Sunday, November 29, 2015

My thoughts lately

Mõtlesin sellest kirjutada blogipostituste reklaamimise gruppi, et näha, kas mul leidub mõttekaaslasi, aga jätsin tegemata. Võibolla põhjusel, et interneeduse vestlused on mulle pisut hirmutavad, ning kolisin hoopis enda blogisse. Lähen nüüd asja kallale. Nagu te teate on fotograafia mu suur kirg. Jälgin hoolega fotograafiateemalisi veebilehti, blogisid ning panen hinge piltidesse, mis jõuavad siia blogisse. Lisaks olen nagu kotkasilm, mis puudutab selles samas grupis tehtud blogipostituste pilte. Ärge saage minust aru, ma ei vaata teiste blogide pilte kritiseerivalt. Pigem tunnen huvi, kuidas nad on leidnud lahenduse toidu- või perepiltidele vms. Tihti ilmub koos postitatud lingiga esikaane pilt, mis annab aimu postituse sisust. Minule tähendab see pilt, kas ma avan postituse või mitte (tegelikult on määrav ka teema). Ja nüüd jõuan tuumani. Päris mitmed blogid kasutavad laenatud pilte viitamata originaalallikale. Kindlasti mitte paljud. Kui ma näeks, et pildi all on kirjas, et võetud sealt ja sealt blogist, siis oleks see täiesti okei ja läheksin heameelega vaatama seda blogi. Samas laenatud pildid ja seal juures puuduvad viited tekitavad minust nördimust, sest see on kui võõraste sulgedega eputamine, ja isegi mitte autori tänamine tehtud töö eest. Siinkohal mitte ajada sassi brändide reklaam(toote)pilte ja mõne fotograafi vaevaga tehtud pilte. Mida teie arvate - kas see on viisakas enda, lugejate ja töö autori suhtes viidata allikale, või arvate, et kuna niiiii paljud seda teevad, siis vahet pole? Edit: võibolla tasuks sel viisil mõelda, kas sulle meeldiks, kui keegi kasutab blogis su pilte, mille kallal oled vaeva näinud?

Kas nüüd oleks õige hetk vaadata enda blogi üle, kas olen ehk sama patune olnud? :D

☕☕☕

Mõned päevad tagasi saabunud uudis pani mind pikalt mõtlema meie tuleviku üle. Kuidas käituksite teie planeerides köögi ehitust ning korraga antakse teile roheline tuli ehitada päris enda maja? Esimene emotsioon oli positiivne, ning tundsin ennast väga õnnelikuna. Peale tunnete maha rahunemist käisid peast läbi mõtted, kas me üldse tahame maja, kas me tahame maja siia, ning kui palju läheb maja ehitamine maksma. Isegi praegu, elades maal, pean ennast üdini linnainimeseks. See, et ma potis kasvatan tomatitaimesid, ei tekita minus meeletut himu ümberkorraldada aeda või hoolitseda selle eest. Lisaks armastan privaatsust, ning enda majast unistades tekib esimesena pilt aiaga ümbritsetud elamisest, mis on tibake teistest eemal. Ja kui kord meie maja on püsti, on emotsionaalselt raske kolida sealt, kuhu oleme palju vaeva alla pannud. Noh, näiteks põhjusel, et mulle see muru niitmine üldse ei meeldi. :D

☕☕☕

Ma tahan teha tütardele advendikalendreid. Päris palju pusimist küll, aga pusimine on mu teine nimi. Siis mul tuli pähe, et ma peaks siis ka Igori õele taolise tegema. Siis mõtlesin ümber, et ikka ei viitsi. Seejärel mõtlesin ümber, et kuidagi ikka viitsin ja tütardele ju väga tahan teha. Jaa.. hetkel kogun pinteresti ideid, sest palju aega pole enam jäänud, ja natukene vist ikka viitsin.. It's not easy being me!

☕☕☕

Lisaks kookosjahust muffinitele tegin ka kookose jahuga leiba. Enam ei tee. Liiga palju mune. Liiga palju gaase.

☕☕☕

Kahe nädala pärast on mu sünnipäev. Ma tahtsin kohutavalt koera. Viimased kolm aastat olen tahtnud, ja uurinud-puurinud erinevate tõugude kohta. Valmistanud ette koera võtmiseks, ning tööks, et kasvatada temast täisväärtuslik pereliige ja sõber. Aga ma ei saa. Lasen Igoril endale Pille-Riinu poolt lahkelt jagatud softboxid tellida.

☕☕☕

Aili üritasin siin lugejaid jõuluhõngulise postitusega võrgutada, kuid mina läksin täiesti pöördesse, kui nägin ta köögilaual MUSTA LEIBA. Minu lemmikut musta leiba. Tahan musta leiba paksu kihi võiga.

☕☕☕

Valmistame hoogsalt ette Eesti trippi. Esialgse idee kohaselt stardime 23. pealelõunal ja jõuame Eestisse 24. õhtul. Võibolla, võibolla saab Igor vahetada õhtuse vahetuse hommikuse vahetuse vastu, ning saame sõitma hakata juba 22. Igatahes jõuame napilt enne jõule ja loodame, et keegi meid ikka vastu võtab. Lisaks tahaks nii paljusid inimesi kohata, ja ma ei jõua sellest enam rohkem unistada. See kõik on ju reaalsus varsti!

☕☕☕

Ma olen ikka tõsine keenjus. Mul polnud õrna aimugi, et Kadil on veel teine blogi. Teadsin alati, et ta paneb pildid üles wordpressi fotoblogisse. Jaanika, no palun! Igatahes, eile avastasin ameerika ja käisin lugemas. Soovitan soojalt - Rohelisem rohi.

Ilusat esimest adventi!


Viimased nädalad 29 aasta vanune Jaanika




17 Responses to “My thoughts lately”

  1. Ma toetan algallikale viitamist 100% ja olen proovinud sellest ka ise kinni pidada. Ma ei tea, kuidas ma tunneksin end kui keegi kasutaks minu kirjutatud teksti / tehtud pilte jm ilma minu loata. Hästi kindlasti mitte!

    Muide me oleme ka Eestis jõulude paiku. Wink, Wink.

    Ja kas te lähete Eestisse autoga? Kui jah, siis annaks paar soovitust (võib olla tead ise ka) : üle tuhande kilomeetri ühe päeva jooksul läbida ei jõua. Mu isa, kes eelistab puhkamas käia just autoga (nad on minu emaga käinud Bulgaarias, Itaalias, Montenegros) ütles mulle seda enne kui me Eestisse tulime ning muidugi Google Mapsi näitudest hoolimata ei tahtnud me teda uskuda :D seega ma ikkagi broneerisin hosteli Poolas.. Suur suur viga! 13 tunni asemel sõitsime me lõpuks 20 (ummikud, peatused, teetööd jm) :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo, wink wink. :D

      Me heameelega võtaksime ühe öö puhkuseks, aga kui me saame alles 23. liikuma hakata, siis ei tule välja. Muidu oleme jõuludel veel sõidus ja seda ei taha. :D Viimane kord sõitsime kordamööda (Igor rohkem öösel) ja hommikuks jõudsime Varssavist välja, ühte mäkki. Seal sirutasime jalgu. Kõige hullem on minu meelest Leedu ja Läti. Enam igavamat maad ja sõitu ei ole olemas. :D

      Delete
    2. Oh jaa! Muidugi tagasi sõites oli Poolast ka kopp ees. Mulle tundus, et me kunagi ei jõua sealt teise riiki :D

      Delete
  2. Heh, sa oleks pidanud sel hetkel, kui postituse lõppu jõudsin, mu ilmet nägema. Aitäh sulle selle ilusa üllatuse eest :)
    PS. Allikatele viitamise osas olen sinuga täielikult nõus. Mäletan, et jälgisin kunagi ühte inglisekeelset blogi ja sain alles mitu kuud hiljem teada, et kirjutaja ise polegi fotode autor. Veidi petetud tunne jäi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen ikka täielik tobu. Nüüd, kui ma mõtlen, siis ma olin Rohelisem rohi blogi enne ka näinud, aga miskipärast ei viinud selle sinuga kokku. :D

      Nojaa. Mõnikord olen ka rohkem lummatud blogi piltidest, kui kirjatükkidest, ja kui saad teada.. meh.

      Delete
  3. Mind väga häirib, kui pildid on kuskilt internetiavarustest võetud lihtsalt, kui ma nt tootepilte kasutan, siis tavaliselt viib pildile klikkimine sellele lehele, kust pilt pärit või kirjutan pildi alla, kust pilt algselt pärit.
    Hea, et selle teema tõstatasid ehk mõni blogija edaspidi muudab ka oma piltide kasutust.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok, ma olen ise küll reklaampilte võtnud ja kasutanud blogis. Siiani mõtlesin, et see on ok, kuna teen ju reklaami neile ka - või peaksin ka hakkama viitama. Näe, polegi sellele mõelnud varem. Aitäh!

      Delete
  4. Mina vahel kasutan internetist võetud pilte, sest alati ei ole endal sobivat pilti käepärast ja panen juurde, kus pilt võetud on (kasutan pildi enda urli, mitte ei lae pilti arvutisse, ehk otse allikast). Üldiselt püüan siiski enda pilte kasutada. Kuigi iga inimene, kes loominguga tegeleb või on blogija peaks korralikult tutvuma ka autoriõiguse seadusega.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tõsi! Ma lähen ka uurin selle kohta veidi juurde. :D

      Delete
  5. Mul selle netist piltidega postituse illustreerimine on kahe otsaga asi. Kuna ma ise ei näe seda teha (kuna olen pime), siis otsib postitust ilmestava pildi vahel sõbranna, aga kuna sõbranna kulutab sellele oma aega, siis ma ei saa talle koguaeg korrutada, et pane ikka viide ka juurde, sest sellisel juhul loobuks ta üldse mu abistamisest ja kui pole ühtegi pilti, siis nägijast lugejad vist väga ei huvitu blogist. Võib-olla ma eksin, aga muidu ma ikka pooldan, et oleks viide. Õnneks minu blogis on väga vähe pilte netiavarustest :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kai, sinule annaksin ma kõik andeks. :D Muuseas mina loen heameelega su blogi isegi, kui seal pole ühtegi pilti. Erinevalt minust oskad sa nii hästi kirjutada, et sul pole blogi ilmestamiseks pilte vajagi. :)

      Delete
  6. Väga mõnus postitus vahelduseks!

    Püüan ka alati ikka ära mainida kust pidlid võetud, kuigi võõrast vara kasutan vaid nö inspiratsiooni postitustes.

    ReplyDelete
  7. See piltide varastamine saab ilusa lõpu sel hetkel, kui kuri fotograaf selle juhuslikult kuskilt avastab ja saadab arve. Mul on välismaa blogijate seas mitmeid sõpru ja üks rääkis, kuidas tema blogijast sõbranna sai näpatud pildi eest kopsaka arve.

    ReplyDelete
  8. Ma olen sinuga täiesti nõus! Minu meelest võiks viidata ka inspiratsioonipostituste puhul algallikale. Lisaks autorile on see hea ka lugeja jaoks, kes tahaks ehk rohkemat foto tagant leida. Mulle meeldib ka mõte kasutada rohkem enda tehtud pilte, see annab minu meelest parema nägemuse ka kirjutajast ja tema vaatenurgast. Ise olen siiski kasutanud teiste tehtuid küll, aga seda nö pilt pildis meetodil, kus mõni ajaleheväljalõige või vana kalendrileht on leidnud koha meisterduse käigus. Ja selle puhul ma enam ei oska öelda, kas peaks otsima kohta viitamiseks või mitte...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hea küsimus, Laura!

      Ma ei ole ammu kasutanud teiste pilte kui ainult inspirasiooni postitusteks. Isegi sinult käisin näppamas, puhta luba küsimata. :P

      Delete