Friday, April 28, 2017

Kuidas ma viimasest beebigrupist lahkusin

Issand, kuidas ma vihkan, kui Igor kutsutakse vabal päeval tööle. See on sama hea kui omal ajal kogetud koolikiusamine. Sa heameelega näriksid käed otsast, et ei peaks minema - aga ei! Kohustus on kohustus ja vaatamtu vastuseisust tuleb tagumik kohale vedada.

Mis seal ikka. Tavapärase abikaasa ümmardamise asemel avasin arvuti ja kirjutan blogisse. Istun hämaras köögis ja pliidi all praksub tuli ja aknast vaatab vastu vihmane ja värske kevadilm (just selline ilm, millega saab süütundeta tubane olla!). Tasase sagina saatel ärkavad tüdrukud lastetoas ja annaks poja vaid armu, et und jätkuks ning postitus saaks lõpuni kirjutatud. Et mitte jätta märkimata olulist - arvuti kõrval on kauss eilsete peojääkidega ehk söön maailma parimat rämpshommikusööki krõpsude ja eriti küüslauguse dipikastme näol!

Mul on teile ülestunnistus. Mõnda aega tagasi lahkusin viimasest beebigrupist. Eelviimane beebikas, millest jalga lasin, oli ennekõike mu enda pärast. Olin rase ja mu hormoonid möllasid ning pidin rämedalt keelt hammaste taga hoidma, et ma ei hakkaks suvaliste inimestega mõttetut internetivaidlust pidama. Ja ma ei saaks isegi öelda, et mul oleks õigus olnud! Mkm, see polnud üldse oluline. Palju toredam oli karvu ja sulgi lendu tõmmata ja vaielda vaidlemise eesmärgil. Nagu ma ei viitsi eales seltskonnas usu või poliitika teemal jahuda, ei viitsinud ka siis endale vett peale tõmmata ja hiljem kahetseda* (jess!).

* on juhtunud olukordi, kus olen hiljem inimesele privas kirjutanud ja palunud vabandust, et olin tross.

Viimane beebigrupp, kus ma salamahti pesitsesin, oli poja sünniaasta grupp. Ega ma seal suurt midagi kirjutanud, olin viks ja viisakas ja lugesin teiste postitusi. Mnjaa. Mida rohkem lugesin, seda rohkem ärritusin. Oleks kena, kui saaks süü taaskord hormoonidele ajada, aga mida rohkem mõtlen põhjusele, seda rohkem pean tunnistama, et põhjus oli mu enda mõttemaailmas või pigem siis selles, et mulle ei sobinud loetav sisu.

Juhtus aga nii, et sae käima tõmbamise asemel, läksin ja vajutasin unfollow**.

** OMG. Trollid! See on midagi teile! Fantastiline pääsemine!

Mis on siis teemad, mida mind natuke liiga palju interneeduses istunud vanemat naisterahvast veel üllatada suudavad? 

Esiteks ma ei hakka mõistma, mis võistlus toimub emade vahel, kui teema puudutab lapsi! Ok, ma saaks isegi aru, kui kiidetakse, kelle tibu on kõige parem laulja või, kes sai esimesena nunnukese potile. Mkm. Kõigepealt kirjutab teemaalgataja, kuidas tegi midagi lapsele ebasoovitatavat, mille peale kargab välja kari naisi, kes üritavad üksteist üle trumbata. Kes pistis kahekuusele kreemitorti suhu ja, kes paneb toidule rohkem soola (reaalsed näited elust!). Lõpuks patsutatakse üksteise õlgadele ja kiidetakse, kui reaalseid emasid, mitte ninnunännusid fassaadiinimesi, kes teevad kõike raamatu järgi (raudselt suletud uste taga on nad samasugused "päris" emad, onju).

Miks ma taolistesse vestlustesse ei sekku on põhjustel, et enamasti pole nende inimestega võimalik juttu arendada. Kas olete tähele pannud, et teatud gruppides (või isegi kõikides) figureerivad ühed ja samad näod, kes on, andke andeks, ebareaalselt rumalad inimesed***. I mean, nendega vaidlusesse laskumine on ajaraisk ja närvide kulutamine. 

*** ehk ka hormoonid?

Mis ajast on saanud rumaluse esiletõstmine võistluseks? Mõistan, et eestlane tahab olla malbe ja tagasihoidlik ja mitte ära sõnada ja ilmaasjata kiita, kuid tegelikult - kas rumaluse eksponeerimine pole lihtsalt.. rumal? Inimesed, rääkige heast! Rääkige, mida olete saavutanud ja mille nimel pingutanud! Paljud emad annavad lastele teinekord krõbinaid hommikusöögiks või unustavad lapsed (või ka enda, höhöhö) liiga kauaks arvutisse, aga deem - see pole igapäevane, see on erand ja kinnitab reeglit, mis ütleb, et oleme kõik tavalised ja head lapsevanemad. 

Lisaks arvan, et interneti vestlustes tuleks keelustada väljenda "aga vanasti" - mis arvate? :D





7 Responses to “Kuidas ma viimasest beebigrupist lahkusin”

  1. Praegustele noortele ju rõhutatakse muudkui nende erilisust. Ja mis seal salata, olles juba 30-ndates, võib paljusid värskeid emasid juba "noorteks" nimetada küll. Lapsi saab ju juba see seltskond, kelle meie abiturientidena aulasse aktusele viisime. Ja eks seda erilisust nad siis rõhutavadki oma rumaluse näitamisega. Vahet pole, et loll, peaasi, et silmapaistev ja meeldejääv. Lisaks veel suur soov kasutada "oma pead" ja mitte "kuiva raamatutarkust". Minu meelest üks rumalamaid argumente on "küll iga ema ise teab, mis tema lapsele parim on". Sellist argumenti lugesin oma lapse beebigrupis emalt, kes pidas normaalseks 6-kuusele anda igapäevaselt mitu topsi magusat kohupiimakreemi.
    Ja kui veel lisada argumendid, et vanasti tehti ka nii ja kõik jäid ellu... No kuram, teadus ja meditsiin on vahepeal kõvasti arenenud ning jõudnud hoopis uute lahendusteni. Ärme unusta, et oopiumitinktuur oli ka algselt kasutusel beebide rahustamiseks... Ja kes teab paljud tänaste täiskasvanute tervisehädad võivad olla põhjustatud ebasobivast toidust organismi arenemise ajal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma ei saaks su jutuga rohkem nõus olla!

      ..ja kuidas mul ununes fraas "iga ema teab, mis ta lapsele parim"??

      Delete
  2. Ma lahkusin juba ammu taolistest rühmadest. Útleme nii, et ei mõjunud hästi mu närvisűsteemile see vait olemine :D
    Ahjaa see, et mu Facebooki feed hakkas täituma ainult püreeste ja pudruste laste nägudega, oli ka üks põhjustest. Ma olen päris salliv inimene, aga kuidagi ei mõista, miks peab igat ampsu igast pűreest ka teistele jagama :D...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Räägi, kuidas need vaesed lapsed on võimalik nii püreeseks üldse saada? Beebile antakse lusikas kätte või? :D

      Delete
  3. See ei ole ainult beebidegrupis nii vaid ka hobuste, koerte, taime jne gruppides :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loomagruppidest ma ei taha üldse rääkidagi! Muidugi seal on omad fraasid kasutusel ja ma ei tea, kas oled tähele pannud, et kui kriitikat ei kannatata, siis tehakse uus grupp. On "Eesti koerainimesed" ja on "Sõbralikud Eesti koerainimesed". Wtf! :D

      Delete
  4. Nii beebid2016 kui ka koerainimesed gruppides vaatan mina pilte :D. Ma enam ei hakka lugema ka, kui kirjalikku postitust näen, veel vähem ei vaata ma kommentaare, sest noh... Ma arvan, et lollus on nakkav :D

    ReplyDelete