Saturday, October 10, 2015

Blogid: nädala + ja -

Üks blogi ment, khhmmmbritt, andis mulle teada, et ma olen vahele jätnud blogide plussi ja miinuse postituse. Ja siis ta tuletas mulle teistki korda meelde, et olen taaskord unustanud. Kolmandat korda aga ei tulnud ja ta kirjutas hoopis ise postituse, küll jättes miinuse koha välja. 

Tegelikult on väga tore, kui inimesed reaalsed loevad mu blogi ja mõtlevad kaasa, ning nagu ma + ja - postituses esimest korda rääkisin, on tohutult armas, et blogijad saavad innustust ja kiidavad üksteist ehk siis hoiavad kokku. 

Ja tänks, Britt, et sa säherdune ment oled (see on pluss!).

Pluss

Kuna sina viimati kiitsid kedagi? 

Ma ei tea, kuidas teiega on, kuid mina võtan tihti päris paljut olulist enesest mõistetavana. Loen paljusid erinevaid blogisid, kuid kuna võtsin aega mõnda blogijat kiita selle eest, et pakub mulle nauditavat lugemist või pilte, millega ta on arvatavasti kõvasti vaeva näinud? Mis siis, et enamik neist tegelikult kirjutavad enda rõõmuks, on neile mingil määral oluline, kui väärt lugemist suudavad nad enda lugejatele teha.

Ühel kenal päeval sain kaasblogijalt kirja, kuidas olen suutnud ta südame vallutada ja tekitanud enda blogis koha, kuhu on alati mõnus naaseda. Loomulikult olin varbaotsteni liigutatud ja soe tunne valgus igas mu kehaliikmes - eriti kuna tegemist on andeka naisega, kelle iga kirjatükk on nagu meistriteos. 

Ah, mis mina, oli mu esimeseks mõtteks. Ma olin kindel, et mu postitused polnud kunagi hiilanud võrreldes suuremate ja populaarsemate blogijate kirjatükkidega. Lihtne ja tore, kuid ei midagi enamat. Peale tema kirja hakkasin tasapisi mõistma, et olen arvatavasti alavääristanud enda blogi nii mõneski mõttes ja pidanud ennast tagasihoidlikuks nurgataguseks tegutsejaks. 

Long story short, sain selguse, et kuigi siia blogisse ei satu hordide viisi rahvast, olen suutnud paeluda siia palju erinevaid lugejaid. Ometi ma ei kirjuta mahlaseid ja rahvast pöördesse ajavaid arvamuspostitusi, mis on kindlad tõmbenumbrid. Järeldasin, et lihtsalt kodukootul blogil võib tegelikult olla suurem väärtus, sest olen suutnud inimestesse jätta positiivseid muljeid. Ja olgem ausad, igapäevases elus, kus on niigi palju "tõmblemist", on tore, kui suudan kellegi päeva, või kasvõi hetkegi toredamaks muuta.

Aitäh, Stella, et andsid mulle jõudu väärtustada rohkem enda armsat blogipesa!

Küsin uuesti - kuna sina viimati kedagi kiitsid? Vähemalt mina tean, et mul seisab ees üks meeldiv töö kirjutada enda lemmikutele, sest nad on seda väärt. 

Miinus

Ma ei ole kunagi mõistnud seda, miks lugejad, ja ka teised blogijad, kritiseerivat blogipidajat selle tõttu, kui nad kirjutavad teatud teemadel. Täiesti vaba maa on lugeda blogisid, mida soovid, või MITTE lugeda blogisid ja klõpsata unfollow neile, mis ajavad eriti kurjaks. Juhul, kui sa oled just räme enesepiinaja, siis kindlasti jätka lugemist - nii mõnus on ju ennast närvi ajada ja sellest ka blogipidajale teada anda. NOT!

Samamoodi nagu lugejal on võimalus valida loetav materjal, olen arvamusel, et kirjutaja võib panna ritta kõik enda mõtted. Igasugused arvamuspostitused ei aja mind grammigi pöördesse, või kui ajavad, nohisen omaette, või arutan sõbraga sel teemal. 

Kuid ikkagi, kas võib kõigest blogis kirjutada? Nagu ma juba mainisin, siis minugipoolest - kui see mulle ei sobi, siis ma ei loe. Samas minu jaoks läheb piir sealt, mis puudutab perekonda ja lähedasi sõpru. Mitte ainult sel põhjusel, et ma ei taha tuua inimestele negatiivseid mõtteid. Ei, sest kindlasti panen enda blogisse kirja ka edaspidi kõik, ja alati see ei saa olla kaetud südamete ja säraga. 

Minu arvates pole mu lähedased teeninud ära seda, et panen internetti ja kõikidele lugemiseks üles ühepoolse loo. Võibolla õnnestub mul neist kellelegi jätta hiiglama halb mulje, ehkki see polegi mu eesmärgiks. Mõelda tuleb ka sellele, et kõik on kord pandud üles, on sealt alati leitav. Pole õhku öeldud see, et sõnadel on üks suurimaid võimeid teha head, ja kahjuks ka halba. 

Ja no perekond. Need on ju tegelased, kellega pead elu lõpuni kuidagi moodi suhtlema - milleks tekitada veelgi rohkem negatiivsust üksteisele kui seal juba on?

Olge toredad ja kirjutage ikka blogisid. :)

Jaanika




5 Responses to “Blogid: nädala + ja -”

  1. Eile sainä küll ühte armsat blogijat kiidetud aga kuna täna seda veel teinud ei ole, siis olekski õige aeg üks pikk pai Sulle selle eest teele saata, et alati nii vahvaid postitusi teed! Mina näiteks kibedate arvamuslugude rohkeid blogisid üldse ei loegi ja mul on hea meel, et nende kõrval on meil olemas ka teistlaadi blogitare (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awww, aitäh! Ja blogitar on üks parimaid sõnu, mida olen viimasel ajal kuulnud. :)

      Delete
  2. Muide, ma täna just mõtlesin, kuhu on Sinu blogi miinus ja pluss rubriik kadunud ja kuna see jälle ilmub? Käisin juba eelmisel pühapäeval piilumas. Sinu blogi on minu jaoks nagu parim sõbranna, kellega lobised pea iga päev ja kui vahepeal aega napib, siis korra nädalas, kuid alati on tunne justkui polekski nii pikalt lahus olnud.

    Mis puutub sellesse, mida postitada ja mida mitte, siis mina olen töötanud pea 15 aastat seltskonnaajakirjanikuna ja pika aja sellest olen kajastanud ka negatiivsemaid lugusid nagu lahutused, mingid tuntud persoonide omavahelised kähmlused ja eestlastele tüüpiline ärapanemine, see on põhjus, miks Stellarium on positiivse alatooniga blogi ja miks ma ise loen blogisid, kus mul on tore olla. Kõik teemad ei pea olema roosamanna, kuid igat lugu annab käsitleda ikkagi nii, et teisi ei solva ja haiget ka ei tee. See on paraku osa kirjutaja meisterlikkusest. Kui nalja visata, ei pea seda ilmtingimata teiste üle tegema, seda võib ka iseenda üle teha. Mina usun, et maailm püsib inimestel, kes on viisakad, meeldivad ja ütlevad ruumi astudes alati rõõmsameelselt tere. Seda polegi nii vähe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh!

      Sinu jutus on mõte, millega ma täiesti nõustun. Muuseas, mulle väga meeldis see postitus, kus sa kirjutasid alkoholivabade inimeste elust ja, KUI raske see on. Sinu arvamus oli meeldivalt põhjendatult kirja pandud ja teinekordki loeksin selliseid kirjatükke sinu sulest. :)

      Delete
    2. Aitäh :) See oli alles algus, ma jätkuvalt iga nädal selgitan ja iga kord tunnen end täiesti totrana...

      Delete