Wednesday, May 03, 2017

Beebi sööb

Ei tea, mis hirmsat hunti ma näputoidus nägin, sest poeg on võtnud omal käel söömise palju paremini omaks kui lusikalt püree ampsamise. Parandan. Magusat püreed pole tal siiani probleem ampsata, mure oli hoopis soolase söögiga. Igatahes kõik, mis mahub sõrmede vahele, leiab kuidagimoodi tee suuni ja üsna suure tõenäosusega ta kõhtu. Tore uudis on ka see, et tükid pole poisile vastumeelt - väiksemad liiguvad edasi ja suuremad lendavalt sujuvalt tagasi.

Olen mõned korrad andnud sama toitu, mida meie sööme. Eraldan väikese koguse ja alles seejärel lisan toidule soola. Ürdid lähevad muidugi enne. Mul on pisike beebipurk tilli ja õli seguga ning sellega pintseldan köögiviljad enne ahju lükkamist. Mul on hea meel, et pesamuna ja minu maitse on sarnane - talle meeldib süüa bataadi friikaid ja mulle neid teha (ahjus valmis 1-2-3!).

Ja muidugi puuviljad! Peale seda, kui mu sõbranna ütles, et ta pole lapsele kunagi püreesid ostnud, seadsin endale väljakutse. Üritan pakkuda nii palju tavalist toitu kui võimalik. Me käime korra nädalas poes ja iga kord võtan 1-2 purki või tuubi koju. Nii igaks juhuks. Enamasti pakume kooritud pehmet pirni, melonit, kiivit, avokaadot, banaani, vaarikaid. Soojast söögist porgandit, bataati, kartulit, sparglit ja lillkapsast. 

Ma ei ole ammu poodides allahinnatud kraami jahtinud, aga nüüd on taas põhjust seda teha. Viimati sain poest pool melonit 15 sendiga ja kilo pirne umbes sama raha eest. Oiii, mõlemad oli poja suured lemmikud ja pirn läks kõhtu sellise hooga, et ka söögilaud limpsiti üle. :D Kohalikust poest vaatan alati poole hinna puuviljakasti üle - seal on enamasti hästi küpsed banaanid. Neid söön isegi heameelega.

Tunnen, et beebi toitmine on hästi motiveeriv just selles mõttes, et paneb mõtlema, mida osta ja, mda süüa teha. Suuremate lastega oleme mugavamaks läinud, aga beebiga see pole lihtne. Ma olen alati öelnud, et lapsed on mu motivaatorid number üks! :)

Üks pudrune pilt ka. Aga, kus siis veel, kui mitte siia. Ja poja on siuke magus amps, et pistaks või nahka. 😍









4 Responses to “Beebi sööb”

  1. Samastun väga, meie pere toidulaud läks a tervislikumaks, kui kõige pisemale ka nö suurte toitu tegema hakkasin. Ja samuti meeldis mu pojale spargel, see läks kohe esimesena. Eeee sööb sul nii tublisti juba oma vanuse kohta. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa, ma kohe hoolega vaatan, mida poes korvi pistan ja üritan valmistoitu mitte osta. :)

      Delete
  2. Esimese lapse ajal mässasin püreedega. Miks mulle tookord keegi BLW ja näputoidust midagi ei rääkinud. Teisega olin juba targem. Lugesin ilusti läbi ka eestikeelse raamatu "Näputoit". Nii tore, et ka teised emmed on selle tee valinud.
    PS. Ma pistaks ka sellise nunnu nahka 😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi hi, onju nunnu!

      Sinu vanem laps on sama vana kui minu oma ja täpselt sama lugu - ma polnud isegi näputoidust kuulnud. :)

      Delete