Wednesday, March 08, 2017

Mullane kullane

Lisaks majale saime kaasa tükikese aianurka ja kuigi me suurt ei mõelnud sellele, siis ämm ja äi uurisid hoolsalt, millised on meie plaanid. "Laseme umbrohtu alla uppuda" ei näinud kõige esitletavam plaan ja teadsime, et enam ei anna ämma rohumaale mõnda tomatitaime sokutada. Ütlesime, et kanname asja eest hoolt ja meid jäeti rahule.

Tegelt on lugu nii, et kui me seal ei külvaks, paneksid nad ise kartuli maha. Kuna maalapp on siiski meie maja mõtteline osa, siis võtsime kohustuse enda kanda.

Mul pole aiamajanduse vastu midagi. Lapsepõlvest on head mäletused paljaste varvastega kuumal mullal maasikatele luuret teha. Kasvuhoonest noppida ja süüa päikesesooja tomatit ning, kes saaks unustada rikkalikke hernepõõsaid, kuhu olekski ennast unustanud.

Lapsepõlvemälestused on muidugi toredad, aga ennekõike põhjusel, et MINA ei pidanud taimede eest hoolt kanda või neid üleüldse kasvatama. Minu mureks jäi söömine ja värskeid enda aia vilju olen osanud alati hinnata.

Õnneks meie peres pole "naiste töid" ja Igor oli sama palju huvitatud aiavärgist ja arvatavasi veidi rohkem ka söömisest. Eelmisel nädalavahetusel, kui ma puid ja põõsaid kärpisin, korjas tema aialapilt sinna kasvanud rohukamarad, kobestas (?) mulda ja lisas sõnnikut. Lisaks käisime poes ja uhke näoga lubas mul valida aiatarvikuid, palju aga hing soovib. Ta on vahel ikka naljanina. ♡

Mis ma ikka jutustan, näitan parem Igori "lubatud" leide.

Meie aia kõige külluslikumaks pereliikmeks saavad olema maasikad ja olen märganud, et maasikate juurde armastavad end istutada igasugused tüütud umbrohud. Näiteks lähed maasut noppima ja lööd sõrmed valusasse ohakasse, mis peidab end maasika lehtede all. Tõbras! Igasuguste sõbrakeste vältimiseks võtsime sellised pikad linad, kuhu teeme augud ja paneme taimed kasvama. Ehk kasutame neid ka mujal kui maasikate tarvis?


Loodan, et pildilolevast sõbrakesest saab mu suurim abimees! Nimelt olen märganud, et mulle ei meeldi üldse, kui kasvatan taimepojakesed ja sealt läheb ainult väike osa aeda ja ülejäänud rämpsu. Komplektis on neli taldrikut, igaühte saab kasvama panna 10 taime. Viska ainult seeme pruuni osa keskele, lisa vett ja hiljem pista taim mulda. Ei mingit seemnete ja taimede raiskamist. 


Lapstööjõule lapsetööjõu kindad. Muahaha.


Ämm pidevalt vingus minuga, miks jätan tööriistad vedelma. Tema jaoks vedelema jätmine võrdus sellega, kui käisin lõunal ja jätsin riistad peenranurgale. Keegi võtab ära. Mis siis, et siin ei käi mitte keegi. Sorri, kassid ikka hiilivad ringi. Ei tegelikult, enda asju on ka murevabam kasutada, ei pea iga kord küsima jne. Igor pakkus mulle poes sellist pikka, terava otsa tööriista, millega teha seemnetele aukusid - on taoline asi vajalik?


Erinevate lilleseemnete segu.


Veel mõned lilled. Igor valis päevalilled - et ikka oleksid SUURED lilled. :D


Üks esimestest köögiviljadest, mida Igor sõi oli redis ja see meeldib talle väga. Mulle ka. Eriti hapukooreses salatis koos kurgiga.


Me oleme mõlemad tilli-usku ja täiesti võimatu on leida siin koralikku tilli, rääkimata tilliseemnetest. See aasta leidsime esimest korda tilli seemneid ja tegime mõttes tilli saltosid. Seoses tilliga meenus mulle üllatus, kui kuulsin, mida peretuttava laps pani enda lapsele nimeks. Justnimelt. Pidi popp austria nimi olema.


Panen prooviks väikesed kõrvitsad. Oleks ka viimane aeg üks eestipärane kõrvitsasalat teha. Aga rooma tomatid mmm.. mu lemmikud! Täpselt paraja suurusega võikule.

Mõned seemned on veel puudu, aga rohkem nagu..ei teagi. Mõtlesin proovida kasvatada meloneid ja arbuuse, sest päikest meil selleks on rohkelt. Mis oleks veel eksootiline ja huvitav? Ja kasvaks ühe suve jooksul valmis. Aianurgas on värske virsikupuu ja eelmine aasta korjasime sealt vilju - jeerum, kui maitsvad need olid. Sõime niisama ja keetsin ka pisikese poti moosi pannkookidele.

Ma isegi ei tea, miks üldse aiateemal jutustan. Kui võrrelda enda ja Virge blogi ja huvi, siis ma kõlan nagu esimese klassi juss. :D Seega, kes tahab targemat (ja huvitavamat) aiandusteemalist lugemist, klõpsab SIIA.

Lasse käis ka uudistamas nagu ikka! ♡











9 Responses to “Mullane kullane”

  1. Eestis nüüd paljud kasvatavad viinamarju, väga eksootiline. Päris maitsvad on, ma olen saanud eesti omi maitsta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meil on nii palju, et keegi ei viits korjata ja lõpp jääb alati lindudele.. Peaks sordivahetuse tegema ja panema mahlased ja suured viinamarjad kasvama. Hetkel on liiga palju pisikesi.

      Delete
  2. mulle igatahes väga meeldis see postitus. ja aiandus ongi ju selline mõnus hobi, ei midagi keerulist, kui oma pere jaoks mõõdukalt, tunde järgi toimetada. kui üle ei pinguta, on asi ka üpriski stressivaba. no vähemalt minu umbes 7 aastase kogemuse põhjal :) aga sel aastal on meil poeviljadest saadud seemnetest sirgumas näiteks avokaado, hurmaa ja papaia. eks näis, kuidas nendega läheb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh. :)

      Hurmaa on meil aias kasvamas. Ma ise ei pannud, ämma töö. Eelmine aasta oli Sloveenias hurmaa uputus ja koguti 40 000 tonni vilju. Ulme!

      Üritan mitte üle pingutada.. eks näis. :D

      Delete
  3. Maale kolides ootas meidki üks viinamari ees, kandis vilju ka ja kui valmis said, olid jube head! Mul emal on linnas juba aastaid ning tõesti, poest ei kipu enam ostmagi :) Mina kasvatan maitsetaimi ka + spinatit, jube head salatit teha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Viinamarjad on nii magusad, et neid pole palju vajagi süüa, eks. :)

      Ma ei ole veel spinatist aru saanud. Tavaline salati on palju parema maitsega. Spinatis on vist rohkem hääd kraami sees?

      Delete
    2. Peaks vast niipidi olema jah :) Spinat on suht maitsetu ja sisaldab siis suuures koguses häid asju. Ise söön seda smuutide sees või siis peedi-kitsejuustu salatis.

      Delete
  4. Nii armas sinust nii öelda :) Kuigi ma ise arvan, et ma ei oska eriti huvitavalt kirjutada :D

    Redised on ka meie pere suured lemmikud :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arva uuesti! Ma tahaks heameelega lugeda taimede istutamisest - eriti mis just puudutab lilli. Need olen suutnud kenasti välja suretada iga kord. :D

      Delete