Sunday, February 21, 2016

Being an adult can be fun..

 ..when you are acting like a child.

Vahel mõtlen, kui tore oleks olla taaskord laps. Isegi mitte põhjustel, et arveid maksavad end iseenesest ja söök ilmub taldrikule täitsa omal jalgul. Mkm. Mind paelub lapseks olemise ja mälestuste elustamise puhul hoopis teema, kui pühendunult suutsin lapsena tegeleda sellega, mis mulle meeldis.

Kas tuleb tuttav teema, kui ütlen, et lapsena maitses toit palju magusamalt? Või see, et raamatuid lugedes oli võimalik astuda täielikult enda Narnia maailma ja lõpetamata sisu ammutamist kuni vastu vaatas tagumine kaas? Ma ei olnud teab mis kirjutaja väikese inimesena, kuid joonistamine-meisterdaine oli alati minu Narnia, tihti isegi mesimagusam kui raamatute lugemine.

Seda kõike ma igatsengi. Pühendumist. Peast mõttete pühkimist. Oskust tunda end mugavalt. 

Võibolla selline ühele tegevusele suunatud olemine pole enam täiskasvanute privileeg? Võibolla minu asi ongi mõelda korraga sajale tegevusele, lastel kätel käia. Muuseas, igal õhtul, kui ma pesen hambaid, korjan samaaegselt põrandalt sinna unustatud nukraid mänguasju või sorteerin sahtlisse visatud patsikumme ning klambreid. Peaasi, et ei peaks vannitoas kolm minutit ühel kohal seisma. Sellistel hetkedel ma ei oskagi enam laps olla.

Samas olen omamoodi lapsemeelne. Mõnikord mõtlematu ja rahmeldav. Jätkuvalt arvan, et maailma parim raamat on Arstid Lindgreni "Bullerby lapsed", mida viimati lugesin aastaid tagasi onu pioneerilaagrist saadud raamatust. Mis tuletas nüüd meelde, et meil on riiulis minu õe toodud eksemplar. Küll kõvasti värskem. Ootab.

Muuseas, muuseas. Sloveenia raamatupoes tabas mind üllatus, kui nägin täiesti võõra illustratsiooni ja kujundusega Pipi raamatut. Polnud oma ja jäi minust poodi.

Olen otsinud endale tegevusi, mis suudaksid mu tähelepanu täielikult (nii palju kui võimalik on parem kirjeldus) endale võtta. Just sel moel, et ma isegi taha millegi muuga tegeleda. Üheks selliseks tähelepanu suunavaks kaaslaseks sai valgete lehtedega märkik, millele andsin uue välimuse ta pakkepaberiga kattes. Täitsa minu oma ja puha. Nimigi sees. Vanus jäi miskipärast märkimata, kuigi lapsena oli selle kirjutamine hoopis olulisem.

Mina ja märkmik veedame õhtuti, kui põngerjad on voodisse pugenud, koos mõnusalt aega. Mõnikord kirjutades ja veidi tihedamini joonistades. Kõike seda tehes valdavad mind rinnus soojad hingepaitavad emotsioonid ning võin siiralt öelda, et olen hingega pühendunud. Ja, mis kõige olulisem - ma suudan täielikult puhata ja puhastada pea mõttetest. Ma loodan, et igaühel teist on üks salarelv, mis viib miilide kaugusele argipäevast ning laseb teil tsssss korgi eest võtta.


Lõpetan postituse õpetusega, kuidas saate teha märkmikusse või päevikusse vesivärvilisi kleepse. Vaja läheb akvarelli paberit, vesivärve, pintseleid, hiljem teravama otsaga musta markerit, kääre ja liimi. Maali paberile erinevaid värve - mina valisin punase, lilla, sinise, roosa, valge ja katsetasin erinevaid kombinatsioone. Lisaks maalisin tugevamalt, vesisemalt, segasin paberil värve, tupsutasin - proovisin erinevaid võimalusi, et luua huvitavaid efekte. Peale pildi kuivamist joonistasin markeriga paberile erinevaid pilte. Seekord võtsin teemaks lilled ja lehed ning üritasin taaskord katsetada kõigega, mis tuli pähe. Viimasena lõikasin pildid välja ning kaunistasin nendega enda lehtedega sõpra. Tulemusi võite näha piltidel. 

Arvan, et see on üks vahva tegevus nii suurtele, kui ka väikestele.

Lapsemeelsust hinge! :)

Jaanika




2 Responses to “Being an adult can be fun..”

  1. Oiii, kui mõnus postitus :) Oled sa mõelnud, kuidas väiksena KÕIK lapsed alati armastavad joonistada? Anna ainult pliiats ja paber ette ning juba on nad lummatud. Aga mingis vanuses tekib mingi imelik arusaam, et "ma ei oska joonistada" vms, kuigi väiksena oskasid kõik! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma polegi sellele mõelnud, aga tõsi ta on. Gümnaasiumis tegin ühele klassivennale suitsupaki (khmm) eest pilte ja mulle ei jõudnud kohale, kuidas ta midagi nii lihtsat ei osanud teha. :P

      Delete