Saturday, November 07, 2015

Õuna Napoleoni kausikook

Järgmise aasta veebruaris saab mul täis kolme aastat, mil olen elanud Sloveenias, ning üheks suurimaks muutuseks minus on see, et armastan üha rohkem küpsetada. Esialgu alustasin, nagu enamik inimesi ikka, internetist retsepte otsides. Viimasel ajal olen leidnud endas huvi mõelda välja uusi retsepte ning katsetada erinevate maitsete kombineerimist. 

Mõnda aega tagasi leiutasin kreeka jogurti ja pudingi kausikoogid, mille retsepti võite leida SIIT. Kuna mulle tohutult meeldivad pudingiga magustoidud, viisin kokku teised lemmikud nagu lehetaigna, kaneeli ja õunad ning sündis jõuluhõnguline õuna napoleoni kausikook.

Nagu laisal kokal ikka, on ka minu retseptid ülilihtsalt valmivad, ning enamik koostisosasid kergesti kodust leitavad.

Õuna Napoleoni kausikook

500 g lehttaigent

2 pakki vanilje pudingipulbrit
1 l piima
6 sl suhkrut

4 Granny Smith õuna
50 g võid
2 sl suhkrut
2-3 tl kaneeli

Kook koosneb kolmest erinevast kihist on kirjutan teile retspeti sama järjekorraga nagu tegin ise.

Õunakiht: koori, puhasta ja tükelda õunad neljaks, seejärel ikka tükk pooleks ja lõika peenemast otsast viilud - peaksid tulema väiksed kolmnurgad. Sulata potis 50 g võid ning lisa sinna suhkur ja kaneel. Viimasena pane potti õunad, sega ning lase õuntel kaane all madalal temperatuuril pool tundi haududa.

Lehttaigen: Jaga taigen neljaks osaks, rulli laiali, ning küpseta iga osa 200 kraadi juures kuni pealt on helepruun. Enne ahju pistmist tee kahvliga taignasse augud. Küpsetatud taignad pudista tükkideks.

Puding: kuumuta kergelt piim ning võta üks kulbitäis piima anumasse, kuhu lisad pulbri (mina kasutan plastikust mõõdunõu). Sega pulber hoolikalt piimaga (vispel!). Samal ajal tõsta pliidi temperatuuri ning lisa 6 sl suhkrut ning sega. Seejärel lisa kuumale piimale piimaga segatud pudingipulber ja sega hästi kiiresti. Temperatuur hoia jätkuvalt kõrge ning pidevalt segades peaksid nägema, kuidas puding muutub paksemaks. Kähku eemalda pott tulelt ning jätka segamist. Sel moel peaksid vältima pudingi põhja kõrbemist. 

Võta suurem klaaskauss ning aseta kihiti: kõigepealt lehttaigen, seejärel pool õuntest, edasi pool pudingist, taaskord lehttaigna kiht, ülejäänud õunad, puding ning viimasena pudista ülejäänud lehttaigen peale.

Kook võiks seista üleöö külmas.

Ma olen seda kooki teinud kaks korda ning kuigi esimesel korral oli kook väga hea, tegin muudatusi koostisosades. Kindlasti tuleks valida kõvad ja hapud õunad, kuna magusad õunad peidavad suurepärase või ja kaneeli koosluse. Teine soovitus teile on mitte osta dr Oetkeri pudingeid, kuna neil on tugev kõrvalmaitse. Ma ei tea, kas Eestis müüakse Dolcela tooteid, aga kui on, siis soovitan soojalt. Dolcela pudingid on kõik nii head, et mulle meeldivad need rohkem kui topsis valmis tooted.

 Ja ärge nüüd pahandage, et läksin blogis "puhta-jõuluseks". Käes on November ja alati peale hingedepäeva poeb mul pisike soe pühadetuluke hinge. :)

Jaanika




4 Responses to “Õuna Napoleoni kausikook”

  1. Tegin ka napoleonit just täna lehttaignaga, kreemi tegin selle retsepti järgi http://www.nami-nami.ee/retsept/8942/keedukreem_ehk_%3Ci%3Ecr%C3%A8me_p%C3%A2tissi%C3%A8re%3C/i%3E_1 nii hea et oleks niisama ka ära söönud :D ei lähe kunagi aiataha ka kui segada piisavalt kogu aeg...vaniljepasta annab mõnusa maitse. Sinu kausivariant õuntega ka ahvatlev :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selle kreemi retsept näeb nii isuäratav välja, et järgmine kord proovin Napoleonile. :)

      Delete
  2. Kunaa mul on ka totaalne jõulumeeleolu, siis kindlasti teen proovi. :)
    (Ma riputasin eile juba jõulutulesid üles. :D )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Appiiii jõulutuled! Ma tahan ka nüüd ja kohe. :) :) :)

      Delete