Tuesday, November 24, 2015

Sinu homse õhtusöögi idee

Ma olen postitanud blogisse häbiväärselt vähe sloveenia köögist põhjusel, et minu jaoks pole see kunagi pakkunud suuri maitseelamusi. Kui on midagi "suurt" kohalikus toidus, siis selleks on portsjonid. Me sööme kodus igapäevaselt erinevaid sloveenipäraseid liharoogasid, ning mõte, et ma lähen söögikohta, et taaskord süüa neid samu toite, ei paku mulle pinget. See-eest Igor läheks iga kell, ning lisaks enda portsjonile hävitab ta ka minu ja laste poolikud taldrikutäied. :D

Täpselt samamoodi nagu Eestiski, on Sloveenias palju toite laenatud lähiriikidest. Eriti popp on serbia söögilaud, ning ka tänane toit tuleb sealt riigist kandes nime prebranec. Serbia keeles - prebranac.

500 g aedube purgis
2-3 sibulat
suitsupeekonit, sinki, suitsuvorsti
4 küüslaugu küünt
paprikapulbrit
toiduõli
soola
pipart
2 sl jahu

Haki sibul ning prae rohke õliga pannil. Kui sibul muutub kergelt klaasjaks, lisa hakitud küüslauk ning prae paar minutit veel. Lisa jahu ning prae kuni see muutub õrnalt pruunikaks. Pane pannile oad, ning lisa juurde veidike purgis olevat vedelikku. Lisa paprikapulber (vürtsikama toidu austajad võivad lisada ka tšillit), sool ja pipar. Lisa hakitud liha ja sega kõik kokku. Eelkuumuta ahi kuni 220 kraadini. Vala kogu oakompott madalasse klaas- või savinõusse ning küpseta ahjus kuni peale tekib krõbedam koorik. 



Meie sõime täna seda oarooga koos kartulipudru ja ribilihaga. Mmm. :)

Jaanika




3 Responses to “Sinu homse õhtusöögi idee”

  1. Oo, see on mu lemmik. Huvitav, mul oli kohalikke lemmikuid palju ja siiani pean perele teatud asju tegema.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kui me peaksime kolima, siis peale nende ubade ükski retsept kaasa ei reisiks. :D

      Delete
  2. Huvitav kohe :)
    Aga mis sulle ei meeldi? Ja kes teil põhiliselt söögid teeb.

    Kui mina Slo's elasin, siis ämm oli mul superkokk, ta ei teinud kunagi miskit peent (tema selge veisepuljond koduste mannaklimpidega on siiani mu salatoit, mis ravib terveks iga kell), puhas traditsiooniline, mis tema sünnipiirkonnast pärit, aga puhtad maitsed ja super tooraine. Ex-mees on siiani väga hea kokk, ja kui ta meil Eestis külas lasen ainult temal kokata sealseid lemmikuid :) Ma ei tea kas ajakiri Mladina ilmub veel, aga nemad andsid varem söögikohtade teatmiku välja, nigust kohalik Micheliniteatmik, sealt me leidsime alati c 10-15 kohta üle Slo, mis proovimist väärt.
    No ja veinidest ma ei räägigi, vorstid ja juustud ja õlid lisaks. Ja lihunikud, kahju et Tallinnas on liha ostmiseks vaid keskturg, kust midagigi leiab.
    Igaljuhul mõnusat advendiaega te perele.

    ReplyDelete