Tuesday, September 29, 2015

Suvikõrvitsa plaadipirukas (ja veidi juttu toidufotograafiast)

Pean tunnistama, et olen viimasel ajal hakanud jagama rohkem toiduretsepte kui varem sel põhjusel, et harjutada kätt toidufotograafia alal. Päriselt, päriselt kokkan ma mitmeid kordi rohkem, kuid juba mõte sellest, et pean võtma kaamera ja üritama teha veidi kenamat kompositsiooni kui kartul ja kastmelärakas, võttis isu sellest blogida. 

Peale laiskuse mõistsin, et teha isuäratavaid toidupilte on tohutult keeruline just selles võtmes, et on vaja mõelda välja pildile hoopis uus lugu. Teie, kes te vähegi olete kodus mõnda kooki või pirukat pildistanud, mõistate mind kindlasti. 

Otsustasin, et tegelikult võiksin ma toidufotograafia saavutada vähemalt sellise tasemeni, et ise rahul olen. Mis tegelikult tähendab, et ma ise, kui enda kõige suurem kriitik, olen hädas. :) Harjutamine võtab aega, kuid loodan, et teel eesmärgini saan teile pakkuda paremaid pilte kui varem.

Tänase postituse retsept jõudis minuni "naised saunas rääkisid" kanalit pidi, seega kui keegi leiab, et ma varastasin ta idee ja ei tunnustanud autorit, siis anna andeks! Vähemalt ma ei ütle, et see on mu enda leitus.

Algses ja ülimaitsvas retseptis oli kasutusel puravikud, kuid sellist delikatessi meil ühestki metsast siin kahjuks ei leidu (ilma tõttu, I guess). Õnneks on poes leida minu lemmikseent number kolm ehk šampinjoni, ning just sellepärast on piruka nimeks..

Suvikõrvitsa ja šampinjoni plaadipirukas

1 suurem suvikõrvits
250 g seeni
riivjuustu
basiilikut
oreganot
pärmi-lehttaigent 
tomatimöksi

Kata ahjuplaat küpsetuspaberiga ning lisa piruka põhjaks pärmi-lehttaigen. Määri taigen just sellise tomatipastaga, mis endale meeldib (tomatipasta, mõni kodune letšo jne). Mina lisasin ajvarit, mis on Sloveenias väga popp.

Järgmisena lähevad peale suvikõrvita viilud, juust ning viimasena viilutatud šampinjonid. Kui sul on praetud seened, siis võid need lisada juustu alla. 

Lõpuks siputa peale basiilikut ja oreganot. Küpseta 200 kraadi juures 25-30 minutit.


Aastaid tagasi, kui ma veel Eestis elasin, oli mul üks kohutavalt hea sõber. Temalt sain ma selle retsepti ja aegajalt ka seeni ning muid aiasaadusi. Võite ainult arvata, kui tihti ma seda suvikõrvitsa pirukat tegin.. Ojaa, nii mõnedki korrad!


 Järgmise pirukakorrani!

Jaanika




8 Responses to “Suvikõrvitsa plaadipirukas (ja veidi juttu toidufotograafiast)”

  1. Oih, ei tasu ikka tühja kõhuga õhtul teiste pirukat uudishimutsema tulla. Nüüd tuleb pooltühjast külmkapist midagi leiva peale võtta ja magama kerida... Lootuses, et homme saan kuskilt maitsvat pirukat osta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma kasutan seda taktikat pidevalt, et kui õhtul tuleb isu peale, siis üritan hommikuni välja kannatada - sest siis võib ju ikka tühi meelepärast lubada. :)

      Delete
  2. Aiii, see näeb nii hea välja, kindlasti salvestan ära ja proovin järgi! :)

    ReplyDelete
  3. Hakka või vägisi suvikõrvitsat ja seeni sööma!
    Ja sina haara kaamera kindlasti ka edaspidi oma kokkamiste juurde. Ma ise süüa teha ei oska aga pilte vesistan küll hea meelega :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mismõttes sa ei oska süüa teha? :D Kuidas sa sellised ilusad tütred küll suureks kasvatasid? :)

      Delete
    2. Mul õnneks selline kallis kaasa, kes töötab kokana ;)

      Delete
  4. Mul läks just peale 2-päevast vesistamist plaadikook ahju :) kahjuks ei näinud pooltki nii ilus välja, kui Sul enne ahjupanekut, aga lõhnad on paljulubavad :) ja olgem ausad- vahet pole, mis peal on. Kui lehttainas all on, siis mehele läheb ikka loosi!

    ReplyDelete