Wednesday, August 31, 2016

Mida pistan haiglakotti + Babe kingitus lugejale

Täna oli see päev, mil pakkisin esimesed asjad haiglakotti. Tegelikult on mu haiglakott hoopis väiksemat sorti ratastel kohver, sest olen üks neist, kes suudab paaniliselt kõik vajaliku põhjatusse kotti ära kaotada. Kohvri sorteerimine on aga tunduvalt lihtsalt ja süsteem töötab*.

* kui aus olla, siis parim abimees minusuguse peata kanal on ta abikaasa..

Sloveenia „haiglakoti“ sisu sarnaneb eesti omale. Osad asjad nagu imetava ema öösärk ja hommikumantel, beebiriided ning esimesed mähkmed antakse värskele emale haigla poolt. Ülejäänud tarviliku, mis peaksid ema ja lapse elu võimalikult mugavaks ja koduseks tegema, tuleb ise kaasa võtta.

Alustasin täna esimeste beebiriiete pesemisega. Ma hästi ei mäleta, kuid pakun, et noorima tütrega pesin samamoodi kõik voodipesud ja hilbud enne kandmist. Palju ju tegelikult pole vaja ja piisab sellest, kui lasta riided kiirpesus 30-kraadi juures läbi. Tolmune ja poes näpitud tekstiil võiks enne beebi nahaga kokku sattumist olla võimalikult puhas, eks.

See poleks mina, kui ma poleks beebi kojutoomise riieteks muretsenud midagi triibulist.. Tegemist on Okaidi eest lahti käiva õhema sametise kombega, mis peaks suurepäraselt sobima siinse soojema kliimaga. Kõrvu hakkab katma õhuke puuvillane nööritav mütsike. Samas, kui ilm peakski esimesi külmakraade näitama, on meil olemas ka sama brändi talvekombe ja turvahälli soojakott. Kuid arvatavasti jääb eesti ema märg unistus pakkida laps mitmesse sooja kihti Sloveenias kättesaamatuks. Oh well!

Sloveenias ootas mind see nukker moment, kui poes vaatasid vastu tundmatud mähkmed. Tähendab, siin on kodumaal tuntud Pampers ja Moltex, kuid neid kahte ma ei mäleta, et oleksin ostnud (kui siis hiljem Pampersi püksmähkmeid). Täielikult puudub Libero, mu lemmik - mähkme tagaosal on kummiriba, mis hoidis kenasti (pigem siis nii palju kui võimalik) manti ühes kohas. Ostsin väikese paki Moltexit ja Pampers Premium Care', kui mõlemil puudus tagumine kummiriba. 

Kolm asendamatut abimeest raseduse ajal - aaloe geel, emmolient kreem ja venitusarmide vastane kreem

Kehahooldusest pistsin hõbedasse koti hunniku vajalikke testreid, mida Hurmi on mulle Babe tellimusega kaasa andnud. Ma ei võta kunagi täissuuruses tooteid reisile vms kaasa ja olen valanud väikese koguse testripudelitesse. Haiglasse võtan endale Babe eriti õrna šampooni, kaks pisikest õliseepi – ühe neist Igorile. Stop Akn sarjast pesugeeli ja matistava näokreemi. Igori kuivale ja tundlikule nahale igaksjuhuks Babe uureaga kehalosjooni. Loetud tooted on kõik testrisuuruses. Täissuuruses tuleb meiega Babe huulepalsam ja nibukreem.

 Minule ja Igorile

Eelviimane kord Babelt tooteid tellides uurisin, kas neil on ka reisipudelites või lihtsalt väiksemates suurustes tooteid beebidele. Selgus, et letialt oli täpselt mulle väike komplekt ihupiima ja pesugeeli. :D Ideaalne, sest minu meelest esimesel aastal suuremaid pole vajagi. Lisaks loetule võtan kaasa ka voldivahe kreemi, küünekäärid ja luti. 

 Mini-Igorile

Ma pole jõudnud osta veel võrgust aluspükse ja imetamisrinnahoidjad, kuid maailma suurimad sidemed on mul olemas. Mis tuletas meelde, et Igor pidi poes naisteriiuli vahel otsad andma – pole see mammutsidemete leidmine nii kerge midagi. Pealegi meeldib poele panna ülemisele riiulile ainult õhemad minitooted, et maakerasuurune rase saaks kükakil alumiselt riiulilt endale vajalikku leida. No tänks!

Südamest loodan, et Igor saab kasvõi ühe öö peale sünnitust meiega olla (hetkel pole õrna aimugi, sest beebikool on alles septembris), mis tähendab, et arvatavasti pakin talle ühe koti lisaks kuhu käterätikud panna. Lisaks mõned eriti pehmed ja kodused puuvillased riided ja kindlasti ka söödavat hamba alla (mida küll võtta?).

Asju sorteerides leidsin, et Babe esindaja on mulle lausa kaks korda kingitusi pakkinud. Kuna meil pole siin nii palju hauduvaid pepusid ja reisipudelid on ka olemas, siis mõtlesin, et teen hoopis ühele teist kingituse. Võite mulle kirjutada, mis oli parim ja kõige mõttetum haiglasse kaasavõetud asi ning pildilolevad Babe tooted saavad ühele teist. Kui te pole sünnitamas käinud, siis pange lihtsalt nimi kirja ja reedel teatan võitja. 

 Kingituseks! :)

Jaanika




27 Responses to “Mida pistan haiglakotti + Babe kingitus lugejale”

  1. Ma hakkasin nüüd mõtlema, mis ASJAD olid head ja mõttetud sünnitusel kaasas (mul alles kümmekond päeva möödas sünnitusest), kuid tundub, et telefon oli kõige kasulikum asi. Sai tuhusid ükes märgitud ja pärast lapse söötmise vahesid jälgida. Sellisest kosmeetikakraamist oli vist kõife parem dušigeel endale, mis esimesed ööd aitas "maha pesta". Beebile olid kõik asjad haigla poolt. Aga mõttetuim asi oli vist topeltpaar imetamisrinnahoidjaid ja rinnapadjad - olin siiski enamik aega öösärgi väel ja rindadest veel nii palju ei "lekkinud", et rinnapatju okeks vaja läinud - see vist oligi ainuke avamata pakend haiglakotis :)

    Kontakt (ei saanud sinna alla õiget panna):
    Kaie.treiman@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kui ma hästi mäletan, siis vist ise käisin ka ilma rinnahoidjata ja ei tundnud suurt puudust - küll hiljem läks kõike topelt vaja. :)

      Delete
  2. Minu arust üks super asi haiglakotis on KÕRRED. Sünnituse ajal on sellega mugav juua, kui tõusta ei saa. Ning siis kui hiljem voodis toibud ning istukile ajada valus, siis samuti on nii hea juua :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geniaalne, selle peale ma poleks tulnudki. :D

      Delete
  3. Kõige parem asi kotis kaasas oli nö sport veepudel kõige ebavajalikud asi oli beebile kaisuloom :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaisuloom võis küll hea ruumivõtja kotis olla. :D

      Delete
  4. Kõige mõttekam asi oli spordiotsikuga veepudelid (2tk :D), sest jõudsin haiglasse kl 5 hommikul ja kl 7.48 oli beebipoiss sündinud :D seega turboka puhul poleks olnud aega isegi veepudelit täitma minna. Samuti kulusid ära igasugused snäkid (belvita küpsised), sest pärast sünnitust olin näljane kui hunt :D aga kõige mõttetumad asjad olid sada erinevat riietuseset endale :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, mul tuli silme ette kohe OOGB - outfit of giving birth. :D

      Delete
  5. Ma pole sünnitamas käinud, aga kuna minu parim sõbranna on kohe-kohe last saamas, võiks see talle tore kingitus olla :)

    ReplyDelete
  6. Kõige parem asi mille mina haiglasse kaasa võtsin ei olnud asi vaid oli minu mees. ( nii palju tuge ja toetust, temaga koos oli kõik palju kergem). Mõtetut asja vist ei olnudki, sest kõik mille kaasa võtsin kõike läks vaja ka. (:

    ReplyDelete
  7. Võta snäkiks midagi energiat andvat, näiteks kuivatatud puuviljad, müslibatoonid, pähklid. Veepudel ka kotti. PS! Huggies mähkmed on vastsündinutele head kuna nende serv on naba juurest kaarjas ja ei lähe nabaköndi vastu.
    Minul olid mõttetuks ballastiks enda jaoks kaasa võetud "mugavad riided". Kuna last tuli piima tekke stimuleerimiseks sageli rinnale panna ning peale iga pissilkäiku pesin end siis oli kõige mugavam olla haigla öösärgis. Olulised olid kaamera ja telefon. Beebi esimesed minutid ja esimesed häälitsused on meil tänu sellele ajalukku salvestatud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oeh, huggiseid siin ka pole. :(

      No siis ma olen kindel, et ma enda riietega üle ei paki. Haigla öösärk tundub tõepoolest parim.

      Delete
  8. Ausalt öeldes, ma enam ei mäletagi, mida kaasa võtsin. Eks ikka esmatarbeasjad, plätud, hommikumantel, lapsele riided ma usun 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma teadsin, et midagi oli mul meelest läinud ja need on plätud. Aitäh. :)

      Delete
  9. Kõige paremaks haiglakotti pakitud asjaks osutus vist üks mõnna triibuline öösärk, mis eest ülevalt nööpidega lahti käis. Kõige mõttetumad olid ilmselt porgandid :D no ma ei tea, miks arvasin, et hirmsasti porgandit tahaksin süüa. Ei tahtnud!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma kujutan ette, kui head need porgandid pärast sünnitust kõhule ja nr 2 minekule oleks kaasa aidanud. :D Enda porgandeid jätan koju. :P

      Delete
  10. Kõige mõttetumad asjad olid endale kaasavõetud riided, kuna haiglas oli väga palav ja pidevalt oli vaja lapsele rinda anda, siis tundus haigla öösärk väga mugav. Läpakas oli ka üsna mõttetu, mina arvutit ei teinud kordagi lahti, kõik vajalik info sai mobiiltelefoni kaudu edastatud :)
    Vajalik on kindlasti snäkid, haiglatoit on nagu on ja Eestis nt sünnitustoas ei toitlustata - ma ise sünnituse ajal ei söönud, kuid tugiisik siiski tahab süüa ja juua. Juba eelpoolmainitud nn spordiotsaga joogipudel on väga vajalik - võimaldab igast asendist juua ja vett sünnitades siiski peab jooma (ei tohi unustada ka WC-s käia, sest täis põis võib takistada lapse laskumist sünnitusteedes).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haiglatoit on tõesti selline, et ära ei sure, aga nälga just ei leevenda. Kuigi mäletan, et ma sõin KÕIK, sest kõht oli jube tühi. Isegi tundmatu sisuga kalakotletid. :D

      Delete
  11. Nii vahva on lugeda sünnitanud naiste kogemustest ja soovitusi. Meie pere esimese beebi sünnitähtaeg on oktoobris ja oleks nii tore endale ja pisikesele teha kingituseks vajalikud Babe tooted

    Kerli Sulg

    ReplyDelete
  12. Ei ole veel sünnitama jõudnud aga ega see kaugel pole :)

    Kadri

    ReplyDelete
  13. Ebavajalike asju ei olnud, võib-olla varusin endale liiga palju riideid kaasa (haiglas olin kokku umbes 36 tundi). Kõige vajalikum oli spordiotsikuga veepudel, mida ma vahepeal täitsin kaasa võetud Eviani veega (ütleme nii, et haigla vesi ei olnud kõige parem).
    Sulle ilusat rasedusaja lõppu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh! Mul poleks ka midagi lühikese haiglasveetmise vastu. :)

      Delete
  14. Mul on sellel kuul sünnitus ees, seega loodan, et ma midagi üleliigset sinna ei pane ja samas loodan, et midagi puudu ei jääks :)

    ReplyDelete
  15. Sellel kuul on sünnitus ees ja loodan samaaegselt, et midagi üleliigset kaasa ei vea ja midagi olulist maha ei jäta. Peaasi, et laps saab soojalt riidesse!

    ReplyDelete
  16. Aitäh kasuliku info eest! Endalgi esmakordne külastus kuukese pärast ees ootamas :)

    ReplyDelete