Monday, December 21, 2015

Viimase minuti jõulupakk

Kuidas on see võimalik, et juba sel nädalal on jõulud käes? Ma olen jätkuvalt kuskil enda sünnipäeva kandis või pigem - kas alles mõnda aega tagasi polnud esimene detsember? Tegelikult on selline ootamatult kiire päevade edasiliikumine detsembri puhul tüüpiline. Ostsime eelmise nädala lõpus lastele kingitused ning võtsin ette suurema küpsise teo. Täna pakin kingitused ja organiseerin kappe. Peale neid toimetusi olen valmis pühasid nautima. Bring it on!

Eile andsin üle viis karbitäit kaunistatud küpsiseid, ning kuna nende tegemine oli ülilihtne ja küpsised efektsed, jagan ka teiega ideed. Võin öelda, et see on üks odavamaid ja lihtsamaid kingitusi. Samas pakub nii silmarõõmu kui ka magusaid ampse. 

Mida läheb vaja?

Mina ostsin poest pakitäie kreekereid - teate seda assortii karpi, kus on erineva kujuga küpsised? Just see! Kasutasin pisikesi kringeleid, tavalisi ümaraid kreekereid ja tähekesi. Pühkisin neilt maha suuremad soolatükid, ning kastsin sulatatud valgesse šokolaadi. Kaunistasin värvilise suhkruga.

Kuna mulle endale tohutult maitsevad dominolaadsed küpsised, võtsin neidki. Pooled küpsised kastsin taaskord valgesse šokolaadi ning pooled piimašokolaadi. Võtsin endale kaks tükki prooviks ja no lihtalt imehead. Minu maitse järgi oli piimašokolaadiga küpsis parem.

Üheks minu lemmikšokolaadiks on Lindt' valge šokolaad aprikoosi ja mandlitega. Kahjuks pole ma seda poest enam leidnud, ning otsustasin teha enda koduse Lindt'. Võtsin 200 g valget šokolaadi, sulatasin ning määrisin ahjupannile asetatud küpsetuspaberil laiaks. Peale ladusin mandleid ja tükkideks lõigatud aprikoose. Taaskord imehea!

Ma ei tea, kas Eestis müüakse maitsetamata õhitud riisi, kui jah, siis pakun ka seda ideed. Sulatasin 100 g tumdat šokolaadi ning lisasin sinna õhitud riisi. Supilusikaga tõstsin parajad portsjonid silikoonist muffinivormi ning lisasin peale mandli. Kui šokolaad oli tahenenud, pakkisin selle kilekotti. Hiljem lisasin šokolaadi kinkekarpi paberist muffini vormis.

Lõpetades viimase piparkoogi taigna, mõistsin, et minu piparkoogisoolikas on kokku jooksnud. Tahaks midagi muud teha. Võtsin ette lihtsa suhkruküpsise taigna ning lisasin jahu sekka mõnusa koguse piparkoogimaitseainet. Küpsised tulid beežid ning jättes taigna paksema, on küpsised pehmed ja suussulavad. Mina dippisin vürtsidega suhkruküpsiseid valgesse šokolaadi ja piimašokolaadi poole küpsise ulatuses. Hiljem lisasin sukhrukaunistusi.

Osad suhkruküpsised katsin piparkoogi glasuuriga.

Viimasena võtsin ette kodukootud apelsini piparkoogid ning samamoodi nagu suhkruküpsistega, kastsin need poole ulatuses tumedasse šokolaadi. Väga hea kombinatsioon koos tumeda šoksi ja apelsinimaitseliste piparkookidega.

Varusin poest erinevaid väiksemaid karpe, kuhu mahtus umbes 15-20 küpsist. Karbi põhja panin siidipaberi, seejärel küpsised ning keerasin siidipaberi ääred küpsiste peale. Karbile ilus nöörike ja oligi lihtne kingituse valmis!

Nagu ma enne juba mainisin, on seda kingitust üsna rahakotisõbralik teha. Samas saab rõõmustada mitmeid sõpru. Peale küpsiste mugimist jääb sõbrale alles karbike, mida saab uuesti kasutada

Kui ma olen hästi tubli täna-homme, siis jagan teile maailma parimat küpsiste retsepti. Ja ma ei liialda, kui ütlen maailma parimad, sest mina kui pikaaegne magusasõber võin garanteerida, et paremaid küpsiseid te pole söönud. :)

Jõulu!

Jaanika




2 Responses to “Viimase minuti jõulupakk”

  1. Need pildid võtavad lihtsalt sõnatuks! Üliilusad:)

    ReplyDelete