Tuesday, July 05, 2016

A mida see Jaanika muliseb?

Ma ei tea, kas te usute, aga mul oli täna terve päev soov kirjutada blogijatest. Eelkõige selles võtmes, milliseid blogisid loen ja, milliste blogide lugemise olen teatud põhjustel lõpetanud. Loomulikult nii, et jätan välja viited ning lasen teil enda mahlas haudida, kas nüüd räägiti minust või..

Mõtlesin kogu talveriiete pakkimise ja pesu triikimise, organiseerimise ajal sel teemal (and god knows KUI palju pesu mul oli). Mul on eriline suhe kodutöödega, et unistan ennast selleks ajaks kuhugi mujale, peaasi, et pilt minust triikimislaua taga ei paistaks liialt reaalne.

Aga miks üldse kirjutada blogidest. Tean, et mingi põhjakihi mudakala* postitust sellest poleks tulnud, vaid pigem soovisin analüüsida enda valikuid. Miskipärast eelistan alati teatud blogisid ja teatud blogisid mitte kunagi. Ja ma loen neid palju!

Kodutööde lõpuks õnnestus mul peale sattuda postitusele, mis võttis vaevaks kommenteerida käputäit blogisid ja mul oli kerge oksemaitse suus. Seal ei räägitud isegi minust, aga.. kujutasin ette, miks oleks hea idee jätta taoline postitus tegemata.

Ma ei mäleta, kes see oli, kes kirjutas, et blogijad on kui pisike kommuun, mis peaks kokku hoidma. Jumal hoidku, kui vähe ma taolisest avaldusest arvan! Täpselt samamoodi nagu ma ei pea enda südamesõbraks kõiki fotograafe, sel ainsal põhjusel, et meile meeldib kaameraga klõps-klõps teha. Arvan, et taoline ütlus peaks käima ikkagi tõeliste sõprade kohta ning mul on hea meel tõdeda, et saan anda sõbratiitli päris mitmele bogijale. Kuid mitte põhjusel, et me blogime, vaid põhjustel, miks kaks inimest üksteist sõbraks peavad. Väärtushinnangud, maailmavaade, huumor ja see miski x-faktor.

Kuidas näeksin mina ideaalis blogijavahelist suhtlust? Tahes-tahtmata me kuidagimoodi ikka astume üksteise varvastele. Ma ei näe põhjust, miks me ei võiks kirjutada blogimisest sel moel, kuidas seda näeme, laskumata isiklikule tasandile. Olen käinud seal, nõme oli ja piinlik hakkas. 

Palju khuulim oleks, kui saaksime kokku ja arutaksime teemal, kuidas arendada ettevõtjate ja blogijate vahelist koostööd. Kuidas ametlikult teenida blogimisega raha. Millest on eetiline kirjutada ja, millest pole. Kõlab ju khuulimalt kui kõrtsutagune klatš, kes on ikkagi roosamanna ja, kes on lillamanna. 

Ma ei ole muidugi teab mis konkurendihirmus kirjutav blogija. Seega ma ei kujuta ette, kas blogijad tahaksid jagada teatud ideid ja väärtushinnaguid, mis minu silme läbi oleks ideaalne viis tõsta meie mainet** ja võimet teenida kirjutamisega. 


* teiste blogijate teemadel toituvad blogijad
** olla teadvustatud rohkem kui huulepulga eest tootearvustuse kirjutajad

Oli aeg, mil ma ei arvanud teatud blogijatest suurt midagi. Näiteks Mirjam (crap, she has it all!) ajas mind sel moel endast välja, et sulgesin ta blogi sama kiiresti kui avasin. Briti puhul häiris tohutult see, et mismõttes ta lapse sünnipäeva korraldus on nii ideaalne, samal ajal, kui ma ei suutnud isegi ühte värvi tasse ja taldrikuid organiseerida. Rääkimata lipsukestest ja õhupallidest. Marina tundus nii eneseteadlik, et ma kujutasin ette, et see ei saa normaalne olla. Järelikult on ta ninatark bitch. J ä r e l i k u l t !

Mida see kõike oleks teile minust näidanud, kui oleksin need mõtted enda peast ka siia blogisse kirjutanud? Kuigi ma olen kehv inimesetundja, no mitte kehv, aga pigem selline pikaldane, siis vähemalt oli mul piisavas koguses oidu jätta esimene päheturtsatav mõte kirjutamata. Jällegi, korra ikkagi tegin ja piinlik, oi kui piinlik oli pärast.

Nii, et võtke aega. See oleks minu soovitus kogu selle mulapostituse peale. Andke endale võimalus õppida blogijaid kui inimesi tundma ning isegi, kui arvamus jääb rohkem negatiivseks, leidke endas see jõud mitte otsida ühiseid kaaslasi, kellega koos koguda veelgi rohkem põlgust või lausa viha.

Ja see on täiesti okei, kui teile mu postitus või lausa blogi ei meeldi. Mis küll jääb mõistetamatuks, miks te siin olete, aga kui arvate, et annate mulle veel ühe võimaluse, siis khuul ju. 

Jaanika





6 Responses to “A mida see Jaanika muliseb?”

  1. Kuldsed sõnad ! :). Ma ei oleks osanud paremini seda kõike kirja panna.. sellepärast Sina mulle meeldidki :).

    ReplyDelete
  2. hihihi mudakala :) ma nimetan ka sedasorti inimesi alati põhjakoristajateks :D

    ja i sure as shit don't have it ALL, nukuke!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, ütleme nii, et peale mõistmise saavutamist, läks lugemine kergemaks. :D

      Aga see ei tähenda üldse, et sa poleks üks vapustav naina nagu kohe arvasin. :)

      Delete
  3. Räägivad, et internetis on kellegi kohta arvamust avaldada palju lihtsam kui näost näkku. Kirja panna, et see või teine on selline või tolline (eriti negatiivses võtmes), on ju nii lihtne. Lihast ja luust inimese ees võivad sõnad kurku kinni jääda. Samas mõnel ei jää kah. Inimestel on erinev taktitunne. Mulle näiteks on taktitunne päris oluline ja ma üritan oma sõnad läbi mõelda, enne kui need kusagil avaldan. Mõni ehk näeb selles enda kammitsemist. Aga mina ei näe. Ma mõtlesin täpselt samuti oma sõnad läbi ju inimeste keskel suu lahti tehes ja on täitsa normaalne, et ka kirjalikult on mingi filter vahel, et inimestele põhjendamatult haiget ei teeks. Kusjuures ma tean ka blogisid, mis on mu meelest äärmiselt igavad, ei köida mind absoluutselt, aga ma ei näe vajadust selliseid blogisid enda blogis ära mainida ja nüpeldada. Kuigi nüpeldamine tooks kindlasti lugejaid, kes seisaks vesiste suudega kõrval, et saada tasuta meelelahutust (loe: verd, sitta ja tatti). Ma olen pigem väiksema lugejaskonnaga :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa, kirjutan alla su jutule.

      Mulle meenus üks aastate tagune olukord, kui mu tuttav sai kohalikku volikokku. Meie sõpruskonnast oli seal juba üks liige. See viimane liituja andis kõvasti mõista, et küll nüüd tema hakkab kõvaks ütlejaks ja küll olukorrad leiavad parima lahenduse. Teine tuttav ütles rahulikult, et neid pröökajaid on alati, kuid kõvast ärapanemisest ei tule tavaliselt midagi välja.

      Ma arvangi, et sa võid olla ju kõva vahutaja ja näkku ütleja, kuid mis on sellisest käitumisest kasu. Lahendusi ei too, halvimal juhul teed olukorra kõigile ebamugavaks. Krt. Kui oled nii kange, tegutse ja tegutse enda sõnade järgi paremini. Mida sa hüppad. :D

      Aga meelelahutust rahvas nõuab.. tõsi!

      Delete