Monday, January 04, 2016

Tere, 2016!

Tere, mu armas blogi! Uskumatu, et meil on koos jooksmas kolmas aasta sõpradena. Sina mu parim lohutaja, motiveerija. Sõber, kes võtab mind avasüli vastu alati, kui mul on seda nii hädasti vaja. Anna andeks, kui mõnikord satun siia vähem kui sooviksin. Usu, enamik ajast oled sa ikkagi mu mõttetes.

Tead, mida ma eile poes välja mõtlesin. Nagu sa tead sähvatavad mu parimad ideed jalutades kalanäoga poes riiulite vahel. Olin seekord umbes vetsurullide ja lõhnade juures, kui mõte jäi takerduma uusaasta lubadustele, mida ma pole 2016 aastaks pannud kirja mitte ühtegi. Ma ei tea, kas lugu on selles, et mul on eelmisest aastast vanu võlgu (loe: lubadusi) klaarida, või sellepärast, et sel aastal on mu eesmärk lihtne - mina.

Tegelikult ma kardan, et lihtsusest on reaalsus kaugel, ning üks põhjuseid, miks olen varem nii haledalt feilinud nõrgalt saavutanud eesmärkide püüdmisel, on peidus minus endas. Minu käitumises, minu elustiilis, minu mõttemaailmas.




Ma alustan tervislikku elustiili vähemalt kolm korda nädalas. Tihti mõtlen ennast haigeks ja otsin põhjuseid, miks ma ei saa teatud tegevustega hakkama. Mulle meeldib lükata kohustusi viimasele minutile, millega ajan ennast tohutult pingesse. Kõlab tuttavalt?

Hakkasin endaga aru pidama, et ehk on kõik minu tegevused ja tegemata jätmised tugevalt seoses minu isikuomadustega. Kui ma ei jäta enam kunagi vajalikke tegevusi viimasele minutile, kas suudan hakata võitlema ka suuremate eesmärkide suunas nüüd ja kohe? Kui ma mõtleksin vähem ja tegutseksin rohkem, kas ma jõuaksin tervisliku kaalunumbri ja kehani kergemini? 

Küsin teilt, kas olete tähele pannud, kui kergesti viskavad inimesed õhku sellist sõna nagu motivatsioon? Täna ma ei suutnud, täna mul polnud üldse motivatsiooni, homme teen, loodan, et siis on mul mott laes jne. Lugesin Rameshaw (?) blogist motivatsioonist seda, et igaks päevaks on meile antud teatud doos motivatsiooni, mida saame kasutada. Kui peame pingutama teatud tegevuseks, siis järgmiseks tegevuseks on meil väiksem kogus motivatsiooni, ning mingi hetk võib meil pagasitäis otsa saada. 

Kui ma nüüd õigesti mäletan, ja ma loodan, et mäletan (mitte ei aja teile udujuttu), siis üks viise mitte kulutada enda päevast motivatsiooni kogust, on tekitada harjumusi. Võtan näitena hambapesu. Õpetan lastele väikesest peale pesta hambaid nii hommikul kui ka õhtul. Lootuses, et sel moel jääb neile sisse harjumus võtta esimese asjana hommikul kätte hambahari, ja täpselt samamoodi õhtul. Lootuses, et nad teevad seda mõtlemata, et ei viiiiitsi ja jõua. 



Miks ei võiks see kehtida kõige muu kohta, mida tahaksime teha, aga ei suuda endas leida motivatsiooni? Kui üritame tekitada harjumusi, kas peaksime iga tegevuse puhul vähem pingutama ning kasutama motivatsiooni? Kõlab nagu lihtsam elu. :)

Eile astusin ma sammukese lähemale ühele eesmärgile. Tegemist oli täiesti tavalise vaikse pühapäeva õhtuga, kuid samas olulisega. See oli üks nendest õhtutest, mil mõistsin, kui oluline on ümbritseda ennast hingelt ilusate inimestega. Inimestega, kes oskavad inspireerida sõpru siira ja särava heatahtlikkusega. Võin öelda, et üks minu selle aasta eesmärgiks ongi olla ausam, lahkem ja siiram sõber enda lähedastele. 





Ahjaa, mul on ka raskusi püsida ühel tegevusel. :D Selle postituse kirjutamise ajal näppisin vahepeal telefoni, otsisin Igori ema sünnipäevaks (täna!) tordi retsepti ja vaatasin Supernaturali. Ning postituse valmimine venis nagu tatt!

Muuseas meil hakkas eile lund sadama - nii tore, nii tore! Autoga mäest üles ja alla sõitmine on üsna valulik, kuid kõik muu kaunis, mis kaasneb lumega, tegi hinge soojaks. Peale kõige ilusa, on palju mõnusam toas tegutseda ja pugeda sooja teki sisse, kui tead, et õues paugub pakane ning vaikus katab maad. 

Soovin teile hästi palju toredaid mõtteid uueks aastaks ning olge need inimesed, kellega teie tahaksite iga päev koos olla! :)

Jaanika




6 Responses to “Tere, 2016!”

  1. Muide, nende harjumuste kohapealt on sul õigus (kuigi ma olen kah ainult teoorias tugev). Meeldivat alanut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sulle ka kõige paremat seda tead-küll-mida! :)

      Delete
  2. ilusat ja edukat uut, Jaanika! ja muidugi seda ka, et eesmärgid ikka täituksid ja motivatsiooni jätkuks. eks seda läheb meil kõigil tegelikult vaja. ja kui sa juba ühel tegevusel püsimise keerukust mainisid, siis tasub vist ära märkida, et selle kommentaari kirjutamise jooksul jõudsin ära tellida sushi valmistamise komplekti, ehk siis üks selle aasta eesmärk on poolel (või veerandil) teel täitmisele, jee!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh! Soovin sullegi edukat aastat!

      Haha, väga lohutav kuulda, et ma pole ainus. :D Aga vähemalt me teame, mille kallal tööd teha - või muutuda paremaks multitaskijaks!

      Delete
  3. See motivatsiooni vs harjumuste juurutamise mõte on hea :)

    ReplyDelete