Tuesday, March 28, 2017

Riietest: uued, kasutatud ja beebiriided

Leidsin ennast täna hommikul mõttest, et viimase beebi saamine on kujundanud ümber mu mõttemaailma. Tarbimisest ja, kui rääkida tarbimisest, siis eelkõige riietest. Olgem ausad, beebide riietamine on esimese eluaasta kõige magusam tükk, sest lapsevanemal on võimalik fantaasial lasta lennata kuidas soovi on. Keegi ei nuta ämblikmeeste ja elsade poole, kui just ema-isa ise neid ei fänna.

Sloveenias juhtus selline lugu, et mul polnud võimalik käia kaltsukates ostlemas - teise käe poode lihtsalt pole siin (okei, mingi paar poekest kogu riigi peale ikka leiab), või kui on, siis need on äärmiselt kallid ja vintage riietepoe nime all. Ilmselgelt ma ülehinnatud vanaema kitleid ei otsi ja pean leppima uute riietega. 

Ma ostan harva midagi täishinnaga ja kuidagi on nii läinud, et suudan leida riideid allahindlusega. Alguses ostsin kindlasti rohkem. Vanast hajrumusest vist. Minus on alati kerge hamstrisoon peidus olnud. Eriti, mis puudutab laste riideid. See on vist reegliks, et vanematel on üks püksipaar ja lastel üks püksipaar korda miljon? Vähemalt meie peres küll. Samas olen lõpuks õppinud kahel jalal käimise ja pole vajadust iga teine paar auklikuks kukkuda (meie sokid on ka tervemad kui mõndade püksid khmm-khmm). 

Vaadates poja sahtlisse, siis seal on ainult uued tema poolt kantud riided. Varem oli lugu just vastupidine ja mul oli ehk ainult mõned hilbud uuena muretsetud. Teate, ma panin tähele, et kaltsukast shopates ostsin meeletult riideid. Asjad on beebidele odavad ja neid on kaunis vähe kantud ning sain üha innustust rohkem ja rohkem koju tuua. Praegu on mu ostud rohkem läbi mõeldud ja tean umbes mitu pikavarrukatega bodi või pükse tal reaalselt vaja läheb. Mitte palju nunnusid asju suudan koju vedada (vastuseks on - tohutult!).

Talve lõpus ostan tavaliselt mõned väliriided järgmiseks hooajaks ja seekord loobusin hinge kinni hoidmisest, et poiss ühesse neist mahub. Ta kasvab nagu.. ma ei tea, mis on hea võrdlus.. Igor ütles talle igatahes - you are going to be a tall boy, just like mommy! :D

See pole ühelegi poisslapse vanemale saladuseks, et tüdrukutele on rohkem riideid. Lähed poodi ja vaatad, kuidas poiste asjadest on kõik suurused haihtunud ja tüdrukute osakond on lookas. Ma olen täiesti kindel, et poiste asju ostavad tüdrukute emad ja ma teeksin sama. Heameelega näeksin enda beebitüdrukut samuti hallis või helesinises, mitte ainult roosades ja mummulistes riietes. Olen ka tüdrukute asju kiiganud ja saaksin sealt päris palju valida, kui igale esemele poleks kuramuse lips (või miljon lipsu!) nii kõvasti kinni keevitatud, et mu kõrvadest tuleb auru - et teaksite, siis ma alati piilun õmblusi, kas on võimalik lisasid eemaldada.

Mind teeb veidi kurvaks see, kui lähed (vähemalt siinses H&M-s) laste osakonda, on kenasti välja pandud suurte tüdrukute ja beebitüdrukute riided, näiteks uue hooaja tooted. Aga poistele mitte kunagi. Miks mitte?

Mul on kogu sellest loost ilus unistus, et kunagi on vähemalt beebiriietel (alustuseks sobiks seegi) üks suur sortiment, kus poleks asju soo järgi sorditud. Ja lipsukesed.. lipsukesed võiksid olla lisadena, et igaüks saaks maitse järgi lisada. 

Tekkis teile küsimus. Palju te Eestis veel kaltsukates käite? Mäletan, et suurte inimeste riided polnud teps mitte odavad. Näiteks SEE PLUUS viimati tehtud pildil on ostetud uuena ja maksis 7.99 euri. Kui jätta kõrvale taaskasutamise faktor, kas pole uusi riideid odavam ostsa? Või on kaltsukast võimalik leida kvaliteetsemaid asju väiksema raha eest?

Muidugi siuke muhkel kannaks ka lipsukesed välja, onju? :)









9 Responses to “Riietest: uued, kasutatud ja beebiriided”

  1. Käin kaltsukates sageli. Mitte küll hunnikuta kaupa kraami koju kandmas vaid pigem hoian silma peal millal "see õige" asi müügile ilmub, et siis ära osta. Ostan endale asju, mis 100% pidevasse kandmisse lähevad ning uue riide soetan reeglina siis kui vana läbi kulub. Lapse riietega on nii ja naa. Üleriideid reeglina teiselt ringilt ei osta kuna nende hingavus, veekindlus vms võib olla vale hoolduse tõttu rikutud. Ette ka üleriideid ei osta kuna meil on samuti majas pikka kasvu poisslaps. 3-aastasele ostan praegu 116 suuruses riideid. Tavalisi särke ja pükse ostan kaltsukast siis kui ette satub ilus ese hea hinnaga. Aga kui arvestada, et Lindexi asjad maksavad soodukate ajal vaid veidi rohkem kui kaltsukakraam siis kipungi eelistama uusi asju. Ja tüdrukute emadele olen riidepoes kade. Eriti kui kutile on mingeid piduriideid vaja. Tüdrukutele saab valida kleite, seelikuid, tuunikaid, värvilisi sukkpükse... Ja poistele kõrval pakutakse valikuks kas ülikond või dressipüksid. Riiete ette ostmisest lapsele loobusin väga ammu. Siis kui selgeks saime, et ta kasvab ja kasvab ilma igasuguste platoodeta. Ja nii on mõistlik käia riidepoodides vastavalt vajadusele.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 116! Vahva lugeda, et meil ainsana hiidmees kodus kasva!

      Teatud suuruses igapäevaseid rõivad on vist kaltsukast raskem leida? Nt dressipüksid jne, millest jääb peale väikelast üks suur auk järgi. Sa oled palju rohkem suuteline mõistusega võtma. Ma ei käinud endale teatud esemeid otsimas, vaid just jahil, mis silma hakkab. Teinekord läks raha ikka päris hea hunnik, kui sai Tartu kaltsukatuur läbitud.

      Ma tõstan kaks kätt ja lisaks jalad püsti su dressipüksi-ülikonna kommentaarile! Tüdruklaps ei pane ju peole ballikleiti, miks peaks poiss a la smokingu selga ajama. Triiksärgid näivad ka rohkem kodused ja mugavad, kui viisakad. Muuseas, mina ostan pojale tüdrukute sooneutraalseid retuuse, sest need on õhemad, püksiäär ei roni mööda säärt üles ja hind on alati paar-kolm euri odavam.

      Delete
  2. Käisin täna just.. Endale ei leidnud midagi aga 3.5o-ne eest sain beebile mingid bodyd, kleidi ja sukapükse, osadel veel sildid küljes! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma keeldun lugemast seda kleidi osa, sest mul meenus, mida tüdrukbeebi juures kõige rohkem igatsen. :D

      Delete
  3. Praegusel ajal on "tavapoe" soodukatel tõepoolest võimalik leida isegi odavamaid asju kui kaltsukates uue kauba päevadel, aga minu meelest on need riided seal alati sellised hästi tavalised basic asjad, mida täishinnaga üldse ostma ei kutsuks. Näiteks tavalised mustad T-särgid või mingi ebamäärase sloganiga topid. Ja kui seal soodukal on näiteks 3 eri mudelit toppi müügil, siis on üsna kindel, et natukese aja pärast on suurel hulgal inimestel see sama asi olemas, sest soodukatelt ikka ostetakse hetkeemotsiooni ajel rohkem riideid. Enamus asju, mida second-handidest selle sama raha eest leian on pigem sellised erilisemad (mustri, materjali või lõike poolest) ja olid tavapoes kindlasti palju palju kallima alghinnaga, kui need soodukal pakutavad asjad. (nt tutikas Lauren Conradi kleit- minu teada seda brändi kuskil Eestis muidu ei müüda. Või siis Asosest ostetud asjad.) See on vähemalt minu tähelepanek kirgliku second-handi armastajana :) Ehk siis otsin sealt pigem selliste firmade toodangut, mida igal teisel vastu tuleval inimesel seljas poleks. Hästi tavalisi riideid leiab kaltsukatest kindla peale odavamalt kui tavapoest. Lisaks on enamus neist riietest juba n.ö pesutesti läbinud- olen ostnud mõne H&Mi uue asja, mis on hiljem pesus veidralt kokku tõmbunud ja üsna kandmiskõlbmatuks muutunud, aga kaltsukakaup on juba pestud nii et mingeid taolisi ebameeldivaid üllatusi pole sellega ette tulnud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaaa, sa räägid tõtt! Ma nt endale ostangi a la ühevärvilise H&M-i t-särgi, samas täishinnaga ilusamaid pluuse ei raatsi. Olgem ausad - hind on hea, aga kvaliteet enamikel olematu. Kunagi Eestis läheme kindlasti kaltsukatuurile jahile (oh, I love it!). Isegi abikaasale suutsin kaltsukahulluse nahavahele ajada. :)

      Sul on õigus ka pesemise ja kvaliteedi osas. Beebiriietel vaatasin alati, kas on pusane või mitte - näiteks Nexti puhul oli riided alati hästi korralikult.

      Delete
  4. Põnnist kasvab jõhker südametemurdja, mitte, et ta juba praegu ei oleks :D

    Ma olen alati mõelnud, et kui ma kunagi emaks saan, siis ma ostan ennast segaseks vist :D Eriti kui perre sünniks tüdruk, sest neil on tõesti väga suur valik riideid. Poistel on üsna kesine.

    Mina käin väga harva kaltsukates ja just seetõttu, et kaltsukates on minu arvates hinnad suht kirved kui arvestada seda, et tegemist on kasutatud riietega ja tavaliselt ei ole võimalik isegi aru saada mitmenda ringi riietega tegu on. Viimati käisin ühes väikelinna kaltsukas kus silmasin kleiti mis maksis 12€ (selle hinna eest saab isegi poest juba uue), samas ei olnud selles kleidis mitte midagi erilist, et hind nii kõrgeks ajada. Samas Huljal on näiteks Vikerkaare kaltsukad, seal on isegi normaalsed hinnad. Eelmisel kuul käisin Mürakale koju aiatööde jaoks kampsunit otsimas aga selle asemel sain 2 väga korralikku kampsunit ja seda vaid 3€ eest :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hea, et veel mõned mõistlikud kaltsukad on säilinud, eks. :) Ma pakun, et kallid kaua vastu ei pea, finally kui Eestisse saabus H&M. :D

      Delete
  5. Ma nii nii väga noustun selle tydrukute-poiste riiiete teemaga ja me oma "poel" näiteks otsustasime mitte panna filtrit poiste-tydrukute- no et kui ma tahan oma tydrukult traktoritega body, siis ma ei pea minema poiste "osakonda" voi poisile roosa pluusi ostmiseks tydrukute omasse. Kuigi meil on sisseostetud ka suur hulk tydrukute riideid, siis tegelikult on suurem enamus just algselt poistele disainitud. www.facebook.com/9plus1uk just eile postitasin pildi meie "sooneutraalsuse" jaoks :D

    ReplyDelete