Thursday, September 17, 2015

Veiseliha guljašš

Minu eriline nõrkus on söögid, mida tehakse pikalt madalal kuumusel ja siia alla käivad enamikud köögiviljadega hautised. Sloveenias ja eriti just Igori perega koos elades on mul tekkinud uus lemmik, mis kannab teilegi tuttavat nime - guljašš.

Paljud teavad guljašši nii supi kui ka kastmena, ning just viimasena on guljašš kasutusel ka meil. Sealiha asemel kasutame küll veiseliha, mis nõuab pikemaajalist hautamist, kuid ülejäänud koostisosad on enamvähem samad.

Tuletan meelde, et meie portsjonid on mõeldud kaheksale inimesele, kuid ka teie võite teha suurema koguse. Mis jääb üle, saab panna karbiga sügavkülma ja kasutada nendel päevadel, kui kokkamiseks suurt aega ei jää. Muuseas, ka meie teeme seda.

Meie pere guljašš

2 kg veiseliha (Igor ütles, et parim on liha reielt, võib ka seljalt)
6 sibulat
searasv
1 dl kuiva punast veini
1-2 keskmist kartulit
1 tl paprikapulbrit
1 sl tomatipastat
soola
pipart

Haki sibul ja kuumuta potis koos searasvaga madalal temperatuuril umbes 15 minutit. Tükelda veiseliha pigem õhemateks tükkideks, võivad ka ribad olla. Lisa liha sibulale ning maitsesta soola*, pipra, paprikapulbri ja veiniga. Hauta potis nii 10-15 minutit ja seejärel vala hautisele vesi, mis kataks liha.

* soola pigem vähem, sest guljašši õige maitse avaldub lõpus, ja siis saab alati juurde lisada.


Sibula hakkimise nipp - lõika sibulalt tutiga osa ja poolita pikuti. Eemalda kest. Lauaga paralleelselt lõika peaaegu kuni otsani 3-4 sälku. Seejärel lõika 3-4 sälku nagu on näha viimasel pildil. Haara sibul tihkelt sõrmede vahele ja haki nagu miška.

Jätka hautamist kaane all, madalal temperatuuril.


Tund peale hautamist lisa riivitud kartulid. Jällegi tunni pärast lisa 1 sl tomatipastat. Guljaššil lase podiseda veel tund kuni kaks, mis teeb kogu hautamisajaks kokku 3-4 tundi.

Jaaa... kui sul järgmisel päeval veel hautist üle, siis võid panna selle 1,5 tunniks veelkord hauduma. :)

Nagu ma juba enne ütlesin, siis soolaga ei tasu liialdada. Kui ma esimest korda selle retsepti järgi guljašši tegin, siis tundsin nagu soola oleks vähe. Tegelikult õige maitse polegi soolas, vaid mõnusalt magusas kastmes, milles liha on pikalt pikutanud.

Meie sööme guljašši polenta või saiatükkidega. Tegelikult sobib kõrvale ükskõik, mida hing ihaldab - tatar, kartulipuder, värske salat, riis jne.



Mõnusat nädala lõppu ja, kas ma olen ainus, kes on neljapäeval otsaga juba nädalavahetuses.. :)

Jaanika




2 Responses to “Veiseliha guljašš”

  1. Mitte just eriti oluline kommentaar, aga sibulat saab hakkida ainult kahte pidi lõikeid tehes (sinul oli 3). Ühtepidi lõiked on juba nö looduslikult sibulal ära tehtud :)

    PS! Mulle meeldivad sinu toidupildid!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma tänan!

      Ma ei vaidle üldse vastu, sest olen tõeline võhik hakkimises. Leidsin endale küll veel ühe nipi, ehk kui hakkida suuremal lõikelaual, siis kulgeb töö palju paremini. :)

      Delete