Thursday, February 11, 2016

Säh sulle korvi

Eile õhtul tuhlasin Nexti lehel ja sattusin mõmminägudega punutud korvideni. Ma ei mäleta küll, kui suured need olid, kuid hinnaks olid krõbedad 30 eurot. Jätkasin otsimist Pinterstist ja mõtlesin, et kui raske saab ikka selle korvi tegemine olla. 

Otsustasin, et tahan proovida trikoopaelaga heegeldamist. Jaanika ja Britti tehtud vaibad olid imeilusad. Hakates Novo mesto lõngapoode otsima, tuli välja, et ega neid väga polegi. Aga kui mul tuleb idee pähe, siis võiksid mul lõngad olla käes.. eile! :D Sõbranna teadis rääkida, et mäki juures peaks olema lõngapood ning järgmisel päeval ehk täna läksingi otsima. 

Ühtegi lõngapoodi ma ei leidnud ja seadsin sammud Teddy poole. Teddy on selline odav nännipood, kust leiab nii kodusisustuselemente kui ka meisterdusvahendeid. Ja kõike muud, mis mahub sinna vahele. Ma olin täiesti kindel, et trikoopaela seal pole ja kui ma nägin riiulis, et neid siiski seal on, võtsin värisevate kätega taskust telefoni ja saatsin sõbrannale pildi (vaat, kui vähe on vaja, et mind õnnelikuks teha). Kõige toredam osa oli see, et Teddys maksis üks tokk kõigest 3.50€ - olin arvestanud 7-8 euroga.

Avasin telefoniga ühe armsa korvikese juhendi läbi Pinteresti ja kukkusin heegeldama. Veidi raske oli paelaga heegeldada, kuid võrreldes sellega, mis järgnes, oli paela libedus (või pigem selle puudumine) tühiasi. Nimelt tehes tavalist ringi, tekkis raskusi juba esimese reaga. Ma ei tea, kas te saate mu seletusest nüüd aru, aga see koht, kus lõpetasin ühe võtte, jäi liiga kaugele sealt, kust pidin alustama uut. Kaugust aitas lühemaks muuta see, kui teha kaks pistet ühte auku. 

Kogu korvi tegemine võttis mul poolteist tundi ja parima võtte leidmine korvi tegemiseks pool sellest ajast. Mulle tundub, et neid korve on mõnusam teha paksema lõngaga, mitte trikoopaelaga. 

Igatahes peale esimest rida (ja selle lahtiharutamist x 100) mõistsin, et mustrit on võimatu järgida ja hakkasin enda loomingut tegema. Põhjaks tegin midagi ringilaadset ja, kui leidsin, et see on piisavalt lai, heegeldasin seinu üles. 

Kogu värk oli ikka jube lopergune ning minu unistus nelinurksest korvist hakkas haihtuma. Mingi hetk nägin, et korv võtab armsa väikse seenekorvi nägu ning mulle meenus, et Anete tahtis sügisel korvi, kuhu panna pisikesed karvased sõbrad. Nimelt Moonal oli korv ja talle meeldis see väga. Kahjuks mul pole kunagi meeles poest teiste soovitud asju osta - mul on raskusi enda omade meenutamisega. :) 



 Korv sobib imeliselt ka töösoleva heegeldusmandi hoidmiseks :)

Kui tekkis kahtlus, et pael võib otsa saada, tegin korvile sangad - küll mitte väga hästi planeeritult. Üleüldse hoidsin pidevalt korvi teintel silma peal, et need enamvähem võrdse kõrgusega oleks. Laiuse pärast ma ei muretsenud, sest lapergune ongi rohkem omanäolisem.

Aga mis ma ikka jutustan. Järgmine kord prooviks vaipa, kuigi kui noorem põnn soovib samasugust korvi, siis teen ühe veel. Peale korvi valmimist nägin, kui sinised mu mõlema käe sõrmed on. :D Lõpuks hoidsin heegelnõela sõrmede otstega, et ville ei tekiks. 

Mida olete teie trikoopaelaga teinud? Võite ideid jagada. Ja kui teil on eriti head korvi mustrit, siis ootaksin sedagi!

Jaanika




15 Responses to “Säh sulle korvi”

  1. Ma olen ka mõelnud, et teeks korvid lastetuppa aga tegudeni pole jõudnud, sest see pael on ikka väga kallis.
    Mulle tundub piltidelt, et sul on nõel liiga väike selle paela jaoks ja seepärast sul heegeldaminenii raske oligi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seda küll. Täishind on üle mõistuse. Pigem osta paksemat lõnga - mitte, et ma oleksin kindel, kas see on odavam. Lähengi homme suurema nõela jahile. :)

      Delete
  2. Hei, FB-s on KÄSITÖÖ sõpruskond, kas oled selle liige. Kui ei ole, siis hakka, seal on igati vahva seltskond koos ja abi on alati garanteeritud😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei! Ei ole, aga lähen uurin. Aitäh :)

      Delete
    2. Leidsin sellise grupi nagu "Käsitöö sõbrad:)". Mõtlesid seda?

      Delete
  3. Replies
    1. Aitäh, Pille-Riin! Värske omanik võttis korvi säravate silmadega vastu :)

      Delete
  4. Liiga väikesed heegelnõelad sul, selles ongi probleem. Väike heegelnõel = väike silmus = ekstra pusimine.
    Proovi järgmine kord vähemalt 7-10 mm heegelnõelaga. Meil müüdi nii suuri näiteks Hiinakates, teil võib olla seal Teddy's :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teddys ei olnud. Küll oli seal heegelnõelte komplekt, kus oli 10 tükki pakis. Ilusad ja värvilised ja puha. :) Vaatan homme Müllerist endale number kümne. Sellise suure, millega võib metsa jahile minna. :P

      Delete
  5. Lisaks veel, et järgmisel korral proovi ruudu kujutist põhja (vaata näiteks Pinterestist Granny square) ja siis edasi heegelda pm samamoodi nagu ringis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lähen piilun. Ma olen muidu isegi ühe lapiteki valmis teinud. Ruutudega. Oleks ainult vaja, et keegi selle kokku õmbleks. :)

      Delete
    2. Haha. Ma ka praegu heegeldan ruute.. Ilmselt õmblen kokku ka! Aga kujutan juba ette, et ega tuleviku mina selle üle väga õnnelik pole! Pluss kõik otsad, mis vajavad peitmist.. :D

      Delete
    3. Ma otsustasin, et seekord teen korralikku uurimustööd, kuidas tööd lõpetada. :D

      Delete
  6. Üks grupp on fb "käsitöö". Seal ka väga palju infot ja juhendeid. Olen ise seal ja pean ütlema, et paljud ideed on sealt tulnud :)

    ReplyDelete