Thursday, June 15, 2017

Kaunistagem kodu nurgad..

Paar kuud enne poja sündi tegime läbi väiksemat sorti remondi ja puhastamise uues (vanas) majas. Mingi aeg oli pliit või ahi tossu tuppa ajanud ja isegi külmkapist sai tahma pestud. Lisaks oli meie maja seisnud tühjana rohkem kui aasta ja osasid tube polnud keegi kasutanud (peale ämblike hordide, nemalt oli kenasti esindatud). 

Võtsime plaani ette nii, et teeme hädavajaliku ja käesolevate materjalidega. Eks mõned asjad sai ikka juurde ostetud, aga minu kindel soov oli, et seinte lihvimine, plaatimine, soojustamine, põrandad jääksid eksperdile. Nähes varem tehtud "kodust" tööd, teadsin kindlalt, et ma ei jääks sellega eales rahule ja lõppkokkuvõttes telliks ikkagi remondimehe. Lisaks kui hakkasime arvutama, et muretseme selle ja selle ja teeme ise, tuli summa kokkuvõttes üsna suur.

Garaažis vedeles valget värvi, ostsime lihvimiseks materjali ja kiirelt sai üle tõmmatud ühe toa ja köögi seinad. Ütleme nii, et kui elaksime linnakorteris, siis oleksid need seinad kergelt öeldes masendavad, sest iga aasta tehti seda va kodust tööd ja tõmmati lihvimata seintele uus kiht värvi peale. Õnneks me pole linnas ja taoline rough design annab maamajale koduse ja sõbraliku ilme. Kehv käsitöö, aga siia ideaalne. 

Samas mulle isegi meeldivad need seinad. Siiski tahaks, et neid veidi korralikumaks töödeldakse (liig paks kiht värvi vaikselt koorub siit-sealt), samas kas kipsplaadid nagu algselt oli plaanis.. Pole enam kindel.

Sellest on nüüd 10 kuud kui me viimati kodus remonti tegime ja nüüd tekkis mõte taaskord tiba värskendada. Igor heameelega lihviks ja värviks tibakene, aga mul on teised plaanid. Tunnen, et tahan elamist kodusemaks kaunistada ja lisaks kuluvad meile ära kapid, kastid, riiulid ja muud vahendid, et tekitada kodus korrastatum mulje. 

Kodu korrastamise idee ja ehk ka kerge lükke sain ma Kukupesalt, kes pakkus minu jaoks suurepärast võimalust valida nende tooteid ja lisaks püüda südamelähedased postrid pildile. Jess! Ausalt, ma olin tahtnud seda ammuu (muuuuu!) teha, aga noh, häshtääg beebiemmeelu. Igatahes Mirjam suutis mul silma särama lüüa ja mõtlesin, et ma ei oota ära suuremat remonti, vaid alustan pesakasti korrastamisega nüüd.


Et ikka eesti tähestik meelest ei läeks, valisin eesti tähestiku (SIIN), lisaks nunnupall jänes roosal taustal (SIIN) ja kelmikas panda (SIIN). Tähestiku valisin hiiigelsuure ja ma ei jõua ära oodata kuna saan selle raami panna, seinale kinnitada ja lapsed võivad mulle igal õhtul tähestikku lugeda💛

Jumal tänatud, et mul on nüüd üks kodune sõbranna, mis tähendab, et leidsin kaaslase, kes minuga Ikeasse tahab sõita. Igoriga on tore, aga ma olen päris kindel, et hea sõbrannaga on seal veel parem.😀

Mida toon Ikeast? Eelkõige lähen ma raame ostma, sest postrid sai tellitud ja hetkel nad istuvad meie riidekapis. Sean nad tubade kaupa voodile ja üritan välja mõelda, mis värvi raamid sobiksid piltidele. Kukupesa piltidega on armas lugu. Kui muidu pole abikaasa kodukaunistamise osas suur huviline (samas ta teeb kõike muud ja sada korda rohkem kui mina), siis seekord käisime koos postritega toast-tuppa ja ta andis üsna julgelt enda arvamusest teada (olin harjunud pigem 'kallis, su valik on parim, ise tead'). Ja see meeldis mulle.👏



Riiulid ja kastid! Lastetoas on olukord veidi segane ja, kuna nende tuba saab esimesena remonti tunda ja uue põranda jalge alla, siis seangi rõhu sinna. Veidi aega tagasi ostsime tüdrukutele valge nari ja valge kummuti ja neil on ka (üllatus-üllatus) valge raamaturiiul, mis on hetkel suures toas. Ehk siis tuleks üks mänguasjariiul koos kastidega juurde. Mulle tunduvad Ikea koolilauad tiba nirud ja selle arvatavasti ostame siin mõnest mööblipoest. Kui just ideaalne laud Ikeas vastu ei jaluta.

Rohkem ma mööblit ostma ei hakka ja valin hoopis selliseid detaile nagu lambid. kardinad, vaibad ja ehk ka patju-tekke. Poisile tuleb kindlasti uus tekk, sest me ostsime talle voodipesu, mis ei sobinud olemasoleva tekiga ja no, tekk kergelt loksub ringi Ikea voodipesus. 



Igatahes ma loodan, et Ikea ei vea mind kardinate osas alt. Näiteks Jyskis on minu meelest üsna koledad ja kallid kardinad ja, kui ongi mõni ilusam, siis hind annab mõnusalt tunda. 

Muuseas, meie Eesti reisi ajaks tulevadki siia eestlased! Tegemist on ühe blogija perega ja, kui nad tahavad sellest rääkida, siis ma usun, et saate blogist teada. 👀😄

Küsin teilt, kas see on hea plaan Ikeale kardinate osas lootma jääda?




7 Responses to “Kaunistagem kodu nurgad..”

  1. Kardina küsimus on mul ka. Et kas on normid? :D
    Aga sattusin esmaspäeval Leedu ikeasse ja vaatasin ühed kardinad peaaegu välja, siis vaatasin soome ikea lehele ja leedus olid kardinad 3 m pikad, soomes 2.5 :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, sommid said tünni! :D

      Ma käisin kodukal piilumas ja pildi järgi pole neil viga (tootepildid pole alati kõige ausamad küll.. :D). Hind on ka hea! Kui ma õigesti mäletan, siis müüdi Horvaatia Ikeas riiet, mida ma võtan pisikese tüki, et mu sõbranna ema võiks ustele kardinad õmmelda. :) Hoia mulle pöidlaid, et põrandalambid oleksid viksid - kodukal (taaskord) tundus aus kaup.

      Delete
    2. Mul on nüüd kardinad teel Soomest koju. Õnneks see pikkus sobikbki meile paremini. Saan siis varsti kommenteerida.

      Delete
    3. ������ma siin sipsin ühe ja teise nime alt ��

      Delete
  2. Tahaks sulle kohe külla tulla ja oma silmaga terve pesakese üle kaeda :)

    Ikea osas nõu anda ei oska, Eestis pole IKEAt :D

    ReplyDelete
  3. Tule, tule. :D

    Noooo...Sloveenias pole ka Ikeat. Viimased viis aastat ehitavad seda!!!

    ReplyDelete