Monday, June 20, 2016

Lihtsad mõtted

Maailma parima õnnetunde saavutamiseks on vaja kõigest 12-numbrilise kombinatsiooni sisetamist, et teha netipoe tellimus. Käsi südamel - viimane aasta või lausa poolteist olen hoidnud igasugusest interneti shopingust. Panin tähele, et poes käitun grammike tagasihoidlikumalt kui kodus arvuti taga ning kallimad ostud tulevad eelkõige internetist. Igatahes, kui Nextdirect kavatseb näidata vana head kiiret paki kohaletoomist, siis saan juba sel nädalal kätte esimesed beebiriided, mida näitan teilegi.

Ühes postituses vingusin, et Sloveenias pole kaltsukaid ja me peame kõik riided uuena ostma. Samas hakkasin kalkuleerima, et kui teeksin mõned korrad kuus sekkarituure, siis kokkuvõttes krahmaksin rohkem asju kokku ning maksaksin sama palju kui uute eest. Hetkel vaatan kriitilisema pilguga üle, mida meil täpselt vaja on. Mitte nagu teise ringi poes, kus "uuuuu, seda mul on vaja" asi tuleb minuga kaasa, olenemata sellest, kas mul on riiet ikka hädasti vaja..

Järgmisel nädalal ajame autole hääled sisse ja sõidame Horvaatiasse. Meie reis näeb ette teekonda: Arena center, Killu kodu või ladu (või koduladu) ja Ikea. Kuigi meil pole Zagrebi linnateedel sõitmisega suurt häda, siis annab ikka tunda, kas oled harjunud unise külateega või sõidad korraga hirmus närvilises pealinnas. Põhiline on mitte sattuda vanalinna ümbrusesse, kus enamik teid on ühesuunalised ja sõites õigest tänavast mööda, tuleb tagasijõudmiseks teha kolme i-ga iiilmatu ring. Reisi eemärgid: beebiriided, Emmaljunga vankrikomplekt ja voodipesu-pesutarvikud beebile.

Kui ma peaksin veel vinguma*, et kaal teeb hops-hops hüppeid, siis tuletage mulle meelde tänast päeva, mil ostsin koju küpsiseid, vahvleid, mureleid, nektariine ja võiseid croissante.. 

*tegelikult ma olen enamik ajast tubli - teen metsaringe ja käin jalutamas ja triigin pesu, mis peaks tunniga 300 kcal maha pesema. Aga, kui teha cheat day, siis minu poolest võib alustada juba kell 8 hommikul nagu tegin seda täna.

Andke andeks, aga mu blogi on IGAV! Ma ei saa aru, kes siin viitsib üldse enda aega raisata, sest et mina küll mitte. Tahaksin blogile anda uue näo fondi, taustapildi ja kujunduse näol, aga kuna selleks tuleb koodidega jamada, siis ma isegi ei ürita. Jah, olen proovinud. Seega, kui keegi harrastaja tahaks kompveki raha teenida, siis palun kirjuta mulle inloveinljubljana@gmail.com. Ja nüüd korraks selle igavuse juurde tagasi. Kuna blogi disain on minu jaoks nii kulunud (on ka palju vett sellest ajast, kui Ann disainida aitas, merre voolanud), siis ainus, mis mind siia toob on pooltkohustuslikud iganädalased raseduspostitused. Samas kõik muu, mida blogimisega armastan on jäänud nukralt tegemata..

Ma tahaksin lastele (ja endale) osta inhalaatorit ja kontaktivaba termomeetrit. Kas on need riistapuud on seda raha väärt ja milliseid mudeleid olete kasutanud?

Maris kirjutas sellest, mida ta arvab Padjaklubist, lapsfännidest ja, mida ta lubab enda lapsel telekast vaadata. Marise jutu peale meenusid mulle enda tüdrukud, kes on suured Harry Potteri fännid ja see teeb südame soojaks, sest mul on kellelegi enda eestikeelne HP raamatusari pärandada. Enamasti me vaatame selliseid enamvähem lapsekõlbulikke filme koos, mis tavaliselt ikkagi tähendab seda, et peame neile osasid situatsioone seletama. Ma lubasin neil HP esimesi ja üsna sõbralikke osi kahekesi vaadata, kuid filme otsides sattusid nad ükskord viimasele osale, mis on kõike muud kui roosamanna. Kuulsime teisest toast üsna kõva actionit, millega kaasnes mõlemapoolsed kommentaarid. Vanem eest ja noorem järgi. Meile pakkus kogu situatsioon nalja, sest polnud kindel palju nad kogu kommentaarimise juures said filmi vaatamist nautida. Samas armas, et nad üksteist toetasid - jumala eest, et kellelgi hirmus poleks! Lapsed enamik ajast telekat ei vaata, kui siis aegajalt dvd pealt multikaid, lastelavastusi ja meiega koos filme. Kui neil peaks tekkima isu telekast seebikaid vaadata (siin väga popid!), siis ma vist saadaks nad õue jälgima, kuidas muru kasvab. :D

Üks blogija (nimi on keele otsas..) kirjuta sellest, kuidas tal tekib igatsus peale nädalast lapsest eemalolekust. Võin rääkida teile loo, kuidas mina ja Igor olime ükskord lastest eemal. Kõigepeale me sõitsime 2000 km, et jõuda Eestisse. Seejärel andsime lapsed vähemalt viieks päevaks ära ning, kuigi meil polnud aasta aega olnud ühtegi lapsevaba päeva, läksime peale kahte päeva laste juurde. :D

Lugesin täna hommikul järjekordsest kassikoloonist, mis paneb mind lihtsalt peast kinni hoidma. Nagu ma aru sain, siis seal taga on taaskord totu memmeke, kes on hingelt suur loomasõber. Mõistan, et nende totude inimestega polegi muud teha, kui käed käiku panna ja aidata probleemi lahendada. Samas panen teile käe südamele, et kui teie elamise juurde tekib kass, siis halvim, mida saate talle pakkuda on SÜÜA! Tänu söögile on kassil piisavalt jõudu, et paljuneda, liikuda ringi korjates haigusi ja saades vigastusi ning urineerides teie majaümbrust. PARIM, mida saate teha on teatada kassist kohalikule varjupaigale (kuigi sellega on ka nii ja naa), tuues kassi endale koju või otsides talle hoiukodu. Kassikolooniast saate lugeda SIIT ja hetkeolukorrast (jaa, vabatahtlikud juba tegutsevad!) SIIT.

Kuna mina kasvatan juuksevärvi välja (ülimalt "nunnu", soovitan proovida neil, kel on loomulik kartulikoorekarv ja tumedad värvitud juuksed) ja Igor on naturaalne mustu, siis meil kahel on au üksteise halle juuksekarvu eemaldada. Pakun, et kui me juuste eemaldamist ei lõpeta, siis oleme neljakümneselt kiilakad. Või, kui lõpetame, siis oleme kaks loomulikku silver fox'. :P

Olge mõnusad ja kirjutage, millest siin blogis tunnete kõige rohkem puudust!

Jaanika




11 Responses to “Lihtsad mõtted”

  1. Ma hakkasin peale lapse sündi juuksevärvi välja kasvatama. Kui muidu olin nagu haige oma värvimisega, ikka iga kuu vähemalt korra, või mõnikord isegi mitu, siis nüüd saan käsi südamel öelda, et ma pole üle kahe aasta seda kemikaali oma juustesse pannud ning vahe juuste tervises on ikka märgatav. Üleeelmine nädal käisin juuksuris ja tema andis lõpliku kinnituse, et viimnegi kui värvipiisk on nüüdseks juustest kadunud ja välja kasvanud. Aga see tõi endaga kaasa uue probleemi. Mis edasi? Tahaks midagi uut ja värskendavat :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma vahetasin ka iga paari kuu tagant juuksevärvi ja viimati läks nii hulluks, et mul murdusid pooled karvad peast. :D Tahaksin juba praegu vähe paremat soengut ja olen mõelnud värvieemalduse peale, aga kui pole lõplikult otsustanud, siis ise ei hakka eksperimenteerima. :)

      Ausõna, ma ka ei teaks mida teha..

      Delete
  2. Minul on microlife kontaktivaba termomeeter ja inhalaator ka samalt firmalt. Mõlemad asjad on asendamatud olnud, lapsed on ühe- ja kolmeaastane, viimane aasta palju haiged olnud. Termomeeter mõõdab kolme sekundiga otsaeest ja mulle tundub täpne. Inhalaatorit kasutame terve perega, mul isegi põskkoopapõletik paranes ainult seda kasutades.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mul on ka Microlife kontaktivaba termomeeter ja väga mõnus asi on küll. Saab näiteks magaval lapsel temperatuuri mõõta, ilma, et üles ärataks. :)

      Delete
    2. Jah ma kasutan ka magamise ajal tihti, sest siia neil kipub palavik just kõrgeks minema. Lisaks on väikesel niigi raske mõõta, sest ta ei püsi paigal ja vihastab kui midagi kaenla all on :D

      Delete
    3. Sel juhul on mul hädasti seda termomeetrit vaja, kuna olen maailma halvim mõõtja. Isegi automaatse vererõhu masinaga. Jända mitmeid kordi kuni käsi on sinine või kraadiklaasiga kuni lapsed ei suuda enam paigal olla. :)

      Delete
  3. Ei ole mõttetu blogi, kirjuta ikka. Tee jälle ntx pildipostitus metsajalutuskäigust ja Horvaatia reisust saab vlogi teha ju :) Ja fotovõistluse võid jälle korraldada, ma viimane kord ei osalenud, aga aktsioon jäi silma küll.

    Inhalaator on Omroni laste variant (tuleb beebide ja laste maskidega, suuotsikuga ning kaasas on mingid loomakesed, mida laps siis jõllitada saab), kompressoriga ehk jõriseb. Täiskasvanule saab maske apteegist juurde osta ja tõesti, soovitan ka ise kasutada kui köha-nohu on.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No vot, blogil on varsti kolm aastat täitumas. Tuleb selle puhul midagi korraldada. :)

      Kuigi siin pole nii külm, siis aegajalt ikka midagi ründab. Mul käib üleaasta kohutav köha, mis kestab üle kuu. Igoril astma kimbutab vähe, kuid haiguseid korjab ta nagu lapsed. :D Meie perele vajalik masin tõepoolest!

      Delete
  4. Inhalaator on vajalik asi küll kui hingamisteede haigused kipuvad kimbutama. Aga ostmisel tekib dilemma ka. Ultraheli-inhalaator töötab vaikselt ja auru saab lapsele teha ka magamise ajal aga nt ravimeid nendega enamasti manustada ei saa. Kompressoriga inhalaator müriseb veits, magamise ajal väga auru ei tee aga on efektiivsem ja sobib ka ravimite manustamiseks. Meil on juba paar aastat Microlife kompressoriga masin, müriseb veidi aga on efektiivne. Varem oli laenuks üks odav masin (nii 20€) aga see oli kallimaga võrreldes üsna mannetu. Aga kui elamises kuiv õhk teeb olemise kehvaks siis on õhuniisutaja hoopis abiks. Peale selle soetamist ei ära enam kuiva kurguga ja koorikud ninas.
    PS! Kui blogimise soone taas üles leiad siis ka igavaid igapäevapostitusi on mõnus lugeda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma ei teadnudki, mis neil vahet on. Arvasin, et üks suur aurumasin kõik. Huvitav, kas arst kirjutab asmtaatikutele rohte, mis sobivad sinna inhalaatorisse?


      On põnev? Kusjuures ma omaette vahel siin urisen, et miks inimesed ei blogi, ma loeksin ka igapäevaseid postitusi. Aga, et kirjutaks ise.. :)

      Delete
  5. Meil on Microlite termomeeter ja Laica UH-inhalaator (tegelikult küll vist nebulisaator :D).Kuidas rahul? Nii ja naa, ma ütleks. Termomeetriga on hea mugav mõõta ilmselgelt, samas mulle siiski tundub, et kipub valetama ja kui ikka tahan väga täpset mõõtu saada, toon vana hea elavhõbedaga kraadiklaasi välja. Kui praegu tekiks vajadus uue järgi, siis vist pigem uuriksin neid variante, millega saab kõrvast mõõta.
    Inhalaatoriga pean ütlema, et see on ainus kogemus, mis meil on (muid masinaid pole kasutanud), aga sellist tulemust, et a la 2 päevaga (nagu olen kuulnud räägitavat) köhast lahti, mina pole veel näinud. Ta kindlasti leevendab olukorda, aga usun siiski kooritud küüslauguketi voodi külge panemisse ja hanerasva kasutamisse veidi rohkem. Eks lapsi ole ammusest ajast ravitud kartuliauruga, aga inhalaatori kasutamine on kindlasti ohutum. Seetõttu on mõistlik soetada.
    Ja usun, et nende mõlema puhul kehtib reegel, et kui soovid head ja odavat, siis kõigepealt osta odav ja pärast osta hea ka. Ehk siis pigem kuluta veidi rohkem, kui võta see kõige odavam. Kasutusiga peaks selle kulutuse tasa tegema!

    ReplyDelete