Wednesday, April 19, 2017

Spapuhkus to the maxxx

Ma ei tea, millest sündis idee minna perega puhkusele, kuid võin aimata, et seos on teiste blogide, blogijate ja nende spa reisudega. Vaatasin ja vesistasin ja tahtsin ka! Unistasin enda jaoks valmis imeilusa puhkuse koos abikaasa ja pisipojaga, sest kahjuks on lood veel nii, et tema toidukott on minuga ja olgem ausad - ega väga ei raatsi teda koju jätta ka.

Tegelikult on mul lastega huvitavad lood. Nimelt ma ei suuda planeerida reisi meile ja jätta neid koju. Vahet ei näe millisest nurgast lugu uurida, minu meelest on taoline käitumine ebaaus. Me ei ole teab mis reisisellised olnud viimase 12 kuu jooksul ja tundub narrimine minna ise koibi leotama ja jätta kanapojukesed koju nukrutsema. Mis tähendas, et kaasa tulid kõik peale Lasse.

Haha, mulle meenus nüüd, et spapuhkusega sai lapsi kõvasti motiveeritud. Eelmisel kuul oli neil vaja raamatute esitamisega ühele poole saada ja muidugi sai juhuslikult öeldud, et kaasa tulevad need, kes teevad tööd õigeaegselt.

Sel päeval ja tegelikult terve nädala (või isegi kauem) oli Sloveenia-Horvaatia piiri ületamine hirmus õudusunenägu. Teadaolevalt peaks praegu piiripunktides toimuma isikukontroll, mis tähendab, et reaalselt võetakse sinult pass, skänneeritakse, uuritakse autot jne. Kui taoline aeganõudev kontroll satub kokku pühadega, on tulemus aimatav. Põhimõtteliselt pool Austriat, Saksamaad ja Itaaliat (sloveenlastest rääkimata) oli teel Horvaatiasse ja meie lähedal asuv kiirtee Zagrebi poole, oli halvatud 10 km pikkusest autode kolonnist. Võin vihjena öelda, et meie valisime teise piiripunkti täiesti suvalises Sloveenia väikekülas ja pidime ootama tunni, et sõita 100 m piirini.

Meil polnud ootamisest suurt lugu, sest kogu teekond oli kokku kõige rohem kaks tundi ja isegi veidi vähem. Ma olin teekonnaks põhjalikult ette valmistanud - söögid, jook, meelelahutus. Ainus, millega suurt teha polnud, oli poja unetus. Jah, meil on väike inimene, kes ei armasta autosõitu ja, kes lausa vihkab, kui auto seisab ja annab sellest kõrgete nootidega teada. Eee oli pool tundi peale sõidu algust üleval ja piiripunktis oodates võtsin ta välja ning, kui tuli ta istmesse tagasi aheldada, vaigistasin ta pisikest suukest puuviljapüreega. Kahjuks mul polnud võimalik igavesti tema söötmisega tegeleda, nii et kaunis laulujoru tuli mingi aeg tagasi.

Hotellituppa jõudes ja peale meie imeilusa sviidi imetlemist (saime all inclusive pakkumise koos sviidiga ja kõik lapsed  100% allahindluse), võtsin endale aega ja koorisin dushi all jalast karupüksid - kõike seda suurest vannitoast, millest avanes vaade meie magamistoale ja sain vaadata telekat. Mitte, et ma kodus üldse telekat vaataks, aga seal oli äge. Nii äge, et läheks ainult sellepärast tagasi, et saaks pesta ja vaadata filmi samaaegselt.

Ütlen juba ette, et see oli mu parim hotellitoa kogemus elus! Ok, nüüd meenus. Kaks aastat tagasi käisin Logarska dolinas ja ööbisime reisigrupiga kergelt maahõngulises hotellis, mis oli sama äge, kuid seal oli veel vingem vaade (piilu SIIT). Tahtsin ka lapsi sinna viia, aga khmm ühe inimese eest toas küsiti 130 eurot!

Me ei saanud kaua tuba nautida, kui nõuti basseini. Ja kui ei nõutud basseini, siis oli vaja sööma minna. Esimest korda käisime kõik koos ujumas ja hiljem restoranis. Tüdrukud tahtsid muidugi kauem aega võtta, kui poja andis ja lõpuks kujunes välja nii, et kui pool seltskonda ahmis buffees toitu, kopitas keegi beebiga toas. Ta päevased uinakud on niikuinii üsna kahtlased ehk teisisõnu olematud ja talle ei meeldi liiga palju lärmi ja ta ei taha kaua ühel kohal olla ja sellepärast oligi lihtsam valida võimalus vältida kõike. Mina ja Igor jagasime enamvähem kahepeale aja, kus üks meist oli beebiga. Õhtul, kui saime lõpuks hiiglaslikku voodisse hüpata, lehvitasime abikaasaga üksteisele, samal ajal kui poja magas meie vahel kuninglikku beebiund ja sõudsime kiirelt unemaale.

Buffee! Sa-mu-meie! Reedel käisime kõik koos õhtusöögil ja see oli esimene ja viimane kord, kui maitsesime tagasihoidlikult kõigest natukene. Väljaarvatud lapsed. Nemad proovisid mõnuga kõiki kooke ja võimalik, et võtsid isegi juurde (muidugi, et võtsid!). Järgmised korrad olime julgemalt ja portsud muutusid suuremaks. Pean kiitma valikut, isegi piima oli mitmeid sorte (vegan, laktoosivaba, erinevate rasvasisaldustega). Nojah, mis seal salata - sõime suurima mõnuga ja, kui ma kodus eales ei suudaks sellise koguse sisse mahutada, siis seekord.. kuidagi mahtus. Pakun, et suurema isu vabandab välja sellega, et käisime päris palju kupsus ja eks seal sai iga kord kõht järgmiseks korraks tühjaks ujutud.

Laupäeval otsustasime kohaliku külaga tutvust teha ja, kui mõelda meie kohalikule elule, mis on samamoodi spa ja hotelli tõmbekeskus, siis kahjuks Horvaatia oma oli üsna nukker ja tühi. Läksime koolitüdrukute järgi (nad tulid kuskilt krõpsupakid näpus) ja leidsime poe koos baariga. Hotelli restoranis sai ainult lahustuvat masinakohvi ja ma unistasin korralikust lattest. Baaris võttis meid vastu suitsusein, sest Horvaatias võib siiani tõmmata siseruumides sigarette. Eestis jõustus seadus juba 2007. aastal ja praegu on aasta 2017.. Kohvi jäi joomata ja põhimõtteliselt me avastasime, et kohvibaar on  hotellis registratuuri juures ja seal sai isegi kaardiga maksta - avastus, mis saabus siis, kui lahkusime. :D

Mul tekkis küsimus - kas mujal spades tuleb saunas käia paljalt? Läksime Neti ja Annekaga erinevaid saunu nautima, kui ukselt selgus, et saunamaailmas käib saunade ja bassukate kasutamine ihualasti! Nemad polnud nõus võõraste ees end paljaks koorima ja mina ka mitte (vähemalt mitte enne kolme õllet nagu koduses saunas), ning me pakkisime end tagasi veemaailma. Haha, enne, kui lahkusime, siis piilusin ühe nurgataguse basseini poole. Ehk ikka võib ujumisriietega seal olla ja mulle vaatas vastu porgandpaljas onkel, kes seisis püsti, käed puusadel ja vaatas mind vastu. Okkkkk.

Pühapäevaks oli Igor täitsa vässu. Ma veel pidasin söökide nimel vastu. :D Ringijooksmist oli omajagu ja Eee oli enamik ajast üleval. Pakun, et kui me kodus niisama passiksime, mööduks aeg tunduvalt aeglasemalt. Spas oli aga alati midagi teha (haha, süüa või ujuda) ja korraga saabuski aeg koduteele asuda.

Kindlasti tahaks veel mõnda spad külastada! Järgmine kord 100% titevabalt ja võibolla peaks seda tegema Eestis.. Siis ei tekiks süümekat, et meie läheme lõbutsema ja lapsed mitte. :D

Mõned pildid ka teile. Parempoolne ülemine pilt on ainuke minust täispikkuses ja isegi selle suutis Igori trussikutes peegeldus ära rikkuda. :D Pildil olen mina mu unistuste dushinurgas, kus saab televusserit vaadata. :)

Tagasi kodus võttis meid vastu külm tuba ja karbitäis hallitavaid maasikaid. Jätsin maasud kraanikausi äärele ja kuigi olin kindel, et ütlesin edasi, et keegi need kanadele viiks, siis.. keegi ei viinud. Võtsin enne reisi kaks karpi maasikat ja üks karp oli jõudnud halvaks minna enne, kui poest koju saabusin. Viisin maasikakarbi suurde prükkarisse, lõime köögipliidi alla tule ja värvisime mune ning mõnus soe kodutunne oligi majas. Vahel on tore kodust lahkuda, aga kodus on siiski parim. Isegi kui seal pole kuninglikku voodit ja vannitoas saab ainult seina vaadata. Kuigi buffeed igatseme me kõik!

Tahtis öelda, et blogis on vaikus sel põhjusel, et ma ei oska millestki kirjutada. Mul pole öelda midagi tarka ja isegi midagi rumalat. Ma ei arva millestki mitte midagi, mind ei huvita blogimisega seotud teemad ja mu elus ei toimu midagi põnevat - lihtsalt hästi kiire tavaelu. Kuigi tahaksin kirjutada ja mul on praegugi salvestatud mõned kahelauselised postitust, siis arvatavasti need jäävadki lõpetamata. Vast ikka tuleb soon tagasi. Taolist olukorda pole kunagi olnud ja nagu öeldud, see on mullegi ootamatu*. Endal on veidi nõme, et tegin blogi lahti ja mää. :)

* kirjutasin viimati mõnusa ja hästi ladusa postituse ajakirja Pere ja Kodu beebi lisasse ning peale seda ma ei suutnud enam üle paari lause kirja panna. Nii, et teate, keda süüdistada! :)

Kus on teie parim spa kogemus Eestis? Meile meeldis Rakvere spa, aga arvatavasti põhjusel, et üle tee oli Pihlaka kohvik..

14 Responses to “Spapuhkus to the maxxx”

1. Uuuuh, loen ka koguaeg kuidas kõik spaatamas käivad. Jube närvi ajab, ise istume kodus, rabame tööd ja kuskile minna ei saa :D Eksole. Õnneks kinkis ema meile Laulasmaa spa kinkekaardi ja nüüd juuni alguses saame lõpuks puhata!

1. Ooo, lahe! Me ka ootasime väga. :) Kas sulle tuleb horsesitter koju? :D

Delete
    2. Ema on selleks :D Ise panen kõik söögid pangedesse valmis, talle jääb ainult ette tõsta :D

2. Ma ööbimisega spatamas polegi väga käinud aga pärnakatena saab Estonia spa saunakeskuses ikka vahel käidud. Ühissaunades käiakse meie maal ikka ujumisriietes (või rätik ümber). Veekeskused ja torud ja kosed mulle ei istu, pigem mõnulen soolasaunas ja aurusaunas või jaapani vannis... Peakski jälle kuskile ligunema minema :)

Replies
    1. Ma ei tea, kas su laps on piisavalt suur, et oskab juba neid torusid nõuda? Pm enne seda, kui nad kasvavad ise piisavalt suureks, et üksi alla lasta, tulebki nendega koos trikootagumikku käia kulutamas. :D

Delete
  3. Kui on plaanis ilma lasteta spasse minna, siis mina käisin just Tallinnas Viimsi 18+ spas ja pean ütlema, et see on siiani mu lemmik, mida olen külastanud. Kuna sinna alla 18-aastaseid ei lubata, siis oli see kõige rahulikum spa ja tõesti ununes ära, et kuskil väljas mingi kisa-kära olemas on. Lemmikud olid seal Jaapani kuumaveebassein koos valgusmänguga laes, suur eriti sooja veega ujumisbassein koos seinale projekteeritud kose video ja mühinaga, saun kus sai end üleni mudaga kokku määrida ja lõpmatu hulk tasuta (pileti hinna sees) puuvilju.

Replies
    1. Puuviljad ja spa koos - ma olen müüdud! Kas seal võib kogu mõnu ikka kaetud kehaga nautida?

Delete
  4. Saage palun veel lapsi. Sest see viimane beebike on imeilus! (esimene lause ei ole nii tõsiselt võtmiseks, teine lause on)

Replies
    1. Aitäh! Ütleme nii, et esimene lause on meil kaalumisel, aga teatud tingimustel. :)

Delete
  5. Suur osa Kesk-Euroopa saunakomplekse on ilma riieteta külastamiseks (vähemalt Saksas ja Austrias). Tuleb leppida kahjuks. Ja kui ma ei eksi, siis on Horvaatias suitsetamine lubatud ainult väiksemates baarides (alla mingi arvu ruutmeetreid). Zagrebi kesklinna kohvikutes ei ole küll suitsumüüri märganud.
    Anu

Replies
    1. Zagrebi kesklinnas pole ma ka ühtegi suitsusesse baari sattunud, aga näiteks Arena keskuses oli üks suitsetamist lubab pubi. Kahjuks seaduseid ma ei tea.

Hea teada, et see on tavaline Euroopas ja tean Eesti spaasid oodata. :)

Delete
  6. Eestis spasse polegi väga sattunud :) Horvaatias oskaksin soovitada Falkensteiner Iadera spad Zadari lähedal- see on mu elu parim spa kogemus üldse. Imeline! Aga pigem selline koht, kuhu minna mehega kahekesi v sõbrannadega nagu mina käisin.
    Ja saunad on spades alasti, Austrias ka. Tavaliselt lapsi ei lubatagi. Kui rohkem rahvast on, siis keeran rätiku ümber või ootan paremat hetke :)
    Suitsetamisega on jah nii, et vaikselt hakkab see muutuma, aga tavalised caffe barid on ikka väga suitsused. Seaduseid ma ka ei tea, pigem huvitab mind, kes see Anu on, kes Zagrebi kesklinna ja kohalike seadustega nii hästi kursis on :)

Replies
    1. Olen horvaadist juristiga abielus ja kuigi me Horvaatias ei ela, oleme yle 15 aasta kõik suvepuhkused ja paljud muudki puhkused seal veetnud. Tervitused
      Anu

Delete
  7. Noorus Spa Narva-Jõesuus on siiamaani kõige parem, kus käinud oleme. Eriti mõnus on seal suvel, kui meri on ka soe, paras lisaväärtus :)