Wednesday, October 07, 2015

Photography at home = homtography

Täna peale ühe uue ja huvitava ilutoote purki püüdmist, istusin voodil ja mõtlesin, kas peaks nüüd selle lauanurgal oleva stseeni kiiresti koristama või mitte. Jah, sest kohe tulevad kassid. Ei, sest tänu hallile vihmasele ilmale on minu kontidest kadunud igasugune jõuraas.

Laud sai ikkagi koristatud, sest ma olen selline laiskloom, et parem võtan töö kohe ette. Hiljem juhtub tööga teadagi mis - mitte kui midagi!

Aga mitte sellest ma ei tahtnud teile rääkida. 

Peale selle, et mul lööb aegajalt välja tohutu laiskus, olen ka üsna püsimatu. Fotograafia on mu esimene hobi, mida olen üsna aktiivselt harrastanud veidi üle kahe aasta. Mul on vedanud, et olen saanud ühildada hobi koos pere, ümbritseva looduse ja enda kolmanda lapse ehk blogimisega.

Viimasel ajal on mind õues toimuv nukralt vähe tõmmanud, kuid see-eest olen üritanud leida tubaseid tegevusi. Toidupiltide tegemine koorus välja põhjusest, et õues oli liiga nõme ilm või ma ei osanud tol hetkel midagi muud blogisse kirjutada.

Tegelikult tahtsin ennast tibake kiita, set mul on hea meel näha paremaid tulemusi just erinevate stseenide lavastamisel. Kui alguses olin ma kindel, et paljude huvitavate piltide saladuseks on hea kaamera, siis noh, enamikel juhtudel mitte. Enda näitel mõistan, et hea tulemuse saavutamiseks on vaja õppida, õppida, õppida, julmalt katsetada, rämedalt läbikukkuda ja katsetada veelgi rohkem. 

Panengi kirja mõne tähelepanekud, mis on aidanud mind katse-eksitus meetodil jõuda paremate tulemusteni tubases fotograafias.

♥♥♥

Valgus! Ma olen lummatud päevavalgusest, mis paistab aknast sisse, kuid samal ajal pole otsesed päikesekiired. Olen teinud erinevaid stseene kohtades, kus te eales ei arvaks, et seal võiks pilte teha, just sel põhjusel, et teatud kohas on parim valgus.

♥♥♥

Avaarv! Mina siiani katsetan, milline on kõige parem avaarv teatud stseenile, ja arvatavasti jään katsetama, kui olen ka vana ja kortsus. Enda kogemuste najal võin öelda, et alati pole kasulik olla liiga kinni suuremas avas (this sounds weird) ehk väikses f-numbris. Kuigi mul on jäänud mulje, et väike f-number on popp teema. Mõnikord teen tootepildid f/1.8, kuid tihti valin pigem f/3.5 või f/4.5. Rohkem teravust võib pildile anda just selle kirsi tordil efekti, mis jääb suurema avaga puudu.

♥♥♥

Positsioon. Mina olin pikka aega kinni ühest positsioonist pildistamisega (silmapiiri kõrguselt, taust jäi kaugele ja uduselt), kuid hakates proovima erinevaid nurki, tõi see piltidele uue elu. See on ka üks kohti, kus tuleb meeletult praktiseerida, et leida kauguse-avaarvu parim kombinatsioon. I'm not saying it's easy, aga praktiseerimine garanteerib piltidele uue näo ja veelgi paremad tulemused.

♥♥♥

Stseen. See on koht, mis on hands up, minu nõrgim lüli kogu pildi valmistamise protsessis. Jällegi olen harjutan-kukun rämedalt läbi meetodil leidnud endale kõige huvitavama stiili. Kuid nagu Tallinna linngi, ei saa huvitava stseeni harjutamine kunagi otsa. Võin küll öelda teile nipi, mis minu puhul töötab - ära lavasta üle. Pigem jäta ruumi segadusele, mis jällegi võib pildile tuua hoopis uue ja huvitavama ilme. Samas minu nipp ei pruugi sobida teile, seega harjutada, harjutada, harjutada.

♥♥♥

Pildil võite näha minu kõige lihtsamat stseeni ja nurgakest, mis sobivad mulle just sel põhjusel, et aknast tuleb piisavalt päevavalgust, mul on ruumi ronida kasvõi toolile ja pildistada ülevalt ning lisaks on kapiserv abiks hoidmaks üleval reflektorit. Lisaks võite pildilt näha, mis juhtub, kui ma ei korista enda abivahendeid piisavalt kiiresti laualt - minu kass leiab, et reflektor on üsna mõnus snäkk, mida hamba all krõbistada.

Ja emaausõna, homme koristan arvuti desktopi puhtaks. Kahju, et seal pole virtuaalset kassi, keda ma pelgama pean..

Since I have reached a certain level with my home made products photos, I decided I should also share my tips with you. Light! I am in love with the natural light, so I mostly do photos during daytime near the window. Aperture! It is quite common to choose the widest opening due to the blurry effect of unfocused areas, but my tip is to use aperture according to the sceen. I also use the lowest number aperture, but sometimes it is better to achieve more focused and clear areas with a higher aperture number. Position! I was stuck for ages in one position which in my own eye made my photos look dull. So I took risks and tryed practically everything. Here is where nothing works better than to practise, practise, practise. Sceen! We all have our own favorite sceens that we combine in our heads before every photoshoot. My tip is to let it go and have more fun! The latest what I figured out that over doing can kill the photo or the product you want to introduce. I suggest to feel free to get messy and you might be surprised a lot. 

On upper picture you can see my one the most simple sceens that I do on my table which is close to window and I can use regular paper as reflector for more natural light. From the upper right corner you can also tell why I need to clean my gear as fast as possible due to one hungry cat in need of chewing everything available.

Jaanika




9 Responses to “Photography at home = homtography”

  1. Kirjutan kõigele kahe käega alla! Kusjuures mulle väga meeldib seda postitust illustreeriv pilt! Minu meelest on täiega lahe kui jagatakse behind the scenes materjali just toidu-või ilutoodete pildistamisest. Et noh..üks asi on see viimistletud pilt, aga see segasummasuvila, mis seda tavaliselt ümbritseb on ka tore vaadata ja imestada :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma võtn järgmine kord Igori appi ja teen selle "kuidas kodus pildistamine tegelikult käib" postituse ära. Siis saate näha neid überveidraid postitsioone, toolil turnimist ja kõike muud, mis pildilt välja jääb. :P

      Aitäh ka. :)

      Delete
  2. aasta? ma olen tugevalt fotograafias viimased 15 aastat! kui on mure, ei tea kuidas yht või teist teha - kirjuta mulle, mõtlen vaid sulle! aga muidugi, parim õpetaja on ALATI katsetamine! nii oleme me kõik õppinud, mina õpin siiani..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Räägi, kuidas sa meigitud näoga pildistad, et kaamera kogu kunstiteost laiali ei ajaks, ja endale külge ei jätaks. :D

      Delete
  3. Ma olen täiesti nõus, et ei piisa ainult vingest kaamerast. Mina olen väga fotograafiakauge inimene ning kuigi mulle meeldib teiste ilusaid pilte vaadata, siis endal mul puudub see pildistamissoolikas. Vahel ikka mõtlen, et peaks ehk veidi rohkem uurima ja harjutama, aga sinna see jääb. Samas ma olen tõesti veendunud, et Sina võluksid isegi minu vanast seebikarbist suurepärased fotod välja.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, kui armas sinust. :)

      Ma loodan, et sul tuleb ikka himu proovima hakata!

      Delete
  4. Pildistamisest ei tea ma midagi, aga see kogemuste kaudu õppimine töötab vist igas asjas. Ma olen täiega nõus, et üle ei maksa sättida stseene, kuigi mul see ikka läheb aeg-ajalt lappama. Ja teine asi, mis mul aitab loovusel lennata, on see, kui proovida ka igapäevatoite, mida üles ei pildista, veidi isuäratavamalt lihtsalt söömiseks serveerida :)

    ReplyDelete