Wednesday, December 16, 2015

Küüslaugu-lillkapsa püreesupp

Ma ei söönud pikka aega püreesuppe, kuna esimest korda kurikuulsat lillkapsasuppi proovides pidin otsad andma. Mäletan, et serveerisin enda meistriteost vennale ja vanemale tütrele, ning nad üritasid mulle selgeks teha, et nojah, väga hea pole. Selle peale ampsasin isegi lusikatäie ja supp läks parematele jahimaadele.

Ljubljanas elades õnnestus mul proovida maailma parimat küüslaugusuppi. Oli teine küll veidi lahjavõitu, kuid maitses imeliselt. Otsisin internetist erinevaid küüslaugusupi retsepte, leidsin silma järgi kõige lihtsama, ning see tuli nii "hea", et valasin kraami vetsupotist alla.

Sellega lõppes mu püreesupi ja küüslaugusupi saaga mõneks ajaks.

Kuni. Mul oli varutud külmas ruumis üks lillkapsapea, mida oli vaja kiiresti ette võtta. Otsustasin uuesti proovida ja seekord valida mõne teise retsepti. Mitte, et mäletaksin, millist retsepti ma viis aastat tagasi proovisin. Laenasin põhjaks Olga retsepti, tegin mõned muudatused ja oppaa - olin valmistanud samasuguse küüslaugusupi, mida sõin Ljubljana restoranis. Ainult kõvasti tummisena.

Ausõna. Olen pöördunud püreesupi usku - halleluuja!


 Küüslaugu-lillkapsa püreesupp

1 keskmine lillkapsas
1 suur sibul
150 g toorjuustu
2 väikest kartulit
5-6 küüslaugu küünt
50 g võid
1 kanapuljongi kuubik
1 l vett
soola-pipart

Tükelda sibul ja prae võis klaasjaks. Lisa hakitud/ pressitud küüslauk, ning prae veidi veel. Lisa tükeldatud lillkapsas - prae 5 minutit. Kalla segule liiter vett ning lisa puljongi kuubik. Viska suppi ka väikesteks tükkideks lõigatud kartul. Lase kaane all 20-25 minutit keeda. Võta pott tulelt ning lisa toorjuust. Püreesta supp saumiksriga. Maitsesta suppi soola ja pipraga. Pane pott tulele ja keeda veel minutike. Valmis!

Vihjena võin öelda, et kogus tuleb üpris suur, seega soovi korral vähendage koostisosasid poole võrra. 



 Selle püreesupi parimaks komplimendiks oli kuulda-näha, kuidas lapsed sõid, kiitsid ja küsisid juurde! :)

Jaanika




8 Responses to “Küüslaugu-lillkapsa püreesupp”

  1. Mmmm.. armastan püreesuppe! Pildilolev näeb eriti hea välja.

    Kuid ise üritan natukene tervislikumat rada pidi minna ning jätan või ja toorjuustu välja - seega on korralik väljakutse teha ilma nendeta maitsvat suppi, kuid head maitseained tihtipeale päästavad olukorra.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh!

      Sa oled siis õige tubli, sest mina olen kohutavalt koorelembeline, eriti mis just puudutab lihavabasid toite. :)

      Delete
  2. Püreesupid on mu suured lemmikud! Toorjuustu asemel olen lihtsalt pisut piima kasutanud ja vedeliku-juurikate suhet jälgin lõpus, kui blenderdan kõik ära. Liiga vedelaks ei lase ja putru ka ei taha :D Mulle meeldib väga veel ka lillkapsa-herne kooslus, tuleb ilus erkroheline supp. Mõnda aega tagasi tegin vürtsika kõrvitsasupi ja see oli ka õige hea (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi, ma tahaks nüüd seda ilusat herne-lillkapsasuppi proovida. Ja ehk saaks ka kenasid pilte sellest. :)

      Delete
  3. Pakun, et 20a oma elust vihkasin suppe. Ok, see liiga karm sõna, aga nt väljas süües ma kunagi ei tellinud suppe. Viimasel paaril aastal on aga just püreesupid mu täiesti ära võlunud. Kahju ainult, et ise köögis nii laisk :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma elatuks siiani kiirnuudlitest (kui mina noorem olin, siis olid turbokad väga popid), kui ma lapsi poleks saanud. :D Ma usun sinusse! :)

      Delete
  4. Mmmmm, tegin seda suppi pühapäeval oma sõbrannadele jõululõunaks ja see tuli imehea :)! Aitäh retsepti eest :)

    ReplyDelete