Monday, November 30, 2015

Kutsed, kingitused, sõrmusepadi

Mul läks täiesti meelest, et ma pole teiega veel jaganud, millise tegija käest tellisin Etsy lehelt pulmakutsed. Lisaks pole ma üldse kade tüdruk ning jagan teile ideed, mida pakkuda pulma külalistele kingituseks - vähemalt Sloveenias on see kindel tava.

Kas Eestis antakse pulma lõpus lahkuvatele külalistele kingitused? Eestis käisin viimati pulmas pea 10 aastat tagasi, ja olen kindel, et selle ajaga on kindlasti mõned traditsioonid lisandunud või muutunud. 

Mulle hakkas meeldima idee, et meie pulmas on enamik sööke kohalikelt talupidajatelt. Sellepärast uurisime, mida võiksime osta siinse regiooni tegijatelt. 

Sloveenlased armastavad meeletult käsitööna valmistatud küpsiseid. Mu endine kolleeg ütles, et tegi jõuludeks viite erinevat sorti küpsiseid, ning ta ema küsis temalt - miks nii vähe? :D See on päris hea näide sellest, kui palju erinevaid sorte võipõmme (just nii armastan ma küpsiseid nimetada) nad suudavad teha. Valik on lõpmatu ja pean tunnistama, et just käsitööna tehtud küpsised on imehead ja, kui neis oleks vähem kaloreid, satuksid nad rohkem mu söögilauale. 

Kahjuks mul pole teile kingikarbikeste sisu näidata, seega peate leppima ühe pooliku pildiga fotograafilt. Hea, et tal need silma jäid, sest karbid istusid üsna varjus suure ahju peal. Paari sõnaga sisust - igasse karpi pakkisime 5-6 erinevat sorti küpsist, mis olid peidetud ühevärvilise salvrätiku sisse. Kahjuks lekkis võine sisu läbi karbi külgede, ning hiljem oli näha osadel külgedel plekke. Järgmine kord oleme targemad ja lisame küpsised väikestesse kilekotidesse.

Karbid tellisin Aliexpressist SIIT ja 26 € eest saime 60 karpi koos nööriga. Karbid olid veidi suuremad kui mu peopesa.

Enne pulmi olin kohutavalt Pinteresti sõltuvuses, ning eriti meeldisid mulle voolimissavist kaunistused. Tellisin Aliexpressist linnukujulise küpsisevormi, ning kasutasin seda valgete kaunistuste tegemisel. Linnukestele lisasin linikuga mustri ning lisaks templiga meie nimetähed. 



Kutseid hakkasime üsna varakult otsima, kuid Sloveenias jäime tühjade kätega. Siinne kohalik käsitöö polnud meie maitse ning sellepärast tegime otsimistööd hoopis Etsy lehel. Ohh, sinna lehele olekski võinud otsima jääda. :D Esiteks on tegijaid tohutult ja teiseks on tellimine tehtud üsna keerukaks ja kalliks. Arusaadavalt ka, see on ju käsitöö. 

Lõpuks leidsime sellised kutsed, mis meeldisid meile mõlemale ja hind oli täitsa enamvähem. Alustuseks maksime tegijale raha ning seejärel saatsime talle andmed, ning ta tegi valmis kutse näite. Kutseid tellisime kolmes keeles, ning me ei pidanud maksma lisatasu selle eest. Üks kutse maksis kokku umbes 5 €, hinna sees on ka nöör, ümbrik ja postikulu.




Ainuke, millega ma rahul polnud olid ümbrikud. Veebilehel on näha tugevast materjalist pruun ümbrik. Meie tellisime helekollase, ning see oli täiesti niru õhuke ümbrik. Otsisime poodidest paremaid ümbrikke, kuid ei leidnud nendele kutsetele õiget suurust. Kasutasime müüja saadetud ümbrikke, ning kinnitasime tagumise poole lilleliste kleepsudega. Ainult üks ümbrik ei jõudnud külalisele ja selles süüdistaksin pigem "om nii vääd" :D

Vaatasin uuesti meie pulmapildid läbi, ning mulle meenus, et meil oli ju ülivinge sõrmusepadi! Sõrmusepadja tegemise usaldasin Raelile, kes lasi selle teha Haapsalu salli stiilis. Kas olete veel südamlikumat ja kiisupehmemat sõrmusepatja näinud? :) Musid-kallid-õhupallid Raelile!



Olles poliitkorrektne pean mainima, et pildid on küll minu omad, aga tehtud fotograafi Maja Jokici poolt. :D

Jaanika




9 Responses to “Kutsed, kingitused, sõrmusepadi”

  1. Me tellisime ka kutsed Etsyst aga läksime lihtsamad teed pidi ehk tellisime lihtsalt PDF faili ja printisime trükikojas. Seega Etsy on hea paik ehk seal midagi kõigile - midagi lihtsamat, midagi uhkemat, PDF.. meil läksid kutsed kokku 70 millegagi ehk vähem kui EUR kutse. Aga muidugi polnud nii uhked :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meie tahtsime alguses sama teha, kuid me ei suutnud trükikojaga arusaamisele jõuda. Ning mingi hetk hakkas aeg peale pressima ja otsustasime valmis kutsed tellida. :D

      Delete
  2. Pulmapiltides peitub alati nii rohkelt maagilisust. Jään enda omi ootama xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oot, kas ma olen millestki ilma jäänud ja sa abiellusid, või räägid enda tuleviku pulmapiltidest? :D

      Delete
    2. Hahah, ei, tuleviku omadest siiski :D

      Delete
  3. Oi, sain ka ise idee juurde, kust pulmakutseid vaatama hakata. Aitäh! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ojaa, Etsy on lõpmatu kutsete allikas, kindlasti piilu sealt. :)

      Delete