Saturday, November 21, 2015

Üllatusega peolaua muffinid

Ma olen meie kodus tähele pannud, et muffinid kaovad laualt võrreldes koogi või tordiga kordades kiiremini. Pole isegi oluline, kas muffineid on kaks korda rohkem - neid on lihtsalt nii mõnus haarata ja vahepalaks näksida.

Kui ma mõned päevad tagasi kohalikus pisikeses poes koogiks koostisosasid otsisin, pidin ahastusse langema. Võrreldes suuremate poodidega, on väikepoodide hinnad liialdamata kaks korda kõrgemad (toorjuust Hoferis 79 senti, kohalikus poes 1.89 €). Otsustasin, et kasutan seda, mis leidub kodus, võtan lisaks paar kaunistuselementi ja säästan kena kopika. 

Seega jätsin koogiidee, ning valikuks langesid hoopis muffinid. Kuidas, aga kaunistada muffineid, et muuta neid vähe pidulikumaks?

Ostsin poest suure paki apelsinimaitselisi Jaffa küpsiseid, ning ilusates värvides, kuid mitte nii hea maitsega Smarties' komme (M&M's kommid on palju paremad).


Alustuseks tegin Klaudi soovitusel Nami-Nami muffinite põhiretsepti järgi tavalise vanilje taigna. Muuseas taigen on tõesti hea ja imelihtne teha. Koostiselt on see paksem ja lihtne panna lusikaga vormidesse.

Oh, seda üllatust, kui Jaffa küpsised mahtusid üks-ühele pabervormi põhja nagu need oleksidki sinna loodud. Iga küpsise peale läks kuhjaga supilusika täis taigent, ning küpsetasin muffineid 20 minutit. Tänu rasvasele küpsisele taigen nii palju ei kerkinud, kuid see polnud üldse halb - muffin oli pealt ühetasane ja täpselt vormi ääreni, mis tähendas, et muffineid oli suurepärane kaunistada.



Kreemiks kasutasin vahukoore ja toorjuustu segu koos suhkruga. Selleks, et kreem jääks tugevam, soovitan kasutada umbes 50 g rohkem toojuustu, kui vahukoort. Kreem pritsikotti ja otsa suurem ümmargune otsik (või tee koti otsa suurem ümmargune auk). Pritsisin igale muffinile väikese pilvekese keskele. Kaunistuseks läksid armsate värvidega kommid.

Minule oli kogu see kompott liiga magus - järgmine kord teen oreolaadsete küpsistega. Muidugi laste suust ma ühtegi nurinat ei kuulnud. :D Jaffa küpsis sulab üsna õhukeseks, ja alles jääb marmelaadikiht. Kommid ja kreemi võiks lisada siis, kui läheb söömiseks, sest muidu hakkab värv kreemil sulama. 

  Kuidas teie kodus muffineid kaunistate, kui need lähevad peolauale? :)

Jaanika




9 Responses to “Üllatusega peolaua muffinid”

  1. Mulle nii su mõte küpsisega muffinit teha meeldis, et läksin kohe poodi ja ostsin küpsiseid. Kuna mul on suht väike vorm otsisin kõige väiksemaid küpsiseid ja ostsin mesikäpa drops küpsiseid. kuid midagi läks halvasti ja see küpsiseasi seal põhjas läks kõrbema. ma ei tea kas mu ahi oli tõesti liiga kuum või ma hoidsin liiga kaua. mul pole seal kunagi midagi kõrbema läinud ja nüüd need küpsised läksid. muffin on peal hea, aga küpsise vahel see kreem on kõrbenud.
    kuna ma olen üksi kodus polnud kellelegi kurta, sorry, et ma su blogi kasutasin, aga äkki on kellelegi hoiatuseks, et teab hoiduda.

    ma neid küpsiseid polnud varem ostnud ja pani imestama kui keeruline neid pakist oli kätte saada, kuna nad purunesid nii kergesti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muidugi tule räägi - muidu oleksin ise järgmine olnud, kes peab kurtma kõrbenud muffinite üle. :D

      Otsisin sulle selle retsepti, kus muffinid on tehtud toorjuustuga: http://inloveinljubljana.blogspot.si/2015/02/namm-domino-toorjuustu-muffinid.html. Põhjaks samamoodi oreolaadne toode. Temperatuur on küll palju madalam.

      Samas, kui ma oleksin ise järgmine kord teinud, siis oleksin samamoodi 200 kraadiga ahju pannud. Huvitav miks Jaffa küpsised ei kõrbenud, aga oreod läksid pekki. Mul on veidi kurb nüüd, et sul selline lugu juhtus!

      Delete
    2. ära kurvasta, me sõime nad suure magusaisuga ikkagi ära :)

      Delete
  2. Mina tegin cupcakes'e ja ma ei tea, mulle meeldib kuidagi lihtsalt kaunistada. Selles mõttes lihtsalt, et kaunistan sellega, mis ma sisse panin. Ja kuna viimasel ajal olen ma alati mandleid sisse pannud, siis seda ma purustan ka peale. Ja ühel korral tegin ma kreemi türkiis sinise! :D siis need pähklid peal olid loihtsalt niii imelised :D (mul on vist blogis pilt ka nendest)

    Ja ma lihtsalt ei saa mainimata jätta, et kui imelised pildid!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen teinud ka ilgelt värvilise kreemi ja kuidagi imelik oli syya. :D

      Aitäh! :)

      Delete
  3. Jälle nii kaunid pildid, tõesti oled tubli! Küpsise idee on ka super, kindlasti proovin ise ka järgi :D

    ReplyDelete
  4. Milline on tavalise vanilje taigna retsept? Sama mis see nami-nami lingile vajutades tuleb ?

    ReplyDelete