Sunday, February 26, 2017

Mina ei ole lehma laps II

Vegan toodete proovimine on üks põnevamaid tegevusi, sest toit on meie pereelus oluline teema ja saan öelda, et veganmaailmast said osa ka lapsed.

Mis mind taimsete toitude puhul enim häirib on see, et seal pole harjumuspärases koguses rasvu. Mõtlen siin loomseid rasvu. Esimesena hüppavad pähe kooresed jäätised, paksu võikihiga leivad, küüslaugune toorjuust.. Minu jaoks on piisavalt ärritav juba see, kui haaran tavalise mozarella asemel light versioonis toote ja alles kodus avastan.

Vegan majonees

Tegemist on Spari poeketi enda vegan majoneesiga, mis on täpselt selline toode, mis minu maitse järgi võtab igasuguse isu proovida vegan tooteid. Hapu tarretis oleks vist kõige viisakam väljend. Samas süües majoneesi koos ahjukartulitega, pean mainima, et käib kah. Haha, mulle tuli nüüd meelde, et sain esimese postituse alla kommentaari, et majoneesis pole laktoosi (olin laktoosivabal dieedil) ja tõepoolest - nii see ongi! Kes on targemad kui mina ja ei pane valge värvi ja piimatoote vahele võrdusmärki, võivad julgelt tavalist majoneesi edasi tarbida. Muidugi ei tee paha etiketti kiigata. Samas kui võtta südameasjaks tarbida ikkagi vegan majoneesi, siis mina prooviksin ka teiste tootjate loomingut, enne kui majoneesi menüüst täiesti välja viskaksin.

Spari vegan majonees oli umbes 1.50 eurot.



Mandlipiim

Kui avasin Alpro piimapaki, siis esimesena nuusutasin toodet. Võimalik, et kui sel oleks kahtlane lõhn, siis polekski proovinud. Õnneks oli mandlipiim peaaegu lõhnatu ja võtsin otse pakist lonksu - ei jõudnud ära oodata kuni riiulist tassi leian. Arvamus - imehea, värskendav! Tegin igahommikust vaese mehe lattet (pool tassi tumedat kohvi poole tassi piimaga) ja, kuigi maitse oli lahjem, siis meeldis sellegipoolest. Tegelikult meeldis nii palju, et edaspidi olengi kohvi võtnud vegan piimaga.

Sain Liisilt idee proovida kookospiima (Alpro) kakaod ja deem..deem, deem, deem ma olen igavesti müüdud! Mul olid tol päeval küpsetatud banaani muffinid ja sõin-jõin ja lasin nurru!

Suuremale tütrele meeldis nii mandli kui ka kookospiim, samuti nendest tehtud kakaod.

Uurisin ka Alpro mandlipiima koostisosasid. Hea uudis on see, et mandlipiimas on lisatud vitamiinid nagu vitamiin E, D, B2, B12 ning ka kaltsium. Kehvem uudis on see, et piimas on täpselt 3% mandleid. Mõeldes loogiliselt, siis ega rohkem ei saakski olla, kui soov on saada piima, mitte muud toodet. Kiire googelmoogel andis vastuse, et isetehtud mandlipiim on enamasti 2%-line. 

Sloveenias maksab Alpro mandlipiim 2.99 eurot.



Nisupiim

Mõte nisupiimast ja selle puhtalt joomisest ei tundunud ahvatlev ning otsustasin keeta sellega üks riisihelbepuder. Puder oli koostiselt vedelam kui tavaliselt ja mitte nii hägune. Tavaliselt söön putrusid võiga, aga kuna olin piimavabal dieedil, siis asendasin või maasikamoosiga. Ma pole paremat hommikusööki veel saanud! Nisupiimaga puder oli õrnalt magus ja maasikamoos sobis pudrule ideaalselt. Noorem tütar sõi paar ampsu, suurem pistis viimseni nahka. Kõige parem osa pudru juures oli potti pestes - põhimõtteliselt pidin ainult lõputama. Ei mingeid kuivanud poti ääri ega põhja.

Spari nisupiimas pole lisatud vitamiine ja maksab 1.99 eurot.



Soja šokolaadidessert

Veidi vedelama koostisega pudingilaadne dessert läks kõigile peale! Siin vist polegi midagi rohkem kommenteerida. Maitse oli parem kui šokolaadipudingitel, mida olen söönud ja seda pistsid ka äärmiselt valivad Igor ja Annekas. Imeahea!

Alpro šokolaadidessert maksis 1.99 eurot.



Riisikoor

Võtsin poest riisikoore, sest midagi muud seal tol hetkel polnud (teisel päeval nägin, et oli ka muid variante ilmunud). Tegin koorega tavapärase jahukastme ja oleksin võinud ka lisamata jätta. Maitset see ei andnud, värvi ka suurt mitte. Kui keegi kommenteeris, et taimsed piimad on nagu sokist väänatud vesi, siis riisist tehtud koor oli nagu tarretatud sokivesi. Kindlasti tahan proovida teisi taimseid koori, aga riisikoort never ever ever..

Riisikoor maksis umber 1.50 eurot.



Nagu taevane kingitus olid järgmisel nädalal kõik Alpro tooted 25% allahindlusega ja varusin meile kookospiima, mandlipiima ja loomulikult suussulavat šokolaadidesserti. Uurisin ka teiste poodide vegan piimasid ja panin tähele, et üheski polnud lisatud vitamiine, aga hind oli sama või isegi kallim kui Alprol.

Muidugi sain mõtte teha ise teatud tooteid, sest olen kindel, et kodused võivad olla isegi maitsvamad, valik laieneb ja rahakott tänab. Heameelega ühel päeval proovingi (Sandra Vungi, here I come!), aga hetkel mul tõesti pole aega ja energiat. Ausam ületunnitus on öelda, et ma ei raatsi sellele aega kulutada, vähemalt mitte päeval unetu beebi kõrvalt. Aga see on praegu, tulevik tõotab taimsem tulla! :)

Piimavabalt dieedilt õppisin eelkõige rohkem poest ostetud toitude sisaldust lugema ja see pani mind rohkem ise toitu valmistama ning loobuma kahtlase väärtusega toodetest. Midagi jäi ka külge ehk siis edaspidi eelistan kasutada maitsvaid taimseid piimasid kui loomset. Kui ma tõesti peaksin kunagi täielikult piimast loobuma, siis suurimaks murekohaks jääks armastatud juust. Juust, oh, juust! Vegani päevaraamat annab ka selleks puhuks mõned nipid, mida võite lugeda SIIT. Meie beebit kahjuks minu piimavaba toitumine ei aidanud.

Ma lähen ja teen endale kuuma mandlipiimaga kakao ja teie võite rääkida enda lemmikutest vegan toodetest. 




11 Responses to “Mina ei ole lehma laps II”

  1. Ma pole päris kindel, kas need lisatud vitamiinid päriselt ka boonuseks on. Paljud vitamiinid ja mineraalid omastame me millegiga koos (rasv, teised konkreetsed vitamiinid jne). Inimesed loevad pakendilt, et lisatud on vitamiinid, rõõmustavad aga tegelikult neid ei omastata.
    Ei taha Grinch olla aga uuri seda poolt veidi :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nii on ju iga asjaga, mida sööd. Täpselt nagu liha süües ei pruugi sa sealt üldse vajalikus koguses rauda kätte saada. Kuid mõte jääb jah samaks, et uuri ja puuri selle kohta :)

      Delete
    2. Nele, ma ei ole vitamiinide kohta eriti huvi tundnud. Ma arvan, et sööme piisavalt mitmekesiselt (khmm me arvame) ja aegajalt joome kihisevaid vitamiinijooke ja mina olen tablettide näol lisa võtnud. Aitäh sellegipoolest Grinchile, leidsin põhjuse huvi tundmiseks. :)

      Aili, ma ei tea, kas sa oled kirjutanud sellest, millised peaaegu läbi ja lõhki vegani veretestid on?

      Delete
  2. Meil Horvaatia Sparis müüakse seda http://www.dziugashouse.lt/en/assortment/
    Äkki on teil ka? Täitsa hea mu meelest. Pehmete juustudega on vist keerulisem, aga Sparis olen laktoosivabasid näinud küll.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hästi käib siin narrimas. :D Võibolla, võibolla Ljubljanas biomarketis või kallimas poes on leida, aga siin maakolkas pean Alproga leppima. :D

      Delete
  3. Mmmmm, tarretatud sokivesi :D Lubasin, et ostan märtsikuus ühe taimse toote ja proovin järgi, kas kõlbab süüa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kõik kiidavad Oatlyd, mida üllatus-üllatus meil pole. Ära siis Oatlyt proovi, liiga lihtne väljakutse. :D

      Delete
  4. Ei teagi nüüd, kust alustada...:)

    Olen ka erinevaid taimepiimasid proovinud ning tõesti on head. Ma niisama piima ei ole kunagi tarbinud joogina ja ei tarbi ka praegu, aga kasutan pudru tegemisel või müslit süües. Kõige lemmikumad on maitsestatud sojapiimad, eriti banaani ja šokolaadi omad.
    Üks hea avastus on veel hummus - nii poest ostetud kui enda tehtud maitsevad väga! Neid on poes saada mitmete erinevate lisanditega/maitsetega ka, polegi jõudnud veel kõiki proovida.
    Vegan juuste ja vorste pole olnud erilist huvi proovida, küll aga falafele, mis on jällegi meeldiv avastus :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naljakas tegelikult, kuidas lapsepõlvest on piima tarbimine sisse jäänud ja muidugi, kui endal lapsed, siis piim on see toode, mida peab ALATI kodus olema. :)

      Maitsestatud sojapiima võiks küll proovida, ma usun, et lastele läheks hästi peale.

      Mina fännan ka hummust! Samas olen ühest ja samast poest saanud väga head ja väga halba hummust. Polegi julgenud rohkem eksperimenteerida.

      Delete
  5. Tere! Kas see Dinkeldrink ei ole ikkagi nisupiim? Saksa k Dinkel ju nisu. Pildil ka nisupea.
    Anu Prantsusmaalt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh, Anu! Googeldasin ja sul on täiesti õigus. Tegemist on hoopis nisupiimaga. Saksa keelt ma ei valda ja pilti ei vaadanud ning eeldused olid tehtud. :)

      Delete