita Viljandisse ja kohtuda lastega Pärnus. Ma loodan, et issil jätkub aega neid viia Lottemaale, sest E. ei tuleks rahulik ja aeganõudev Lottemaa külastusest midagi välja.

Peale Pärnus peesitamist sõidaksime kõik koos Saaremaale ning võtaks seal aja maha. Selleks ajaks on meil pool reisi tehtud ja ma usun, et poleks midagi paremat, kui kondid merre likku lasta ja päikest võtta (kui ilm vähegi lubab).

Edasi on plaanid lahtised ning soovi korral läheme ka Kihnu, Haapsallu, uuesti Tallinnasse ja ehk jääb ka vaba ruumi improviseerimiseks. Igor kommenteeris eile, et meie muuseumid on nii odavate piletihindadega ja tema tahab võimaluse korral külastada neid palju. Mina ka, mina ka!

Ma sooviksin teada, kas augusti esimeses otsas on üritusi, mida võiksime külastada ja ehk teate ka ägedatest paikadest, kuhu kindlasti peaksime oma jalakesed viima!

Veel on ruumi võtta vastu mõned tunnised pildistamissessioonid, millele pakun sõbralikku hinda ja kohtumispaik võib olla pea üle Eesti. Kirjuta mulle inloveinljubljana@gmail.com. Kui tahad enne otsustamist mu töid piiluda, siis tee seda SIIN.😊

Mõned varasemad reisipildid Horvaatiast ja kaks esimest Sloveeniast.💛

2 Responses to “Reisisuund on nord”