Sunday, April 24, 2016

Pilk meie (tuleviku) tarre

Eile õhtul, peale sisutihedat päeva, mis oli tõsiseks kontrastiks mu igapäevasele elule, varisesin väsinult, kuid õnnelikult voodisse. Ma olin otsustanud. Teadsin täpselt, millised on mu soovid. 

Peaksin alustama sealt, et alates hetkest, mil teadsime meie pere suurenemisest, tekkis soov kolida enda koju. Pea kaks aastat vanematega koos on andnud meile kogemusi mahutada mitmeid erinevaid inimesi ühte tarre ja õppida arvestama igaühe soovidega. Nii palju kui võimalik.

Kuid siis tundsin, et minu soovid ületavad teiste omasid ja ma ei taha enam teistele mõelda sel moel nagu varem. Minu pähe mahtusid abikaasa, lapsed ja värske kodanik ning olin kindel, et kui ma peaksin hakkama laveerima veelgi rohkemate inimeste soovide vahel, siis upun. Oktoobrist, mil olen rohkem hormoone täs pumbatud kui eales, olen isekas. Ainult enda perele mõeldes.

Aga kõigest õiges järjekorras ehk kolimisele eelnev plaan on renoveerimine ja just sellest teile täna ka kirjutan.

Mõnikord juurdlen selle üle, kas õige elukaaslasega peabki lihtne olema. Arutades abikaasaga selle üle, mis moel, kuna ja milliste vahenditega renoveerime maja, jõudsime kergelt ühele meelele. Oota vaid, Jaanika, mõtlesin. Oota vaid kuni te jõuate siseviimistluseni ja siis näete, kuidas kaklete KÕIGE üle. 

Olin kindel, et mehel, kes on elanud forever and ever kodus, kus on valged seinad ja kollased põrandad, unistab just sellisest elamisest nagu vanematekodus. Wrong! Kontrastiks minu kindlale teadmisele (jaa-jaa, ma tean küll!), olime taaskord olukorras, kus üksteisega nõustumine näis maailma loomulikuim osa. 

Mis seal ikka. Lõpetasin kõiketeadja rolli ning leppisin. 

Jõuan nüüd ruumideni ja selleni, millised saavad olema esimese korruse toad - elutuba, tüdrukute tuba ja meie magamistuba. Ülejäänud ruumidega jätkame uuel aastal, mis tähendab 100% uut kööki, juurdeehitust koos suure vannitoaga ning teise korruse väljaehitamist, et igal lapsel oleks enda tuba.

1/2/3
 
Kõigepealt alustame seinte isoleerimisega külma vastu ning seejärel katame isolatsiooni kipsist plaatidega. Elutoas, mis on kõige lähemal köögile, saab olema samasugune põrand nagu köögis - tume täispuit. Hetkel on seal juba puidust põrand, mis vajab lihvi ja värvi. Sel aastal lepime olemasoleva lahendusega, kuid tulevikus arvatavasti paneme laiemate liistudega täispuidust põranda. Elutoa seinad saavad, kas rohelise või sinise alatooniga heleda suitsuse värvikatte.

1/2

Liigume edasi kõige suurema magamistoa juurde, mille loovutame tüdrukutele - meil pole vaja suurt tuba, sest võrreldes lastega, kes peavad toas õppima, mängima, magama, kasutame enda tuba enamasti ainult magamiseks. Ka see tuba saab kõigepealt isolatsiooni ning kipsplaadid seina. Oleme ühe korra lastetoa seinad värvinud siniseks ning sel korral tahaks hoopis roosat proovida - sellist heledat (määrdunud) roosat. Põrandale lähevad seintega sobivas toonis laminaadid ning hetkel on mul soov katta põrand üleni vaibaga. Aga ma pole veel leidnud piisavalt põhjuseid, miks me seda EI võiks teha, seega mõte on jätkuvalt peas.

1/2/3

Uurisin pisut valgete põrandate kohta ning ühe valge põranda omaniku soovitus oli jätta valge värv lasteta ja lemmikloomadeta perele. Või vähemalt katta vähemkasutatav ruum valge põrandaga. Kuna mina ja Igor oleme notsueast välja kasvanud, otsustasime, et saame vabalt heleda põrandaga hakkama. Meie magamistuba saabki sellise põranda (arvatavasti laminaadist) ning lisaks tumedama tooniga seinad. 

That is it, folks!

Igor vaatas mööblikomplekte, kuid ütlesin, et tahaksin võimalikult palju vana mööblit renoveerida kui võimalik. Meil on majas mitmeid stiilseid vanu täispuidust mööblitükke, mis vajavad kerget elustamist - ei näe põhjust asendada see uue mööbliga, mis on paljudel ning tehtud saepuruplaatidest. Mis ei tähenda, et meie tarre ei jõua ühtegi Ikea riiulit, sest olgem ausad, rootslastel on mitmeid geniaalseid lahendusi asjade hoiustamiseks. Aga võimaluse korral ostame uut nii vähe kui vajalik. 

Järgmise korrani!

Jaanika




6 Responses to “Pilk meie (tuleviku) tarre”

  1. Ma arvan, et see on õige mõte. Kui pere suureneb, on igati mugav elada omaette. Keegi ütles kunagi kuskil, et kindel viis kohe lahku minna, on kolida ämma ja äiaga kokku. Tore, et Sul on siiski kooselust head kogemused :) Kuid kolme lapsega on vast vahva elada siiski eraldi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mul on tunne, et meil muutus siin omavaheline side veelgi tugevamaks ja mõistsime, et õnnelikuks eluks on vaja vaid meie kahe koostööd. Muidugi palju on abiks see, et me oleme üksteise number üks ja hoiame alati kokku.

      Delete
  2. Mulle meeldivad su sisekujunduplaanid. Pastelsed toonid on mõnusad. Laminaadi asemel mina küll kasutaks võimalusel täispuitu kuna laminaat on jala (istumise) all külm. Aga see on maitse asi.
    Vaipkate on täitsa hea lahendus, põrand on soe ja eriti hea on see kui lapsed põrandal mängivad. Miinusena võib tuua tolmulestad allergikute puhul. Olen ise elanud vaipkattega elamises ja kord-kaks nädalas tolmuimejaga põrandad üle tõmmata siis oli elamine puhas ka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mõtlesime vähem läbikäidavatesse tubadesse laminaadid panna, kuna hoida veidi kopikat kokku ja ausalt öeldes külm pole just probleemiks Sloveenias. :) Samas, kui me peaksime saama hea hinnaga laudu, siis miks mitte kõikjale.

      Delete
  3. meil olid majja kolides mitmes-mitmes toas täisvaipkattega põrandad. ei soovita seda varianti üldse, kuna vaip on parim tolmukoguja üldse. tänaseks oleme kõik vaibad eemaldanud.
    mõlema vanemate majades on täispuitparkett, aga vastupidav see küll olnud pole neil. päris räsitud näeb välja võrreldes meie (üpris odava) laminaadiga, mille kohta mul ausalt ühtegi halba sõna öelda pole. vanus on põrandatel enam-vähem sama ja kõigis kolmes majas on või olid koerad, nii-et võrdlusmoment on päris hea.
    vanale mööblile uue elu andmine või siis üldse ise meisterdamine on ka midagi, mida maksimaalselt teha proovime, nii-et see on minu meelest väga hea mõte. eks see ehitamine ja remontimine on üldse selline põnev aeg. meil endal on hetkel uue garderoobi valmimine käsil. aeglaselt, aga kindlalt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vaipkattega on vist nii, et see meeldib väga või üldse mitte. No mõtleme veel. :)

      Lahe, kas teete sisseehitatud garderoobi?

      Delete