Friday, September 25, 2015

Tossu soovieri

Paar postitust tagasi rääkisin sellest, kuidas ma pole jõudnud endale soetada korralike trenniriideid. Täna arutasime õega, millist brändi tema soovitab ja, kui oluline on osta korralikud jalanõud jooksmiseks.

Muidugi tekkis mul kurb meel, sest tegelikult ma hetkel ei saa spordivahenditele kulutada, kuid kurvastamise asemel soovitas õde mul enda soovid kirja panna. See polnud üldsegi halb mõte, sest ka minagi usun, et soovida tuleb. Ja ei, see pole kerjamispostitus siin.

Uurisin pisut Sportsdirect lehel ning valisin endale riided ja ühe paari jalanõusid, mille pistaksin kohe ostukorvi. Appi, kus seal lehel või ekslema jääda! Nii palju erinevaid brände ja tooteid. Mäletan, et kui ma Eestis sealt esimest korda tellisin, siis silmamunad pidid eest kukkuma.

Sellest olen aru saanud, et riided võivad sportimiseks olla suvalised, kuid jalanõud peavad olema head. Otsustasin, et mulle sobiksid paremini trail jooksutossud, mis on ideaalsed ka metsas kasutamiseks. Ma olen kohutavalt armunud Salomoni tossude disaini!

Muidugi ei saa ma ilma spordirinnahoidjata - see on minu jaoks väga oluline, et ma enda ninaluud joostes ei murraks, if you know what I mean..

Surfasin vahepeal erinevate tootjate lehtedel ja valisin välja tossud, mida paneksin kasvõi kohe jalga ja padavai jooksma. Iseasi muidugi see, milline jalanõu sobib minu jalgadele kõige paremini. Olen kuulnud, et osad spordipoed teevad mingisugust testi ja aitavad valida õige kujuga jalavarjud. Kas te olete sellest kuulnud?

Pildilolevad valikud on tehtud puhtalt selle järgi, milline disain tundus mulle kõige atraktiivsem. Kõik jooksujalanõud on mõeldud looduslikul rajal kasutamiseks, paari erinevusega.

 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7

 Kus teie jooksas käite ja milliseid jalanõusid kasutate?

Jaanika




13 Responses to “Tossu soovieri”

  1. Jalanõud on tõesti kõige olulisemad. Ise leidsin ühed suurepärase tallaga Adidase tossud, millesarnast talda ma Nike'il ega teistel brändidel tol hetkel suuremates spordipoodides ei leidnud. Jooksutossud siis. Nii mugavaid ei olegi varem omanud, aga siiani on nad mind suurepäraselt teeninud. :)

    ReplyDelete
  2. Minul oli algul jooksubotaste vastu foobia, on need ju laial jalal nagu suured banaanid :D. Aga trenni minnes sain aru, kuidas olen eksinud. Algul käisin tennistega, ilusad kitsa liistuga - eks ole? Kuid joostes põrutab jalgu korralikult, mõistsin kiiresti, et on aeg jooksujalatsid tellida. SportsDirectist. Kuna seal on numbrid osadel jalatsitel samad aga suurused erinevad, u pool nr siia sinna, siis sain sel korral kahjuks pool nr suuremad. Õnn et suuremad, väikeste jalatsitega ei kannataks üldse joosta. Hetkel olen nendega hakkama saanud. Kasutan neid vaid trennis ja ei pea muretsema, et need võivad pesus kokku tõmmata :). Minu botased polnudki kõige kallimate mudelite hulgas. Naiste omi saab seal väga odavalt, kui alede hulgas ringi vaadata. Mark on Donnay aga ikka sellised, mis välimuselt ja talla pehmuselt ka tuntud bändidele palju alla ei jää.

    Tervitused Viljandist! Inga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen paar korda tennistega bussi peale jooksnud ja küll siis jalad tulitasid pärast. :D

      See on hea tähelepanek - kas tõesti poe ja Sportsdirecti toodetel on erinevad suurused? Sel moel võib mu raha kokkuhoiu plaan küll põhja minna. :)

      Delete
  3. Mina soovitan Asics, Mizuno või Saucony tosse jooksmiseks. Ise kõigiga jooksnud ja just metsaradadel. Lemmikud on Mizunod - need toetavad jalga super hästi ja jooksevad peaaegu ise. Seevastu Nike jooksutossud ei sobi minu jalale absoluutselt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi, ma tahaks nüüd neid isejooksvaid tosse nüüd ja kohe. :)

      Delete
  4. Mul Asics jooksmiseks, väga rahul! Tegin selle testi ka, see pôhimôtteliselt analüüsib su jooksustiili ja annab soovituse, millis jalaosa rohkem toetada. Ma ei tea, millised teil hinnad on, aga Zagrebi lähedal on meil outlet ja pöhimôtteliselt ostame me terve pere spordiriided ja jalanôud seal (ja neid kulub meil palju:)). No vahel edevuse rahuldamiseks ka HMist v Lindexist- täitsa head riided.
    Killu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma vaatasin H&M-st ka riideid ja mulle väga meeldisid need. Samuti ei jäänud hinnad spordipoe riiete omadest väga maha. Ja ma tahaks nüüd seda testi kindlasti teha. :)

      Delete
  5. Eks ta ikka oleneb iga inimese individuaalsest jalakujust, mis kuju ja kõrgusega toss sobib. Minul on see issanda "õnnistus" - kitsas ja kõrge jalg ehk jooksutossude otsimine on paras odüsseia. Aga käisin jooksueksperdi juures katsetamas ja minu jaoks leidusid ideaalsed tossud - http://www.greavessports.com/zoom-pegasus-31-flash-l
    Pole veel paremaid olnud! Aga siit ka siiras soovitus - ära telli kergekäeliselt netist, käi ise proovimas, sest muidu võib asi lõppeda lihtsalt lisapaari kasutult seisvate tossudega, sest su jalg peab ise tunnetama, kuidas talle miski kuju või mudel sobib.

    -M-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh hea nõuande eest!

      Ma tõsiselt kahtlen, kas tellin.. just sellepärast, et pärast pean ikkagi poest ostma.

      Delete
  6. Mina jooksmas ei käi, küll aga sõidan tõukerattaga pika tee maha ja nii iga päev. See annab väga palju võhma ja mina olen rahul. Pealegi ei sõida ma võhma, vaid rõõmu pärast. Samas on tõukerattaga sõites jalanõu väga tähtis. Minu jaoks on kõige mugavamad Vansid (mul on pehme platvormiga jalanõud) ja adidased. Varem ma ei teinud suurt vahet, kuid kunagi ostsin asose enda jalanõusid ja nendega põrutasin jalad ikka korralikult ära. Nüüd sõidan vaid kindlate jalanõudega, et rohkem mitte haiget saada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kui ma Ljubljanas elasin, siis igal hommikul jalutasin tööle, ja hiljem samamoodi tagasi. Mingi hetk hakkasin küll jalgrattaga käima, sest töö vahetas asukohta. Meeletult igatsen seda aega, sest tõesti nii mõnus on hommikul läbi kiirustavate inimeste edasi tõtata, jõuda kohale kerge punetus põskedel. :)

      Delete