Friday, November 27, 2015

Vürtsikad banaani muffinid kookosjahuga

Ma pole veel teile rääkinud, et leidsin endale sõbra. Võiks pigem öelda, et me leidsime teineteist. Mõned nädalad tagasi läksin tööbüroosse ja jäin ühe neiuga ukse taga oodates juttu ajama. Naljakal kombel oli meil aeg pandud samale kuupäevale ja kellaajale, ja alles siis, kui ta viisakalt mind esimesena kabinetti saatis, sain teada, et ega ikka polnud küll. Mina olin hoopis päev hiljem kohale läinud.

Kõige vahvam on see, et ta otsis mind tunnike hiljem Facebookist üles ja alates sellest päevast oleme tihedalt läbi käinud - peale selle, et oleme töötud, on meil ka palju muud ühist. :D Näiteks küpsetamine, mida teeksime päevast-päeva, kui see ei mõjuks kaalunumbrile.

Eile käis ta esimest korda meil külas ja lisaks üliheadele küpsistele, tõi ta karbikeses kookosjahu. Mu sõber oli korra proovinud kookosjahuga pannkooke teha, kuid ta ei saanud taimse jahuga suureks sõbraks. Mina, kes ma pole kordagi kookosjahu proovinud, võtsin selle heameelega vastu.

Kolasin tiba netis ringi ja uurisin, mida kookosjahu endast kujutab. 

- sobib gluteenitalumatusega inimestele
- sisaldab rohkelt kiudaineid ja väheses koguses süsivesikuid
- võib aidata kiirendada ainevahetust
- lisaks sisaldab keskmise ahelaga rasvhappeid
- mangaani rohke sisaldus, mis aitab mineraalidel ja vitamiinidel paremini imenduda

Põhimõtteliselt võib tavalise nisujahu asendada kookosjahuga, kuid siin on väike konks. Kuna kookosjahu ei sisalda gluteeni, mida on ka siduv aine, tuleb retseptides kasutada näiteks rohkem mune. Peale selle on kookosjahu nagu käsn, mis armastab imeda vedelikke ja paisuda, seega nisujahu asendamisel tuleb võtta kolmandik kogus kookosjahu.

Täna hommikul võtsin lahti Pinteresti ja otsisin ühte mugavat "mul on kõik koostisosad kodus olemas" retsepti, ning prooviks tegin kohandatud retseptiga banaani muffineid.

Vürtsikad banaani muffinid

4 muna
1/2 klaasi kookosjahu
2 banaani
1 tl piparkoogi vürtsi
1/2 tl soola
2 sl mett
3 sl võid või kookosrasva
1/2 tl küpsetuspulbrit*
peotäis kreeka pähkleid

Sega väiksemasse kaussi kokku kookosjahu, vürtsid, sool ja küpsetuspulber. Purusta kahvliga või blenderis banaanid. Lisa suuremasse kaussi munad, mesi, või ja purustatud banaanid ning sega hoolikalt kokku. Lisa kuivainesegu munasegule. Viimasena lisa tükeldatud kreeka pähklid. Jäta paar supilusikatäit pähkleid alles, et need hiljem muffini peale lisada. 

Määri muffini pann rasvainega**, ning jaga taigen 12 vormi vahel. Lisa igale muffinile peale kreeka pähkleid. Küpseta 20 minutit 175 kraadises ahjus. Lase muffinitel jahtuda 10 minutit vormis, ja seejärel aseta restile edasi jahtuma.

* naised saunas rääkisid, et osad küpsetuspulbrid sisaldavad gluteeni, mis tähendab, et küpsetuspulbri võib asendada soodaga.

** mina tegin selle vea, et kasutasin muffini pannil pabervorme - ära sina seda tee, muidu hiljem sööd muffineid koos paberiga. :D



Ja siit tuleb minu arvamus kookosjahu ja banaaniga muffinitest. Kuna mulle meeldivad banaaniga pannkoogid, siis minu meelest sobib ka muffineid teha banaaniga. Eriti hea on kreeka pähkli, banaani ja vürtside kombo. Järgmine kord lisan kindlasti rohkem pähkleid - eriti mõnusad ja krõmpsud olid pähklid, mida lisasin muffini peale. 

Tavalise muffini sõpra nendega küll ära ei peta. :D Maitse ja kogu see kompott on kaunis vesine ja "taimne". Samas võib olla olen söönud palju liigmagusaid toite, ja võtab aega, et harjuda.

Kindlasti kasutan kookosjahu teinekordki ja, kui teil on lihtsaid retsepte soovitada, olen kõrv - mul on ju terve pakk väärt kraami alles. :)

Jaanika




Leave a Reply