Tuesday, August 09, 2016

Astmast, allergiast ja kosmeetikast

Ma ei ole allergiatega suurt kokku puutunud enne kui sain tulevase abikaasaga tuttavaks. Teadsin, et tal on astma, mida tookord mõjutasid ilm, õhus lendlevad õietolmud ja mingi x-faktor, mis tihti pani mind suurt hirmu tundma. Aastatega on ta tervis mitmeid kordi paremuse poole liikunud ning lisaks on ta üle saanud Ventolini sõltuvusest, mis tundus olevat ainus pääsetee temasugusele astmaatikule.

Kui me hakkasime koos elama, nägin, et peale astma on ta ülitundlik teatud kosmeetika suhtes. Üks suurimateks ämbriteks oli minu esimese aastapäeva kingitus parfüümi näol.

Tegelikult peaksin alustama sellest, et ta kaelale ilmusid kaks suurt laiku - kumbki kummalgil pool kaela. Kõigepealt tuli maha pealmine kiht marrasknahka ning mõnikord hakkasid need kohad isegi veritsema. Ta käis küll arsti juures ja, kui ma õigesti mäletan anti kaasa topsik kreemi, mis kahjuks ei aidanud.

Taolised laigud ilmusid ta kaelale mõne aja tagant ning eriti "tore" oli see, kui värsked haavad saabusid täpselt meie pulmapäevaks. Vaeseke!

Kord, kui sättisime restorani minekuks, nägin, et ta võtab peeglilaualt parfüümi ning laseb täpselt kaks sortsu kummalegi poole kaelale. Ma ei olnud kunagi süvenenud, kus ta lõhna kasutab, sest ma ise tavaliselt piserdan riietele ja juustele (mul läheb enda ja laste valmikspanekuks piisavalt energiat, et vaadata, mida tema teeb).

See oli ka viimane kord, kui ta piserdas parfüümi kaelale ning laike pole enam kordagi ilmunud.

Peale pikaajalist "kaelasaagat", võttis meil aega, et leida talle sobiv higipulk või rulldeodorant.

Ma ei olnud kunagi tundnud kedagi, kes oleks sedavõrd tundlik, mis puudutab higistamisvastaseid tooteid. Selles mõttes, et higipulk või roll-on pole kohustuslikud, kuid korralikult higistavale mehele ikkagi vajalikud. Kõik tavapoodides müüdavad eriti mehelikud meestedeodorandid olid kõige hullemad! Alustades sügeluse ja ärritusega ning lõpetades sellega, et ta higinäärmed sulgusid ning Igor pidi minema haiglasse neid tühjendama.. Ei ole tore protseduur, ei ole.

Ta proovis läbi erinevaid tundlikule nahale mõeldud tooteid, isegi naiste omi ning mõnda aega kasutas ka kristalldeodoranti. Kusjuures päris paljud poe "sensitive" deodorandid pole nii õrnad midagi ning tekitasid ikkagi ärritust. Pealegi meile mõlemile meeldib, kui higipulgal on pisut lõhna, sest isegi, kui pesta ennast paar korda päevas (ja Sloveenias tuleb seda suvel niikuinii teha), tekib kerge higilõhn.

Lõpuks jäime pidama Sebamedi meeste rulldeodorandi juurde. Tähendab, see oli Igoril kasutusel, aga minagi aegajalt laenasin. Sebamedi deodorant oli täpselt see, mida olime otsinud - suurepärane tundlikule nahale, kuivas kiiresti ja kerge lõhnaga. Mu abikaasa on Sebamedi truu fänn olnud viimased kaks aastat ehk siis allergik kiidab!

Viimase Babe tellimusega pani Hurmi mulle pakki kaasa ka Babe roll-on deodorandi, mis peaks sobima tundlikule ja õrnale nahale. Ma olen ise pigem "mida vängem hais, seda parem" deodorantide kasutaja, seega võtsin katsejäneseks Igori. Kui on kellelgi pealt näha, kas deodorant ikka sobib igaühele, siis see on tema. 
 
 
Ma lootsin, et saan salamahti tema kõrvalt Babe deodoranti kasutada, sest mulle on siiani enamik Babe tooteid meeldinud ja sel deodorandil on nii mõnus mahe lõhn. Tuli aga välja nii, et sain enda käpad tootele kõigest mõned korrad taha ajada, kui Igor deodorandi tühjaks kasutas, sest eelistas Sebamedile Babed. Kokkuvõte - talle meeldis Babe deodorant väga, see on sama korralik kui Sebamed ja kuivas isegi kiiremini. Lisaks on ta saanud vabalt kasutada ka ülejäänud Babe tooteid nagu šampoonid, niisutavad ja ravivad kreemid ja dušigeelid.
 
Hüpates veel korraks allergiate ja astma juurde, siis abikaasa näol saan öelda, et tervenemisele on kõva boosti andnud juurde kaalulangetus, täisväärtuslik toitumine ja liikuv eluviis. Kõik, mida loetlesin, on täiesti lihtsad, kui neid mõistusega jälgida. Ehk siis pole vaja süüa tonnide viisi chia seemneid ja goji marju vms, piisab täiesti, kui anda suhkrurikkale diiedile puhkus ning tuua toidulauale söök, mis on sisaldab erinevaid toiteaineid ja on valmistatud algmaterjalidest. 

Ahjaa, mulle meenus, et ka mul on siiski mõned allergiad ning need puudutavad värvaineid ja säilitusaineid. Ma võin saada enamikest liigvärvilistest ja kauasäilivatest toitudest nõgesetõve, mis tähendab, et olen üle keha kaetud sügelevate punnidega. Täpselt samamoodi nagu oleksin just parajasse nõgesepõõsasse istunud. Nii, et minu poolt jäävad piimapulbrid (kohvile mõeldud) ja värvilised mahlapulgad, kommid söömata ja, kas ongi vaja!

Kui levinud on teie peres allergiad?

Jaanika




8 Responses to “Astmast, allergiast ja kosmeetikast”

  1. Huvitav postitus, põnev lugeda. Meil on ka meespool selline õrnem, nii kui pautustad (rohkem magusat sööb või muu keemiat) tulevad ka punnid näole ja seljale, muidu oleme üsna kergelt pääsenud. Miski tolmuallergia on tal ka.. aga see puudutab rohkem vaibatud-tapeeditud tubasid :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Issand, kui tal tolmuallergia ka oleks, siis ma annaksin otsad. :D Kuigi olen päris kindel, et see tal teatud osas ikkagi on..

      Kas su mehel on igasugune magus allergiat tekitav või on tal ehk sama nagu mul, et ei tohi olla liiga värviline ja kaua säiliv?

      Delete
  2. Oii, see oli põnev lugemine!
    Meie peres on allergikuid. Alustasin ise kuskil 15-aastasena, kui välja lõi kassiallergia, st nina sügeles ja tilkus, silmad vesistasid ja nahk sai justkui nõgestõve.. Ja see kassiallergia avaldus alles siis, kui ma olun loomaga tuba jaganud juba pm. terve oma elu :/ Asi läks hullemaks aga siis, kui kodust välja kolisin ja hakkasin seda kohta külastama harvem. Siis lõi asi ikka juba hingamisteedesse ja nii hullusti, et kui pikali mineku aeg oli, viskas hinge kinni ja õhku enam peale kuskilt ei tulnud.. Pikapeale sain aru, kuidas hingata ja olla.. Kaks aastat peale poja sündi, hakkas ka temal see avalduma.. Algul ei saanud ka üldse aru, et miksta vanaema juures maal kogu aeg nii ruttu haigeks jääb, st nohu,köha jmt.. Kuni ühel jõulukuu õhtul oli lapsel õhk otsas ning minule lõi häirekell - seesama allergia mis mul!!!!! Ja nüüd ongi nii, et koertest-kassidest hoiame ise eemale ning ennetame külla sattudes rohtudega..:/ Kotis ja regulaarsetes peatuspaikades on seetõttu alati olemas: Zyrtec, Ventolin ja kõige hullemaks juhuks Prednisolon.

    Väiksemal tegelinskil juhtub aga, et mõni sääsk või parm pureb ja ta näeb varsti välja nagu omaaegne MeatLoaf'i laulja :D (seepärast oleme ka veidi mesilaste ja herilaste suhtes umbusklikud ja kartlikud, kuigi nendega füüsilist kontakti õnneks olnud pole)

    Mees aga avastas, et olles 25 aastat üht ja sama kella kasutanud, avaldus tal nikli talumatus, mistõttu ta saab kanda nüüd vaid käekella, mille plaadi alt jookseb nt riidest v silikoonist rihm läbi :) muidu in ta kohe kärnas..

    Maailm on ikka üks keeruline paik elamiseks :D

    Tartus on hea :P
    Piret

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mul on alati nii kahju inimestest, kel on lemmiklooma vastu allergiad. Loodan, et te kunagi vähemalt ühe hamstripojukese saate võtta. :)

      Kusjuures mina ei saa jätkuvalt kanda ehteid, mis pole kullast või hõbedast. Seda küll ainult kõrvades, mujal ei anna tunda.

      Vaene väike poeg ja abikaasa. Oh, seda elukest küll. :D

      Delete
  3. Väga hea lugemine!

    Minu probleem on selles, et ka need kõige tugevamad tavapoes müüdavad rulldeodorandid ei ole piisavalt efektiivsed. Vb peaksin siis ka kas Babe või Sebamedi deodorante proovima. Olen ka L'occitane oma proovinud, lõhn on väga hea, aga õhtuks jääb ikka kuidagi väheseks:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kui sul allergiaid pole, siis ma kindlasti prooviksin meeste omasid. Ilma naljata. Need on kohe teisest puust ja hoiavad pääääris pikalt lõhnavabalt. Muidu soovitaksin sulle pigem Sebamedi, kui otsid pikema kestvusega deodoranti.

      Delete
  4. Mina isiklikult olen meie pere kõige suurem allergik. Ja mida aastad edasi, seda rohkem mulle neid juurde tuleb. Mäletan, et põhikoolis ei olnud mul mitte ühtegi allergiat aga viimaste aastatega on neid kamaluga juurde tulnud. Ma ei talu maasikaid, õunu, kiivisid, banaane, tsitruselisi, paprikaid, tomateid. Ma saan neid süüa, aga väga vähe. Niipea kui limiidi ületan, on keel 2-3 tunniks paistes ja keelele tekivad nagu suured kupud, mis teevad tohutut valu. Viimasel ajal olen hakanud riideid ka väga väikse pesupulbri kogusega pesema, sest nahk ei talu. Tekib lööve.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vaene laps! Mida sa üldse süüa saad. :(

      Delete