Tuesday, March 22, 2016

10+

Veidi muigama ajab see, et eelmisel nädalal avasin hurraaga blogi,  kirjutasin kaks postitust ja tundsin, et nüüd võin rahulikult bloggeri mõneks ajaks unustada. Ausõna, piinlikkus on viimane, mida tunnen, sest tegelikult on mul ennast pigem hale vaadata. Selline hädine ja õnnetu ja diivanilvedelev.

Ainus, millest mul on kahju on see, et mul ei jätku tüdrukutele piisavalt energiat. Igor on see-eest nagu vapper lõvi - saab kõik tehtud ning jõuab lõpuks minu varbaid mudima ning lohutust pakkuma. Mõnikord ta suudab küll minus tekitada hästi valvatud inkubaatori tunde.

Magan diivanil esimest ennelõunast und, Igor loeb ämmaendalt saadud rasedate ajakirja ning hoiab mul silma peal. Ärkan ning piilun uniste silmadega läbi juuste.

"Ämmaemand ütles, et sa peaksid päevas jooma kuni 4 liitrit vett."
"Mhm."
"Siin on kirjas, et sa pead sama palju puhkama, kui teed tööd."
"Mhm"

Jätsin talle kirjeldamata selle osa, kuidas ma vee asemel jooksin heameelega jääkülm Fantat. Või veel parem - Schweppes Tangerine'. Vesi ajab suuremates kui lonksuhaaval tehtud kogustes südame pahaks ning külm, külm limps on mu igapäevane unistus. Ja huvitav, mida ta arvab, et ma teen kodus, kui ta on tööl ja lapsed koolis? Rohin aias?!

Tegelikult rohin küll. Ma võtsin tõsiselt hinge meie uue elamise aianurga elustamise, kuigi tegelikult see oli juba omamoodi romantilise välimusega - sajandivanune cottage koos viinapuuväätide ja roosa roniroosiga. Üritan aiale lisada veidi uut väärtust (rohkete) lilledega ning umbrohu-põõsaste kärpimisega. Tegin ümber maja "enne" pildid ning suve lõpuks saan teile "pärast" võrdluse esitada.

Eelmisel aastal kinkis Rael meile maasikataimed ning istutasin need ämma aeda. Uskumatu, kuidas maasikad kasvasid terve suve läbi ning viimased marjad sai peenralt korjatud oktoobri lõpus. Ostsin enda peenrasse uued taimed ning loodetavasti kasvavad nad seal sama hästi. 

Tekkis küsimus neile, kel käivad kassid vähegi kobestatud mullahunnikus hädal - kuidas olete saanud kassid sealt ajada? Olen pritsinud sinna naturaalset apelsiniõli, mis ei aidanud. Täna tegin peenrasse korraliku cayenne' piprakuuri, kuigi olen kahtleval seisukorral, kui hästi see püsib, kui peaks vihma sadama. Minu arvates parim lahendus oleks koer. :)

Eile sattusin Villapai ja Kadri lapsekandmise lehele ning olin ebameeldivalt üllatunud, kui valesti esitas ajakiri Pere & Kodu lapsekandmist. Näiteks mina, kes ma olen ühe silmaga jätnud meelde või näinud lina sidumist ja selles lapse kandmist, ei osanud tehtud fotoseerias midagi halba leida. Samas lugedes eksperdi üsna emotsionaalseid seletusi (endalgi läheks närv mustaks), mõistsin, et Pere & Kodu ei teinud ainult lohakat tööd, vaid esitas teadlikult ohtlikke kandmisvõtteid. Häbi!

Mina sain aga Kadri blogist inspiratsiooni endalegi villane kandelina muretseda.

Muuseas Igor, kes on meil suur nina "raamatu taga mees" ütles, et kohe-kohe peaks mul hea hakkama. Kohe-kohe on mul umbes seal, et enam ei aita isegi söömine, mis varem rahustas mu kõhu kenasti maha. Eile sain vaevalt istuda, sest midagi seal kõhus paisub ning annab tugevalt endast märku. Kusjuures aias rohides ja päikese käes peesitades polegi hullu.


 ♥♥♥
Loosi võitis Nele - palju õnne! Aitäh kõigile osalejatele!

Jaanika




17 Responses to “10+ ”

  1. Roosad roosid.. Oeh.. Oleks imeline!:)

    kristiina.sasi@gmail.com

    Päikest!

    ReplyDelete
  2. Ma nii armastan oma aias kasvavaid roose. Okeeei, oma aeda mul pole, aga ema või ämma roosiaed pakub silmailu ning nuusutamas käimist. :) Usun, et pakuks suurt rõõmu, kui kumbki neist täiendust saaks oma roosiaeda ning mina nuusutamas käia uut iludust. :) kadiplusskaarel@Gmail.com

    ReplyDelete
  3. Kuna minu roosid läksid eelmisel aastal välja, siis sel kevadel seisab ees asenduse otsimine, neist kahest üks sobiks ideaalselt.

    annaliisa.m@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Roosid! Ma armastan roose! Minu roosad sõbrad rõõmustaksid küll uute uhkete ja kaunite sõbrannade üle!

    Jane2740@gmail.com

    ReplyDelete
  5. Roosides ei ütle kunagi ära 😉

    tinxu89@gmail.com

    ReplyDelete
  6. Mul ongi ainul 2 roosi hetkel aias, oleks juurde vaja :)
    liisisildoja@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Padurasedana rõõmustan iga istiku ja juba ette kasvatatud taime üle, mis see kevad mu aeda satuvad. Muidu suvel nõnda nutune ja tühi seis :( Roositaimed teeksid ilme kõvasti-kõvasti ilusamaks. Igal juhul pöidlad pihku....ehk loosiõnn naeratab ka meie perele.

    Liisi1400@yahoo.com

    ReplyDelete
  8. Lõpuks ometi loos millest ma tahan osa saada :D Kassidest nii palju, et võid proovida veel kasutatud kohvipuru, see ei pidanud ka neile meeldima ning lisaks on väetise toimega. Samas koer hoiab kassid eemal küll aga see on jälle see risk, et ta hakkab oma instinkte ise aias rahuldama :D Mustikas kaevas eelmisel aastal pooled peenrad meil üles.

    virgeblogi@gmail.com

    ReplyDelete
  9. Soovin muidugi :)
    katlin.plakso@gmail.com

    ReplyDelete
  10. Toogu kevadpäike Sinu olemisele leevendust, et saaksid ikka ootusaega nautida, mitte "ära kannatada"! 😊 Minu aeda sobiksid ka roosid suurepäraselt. marismagi006@gmail.com

    ReplyDelete
  11. Kujutan juba ette, kui imeline on suvel nende kaunitaride kõrval kohvi juua 😊
    Liane@hot.ee

    ReplyDelete
  12. meil on ainult 1 imepisike roosa roos aias, nii-et paar suuremat roosat kaaslast kuluks ära küll talle sinna :)

    jennyfer17@hot.ee

    ReplyDelete
  13. Ma armastan roose ning rajan ka vaikselt oma esimest aeda 😊

    eve.liimets@gmail.com

    ReplyDelete
  14. Päike ja näpud mullas, oeh millal siin nii saab ? :) Ilma roosideta oleks kurb maailm. Võrratu loos!
    mal23@hot.ee

    ReplyDelete
  15. Just üks ilus roos meil aiast puudu ongi. Väga vajalik loos ses ilusas kevades :) nelesutt@gmail.com

    ReplyDelete
  16. Kui ma kunagi suureks saan ja oma aed peaks olema, (Loe: kindlasti peab olema.) siis esimese asjana panen vaarikad. Palju vaarikaid.

    ReplyDelete
  17. Ja kandelina poolt olen ka. Kogu oma südamest.

    ReplyDelete