Monday, November 23, 2015

Ma ei taha viriseda, aga oh well..

Ma olen üks ilge mölakas, et sel teemal üldse vingun, aga kuna mul pole panna lauale lahendust, siis jagan muret teiega. Väikese lootusega, et oskate mulle nõu anda. Nimelt meil on järgmise poole aasta jooksul plaanis alustada elamise renoveerimisega. Hetkel, mil hakkan mõtlema tubade jaotusele, seinade värvimisele, mööblile erinevatesse tubadesse jne tahan joosta peaga vastu seina. Nii sadamustmiljon korda. 

Igor ei teinud nalja, kui ta ütles, et ülemise korruse (või oli ehk kogu maja?) planeeringu tegi kerges veinivines inimene. Miks muidu planeeris ta ühe toa, millel pole ühtegi akent, see-eest küll kolm ust. See tuba on juba iseenesest nii väike, et tänu kolmele uksele ja viilkatusele pole võimalik sinna panna suuremaid ja kõrgemaid mööbliesemeid. Ja kas ma juba mainisin, et sel toal pole akent? :D

Hetkel otsustasime nii, et sellest toas tuleb tšill telekatuba koos pehmete diivanite ja raamaturiiulitega, mida üritame ise ehitada ja seina panna. Lisaks erinevaid hubaseid valgusteid, mis tooksid selle koopatoa süngest keskajast välja.



Tegelikult teeb see kolmeukseline tuba rohkem nalja, kui ajab nutma. See-eest, meil on vaja planeerida terve elamise kõige tähtsam tuba minu jaoks - köök. Ning ka selle ruumiga saab naerda läbi pisarate, või siis lihtsalt nutta. 

Lahe vindine planeerija tegi köögi sellise, et veetorud ei ole seal, kus on ainuke paik kuhu mahub vabalt köögimööbel. Ehk siis suuremas ja täiesti tühjas seinas, kus on ruumi ballisaal teha, tantsida ja kukerpalle visata, ei saa olla kraanikauss ja nõudepesumasin. Oot-oot, ei tasu meelt heita, sest kraanikausi koos nõudekaga saab panna viilkatuse alla nurka. Noh, kas pole mõnus lusikaid loputada nagu nurka saadetud põngerjas? Ja kellele siis ei meeldiks kõndida potitäie kuuma vee ja kartulitega, et need ruumi teises otsas nurgas asuvas kraanikausis nõrutada! Logic much, right!

Mõtleme parem ruumi positiivsetele, rõõmsamatele paikadele nagu näiteks aken, millest avaneb kaunis vaade. Ärme laseme ennast häirida faktil, et aken ehitati liialt piklik (madal) ja nurka, mis tähendab, et akna alla ei saa lisada köögilauda, ning seina ja akna vahele näiteks köögikappe või külmkappi.

Ei saa jagamata jätta informatsiooni, et isegi lae kõrgus on toa alguses ja toa lõpus 10 cm erinevusega.

Džzžžzzzsshhhhh. Jap. See oli minu headbang.

Sellistel hetkedel tahan kõhuli põrandala viskuda, käsi ja jalgu raputades kisada - lolllaakaaaad sloveeeenlaseeed!

Järgmisel hetkel on mul piinlik, sest olgem ausad - paljud teist on saanud tasuta elamise? Enamik mu sõpru on pidanud pikalt üürima, koguma sissemaksuks raha, võtma laenu, ning tundub üsna nüri seal kõrval lasta vinguviiulil mängida.

Samas probleem on täiesti olemas, ja jätkuvalt peame mõtlema, kuidas paigutada elamisse mööbel, mis ei taha sinna kuidagimoodi sobida. Kui juba raha kulutada, ja köögimööbel pole odav, siis võiks see olla ka ergonoomiline ja praktiline, et me ei jookseks nõudega toa ühest otsast teise.

Kui mõni mu blogi lugeja on rohkem käpp interjöör disainis, ja tahaks aidata meil ruumile lahendus leida, siis hea inimene, anna endast märku. Kõik teised asjapulgas võivad ka nõu anda. Ainuke, mida me juba teame on see, et torusid ja akent ei anna ümber tõsta. :D

Muuseas, maalimine on mõnusalt rahustav. Sellepärast lisasin postitusse pilte tänahommikusest maalimisprotsessist. Ma olen lõpuks ometi haige, ning võtsin käeulatusse kuuma teetassi, läitsin küünlad ning tegin "kassi maalimisteraapiat". Soovitan proovida. :)

Jaanika




12 Responses to “Ma ei taha viriseda, aga oh well..”

  1. Ma olen täiesti veendunud et sellest kolmeuksega aknata toast saab teil lõpuks väga vinge pleiss. Ma ei oska vaimusilmas küll ette kujutada aga tundub igatahes põnev, meenus kohe Alice imedemaal veidrad ruumid :D
    Ma usun et igasugused veidrad riiulid, ebastandartsed, ise tehtud, vanakraami leiud, ja.... mänguruumi on palju. Võibolla kui pinterestis tuulata otsisõnadega ebatavaline, eriline, jne. leiad ideid teiste ebatavalistest lahendustest.
    Siis on äppe kus saad oma maja plaani joonistada ja sisustama hakata, mulle meeldib nendega vahel mängida ;) Või no Simsimäng, mul oli see mäng aind selleks et ehitada ja sisustada maju- aitab samuti kaasa ideede tekkele ;)
    (Vaatamata vanusele, arvuti juba nii vana poleks- äkki paneks praegugi vahel peale ja mängiks :P )
    Ja see maal on nii lahe, mul on üks tühi lõuend kapis, selline tunne et ma pean sind ahvima vist!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Me üritasime teha Ikea veebilehel oleva planeeringuga kööki, kuid see jooksis iga viie minuti tagant kinni ja pidime iga kord uuesti andmed sisestama. :D Ehk oskad mõnda mõistlikumat programmi soovitada. :)

      Haha, Sims oli kunagi mu lemmik just sellepärast, et sain maja planeerida ja sisustada. Hiljem väga mängida ei viitsinudki. :D

      Muuseas, Igor onu lubas lõpuks euroaluseid meile tuua (kevadest saadik toob) ja mõtlesime, et alustame nendest riiulite tegemisega. Diivanid on olemas, tuleb ainult kate vahetada. :)

      Delete
  2. Jaa, minu jaoks kõlab ka see akendeta tuba väga põnevalt.. :) Tavaliselt ongi nii, et kui igasugustele väljakutsetele loominguliselt ja nutikalt läheneda, kujunevad nendest kõige ägedamad asjad üldse. Mis kööki puudutab, siis olete vbl selle peale ise ka tulnud aga üks variant on ju paigutada pliit, ahi ja tööpind saarekesena selle tulevase kraanikausi lähedusse? Ja söögilaud pluss muu jääks sel juhul sinna suure seina äärde.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Me mõtlesime ka saare peale. Küll mitte väga suur, sest pool tuba on viilkatusega, ja on oht peaga vastu seina joosta. :D

      Delete
  3. kui ei ole kandvad seinad, siis saab ju ümber teha!
    ja veetorud saab ka põranda alt või piki seina vedada teise kohta. ma saan aru, et sa räägiks WC ümbertõstmisest, siis on jäme kanalisatsioonitoru ja kalle ei pruugi välja anda jne, aga köögi jaoks veetorude ümbervedamine pole ju eriline probleem. mõtle suurelt! kui juba teha, siis teha korralikult.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No seda nüüd küll. Ajasin ennast nüüd rohkem seda rada, et kui juba teha, siis korralikult. Igor ütles, et on kandev sein ja tuleb lõhkuda koos põrandaga. Siiski ma ei jäta jonni, sest mulle üldse ei sümpatiseeri idee joosta pottide-pannidega läbi toa. Aitäh :)

      Delete
  4. Veetorusid ei ole nii raske ümber tõsta. Niiet räägi mõne torumehega, mis teha annab. Aga miks mitte tõsta söögilaud akna alla? Eriti mõnus on ju süüa ja aknast välja vaadata. Kui on viitsimist ja võimalust saab uksed kinni müürida ja võimalusel jällegi teha aken (noh kui tuba ei ole keset maja). Kuna sa oled niivõrd ettevõtlik siis sobiv riie ja värv aitavad vana mööbli osas ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tead see aken on täpselt nii, et see on risti olevale seinale liiga lähedal, et sinna mööblitükk panna ja liiga madalal, et sinna ka laud panna. Kui mu seletus oli nüüd arusaadav. :D Muidu ma olen igavesti unistanud köögilauast, mis on akna all, et hommikuti kohvitassi taga vaadet nautida. Oh well. :D Kuid ma tõesti üritan nii kaua mehi surkida kuni torud saavad ikka õigesse kohta. Ma olen kindel, et hiljem hakkab see mind kordades rohkem häirima.

      PS Su elamine on imeilus! :)

      Delete
  5. Kusjuures meil on sama teema, et kraanikauss peab jääma köögimööblist eemale, sest veetorud on niiviisi ehitatud ja ei aita seal ei ussi- ega püssirohi. Saaks siis vähemalt köögimööbli kraanikausi kõrvale panna aga ei, sest kraanikausi kõrval on ühel pool uks ja teisel pool aken :D Lootusetu olukord.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sul on vist keerulisem olukord, kui mul. Aga, kas pole ka võimalik neid torusid liigutada? Ma juba uurisin ja öelda, et oleks, aga võib veesurvega probleeme tekkida. :)

      Delete
  6. Aknata toad ajavad mind hulluks - tekitavad klaustrofoobiat. Meil Hispaanias leidub neid ka üsna palju :) Ka meie korteris on üks. Okei, aken on olemas, aga vaade on poole meetri kaugusel asuva naabermaja seinale. Kui see poleks üürikas, siis ma laseksin aknata toa seinale mingi ägeda akna maalida, kust paistab kaunis vaade näiteks merele ja mägedele või mõnele ägedale suurlinnale.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, mul tuli esimesena pähe - fototapeet? :D

      Delete