Saturday, September 05, 2015

Soe süda ja kuum hautis

Olen vahel mõelnud sellele, kuidas minu ja Igori kaalulangetus oleks läinud siis, kui me poleks kunagi kohtunud, või kolinud vanemate juurde või midagi kolmandat. Okei, tegelikult ma selle üle eriti ei juurdle, mis meist oleks saanud, kui poleks eales kohtunud. Küll olen aru saanud, et tänu stabiilsemale ja rahulikumale elule maal, oleme leidnud rohkem jõudu tegeleda kaalulangutusega.

Kuna peres on kaheksa inimest, peame toidukordasid ette mõtlema juba päevake varem. Ljubljanas elades me sellega ei viitsinud tegeleda, sest pood oli majast kümne meetri kaugusel, ja sai iga kell sealt läbi astuda. Sellise tiheda poe vahelt siiberdamisega kulutasime kokkuvõttes rohkem raha ja ostsime liiga tihti kõike muud, kui vajalikku.

Võib öelda, et maale kolimine oli meiesugustele sööginautlejatele parim lahendus. Esiteks kadus võimalus filmi kõrvale nosimist osta, teiseks sõime regulaarsemalt ja kolmandaks oli meil pulmadeks rohkesti motivatsiooni.

Minule mõjus parimalt see, kui vähendasin portsjoneid. Kokkuvõttes sain süüa kõike, mida hing ihaldas, aga mõistuse piirides. Igori lahenduseks oli igapäevane füüsiline töö ja viimased 10 kg kadusid nagu ludinal. 

Ma ei ole teile varem rääkinud, kuid peale selle, et hoian silma peal enda ja Igori kaalul, teen sama ka meie lastega. Ei, ma pole see hull, kes loeks nende igat ampsu. Küll olen teadlik kaaluprobleemidest, mis on seoses tänapäeva elustiili ja toitumisega - ning on ülikerged tekkima. 

Lastega teen umbes samamoodi nagu enda puhul. Hoian silma peal, et nad oleksid vähemalt paar tundi päevas aktiivsed - suvel saatsin nad õhtupoole välja, kui temperatuur oli veidi jahedam. Lisaks käime metsas jalutamas ja seeni otsimas (varsti tuleb kastani hooaeg, juhuu!). Kui ma näen, et nad söövad rohkem kaloreid sisaldavaid toite, siis samamoodi ajan nad end liigutama - eriti just õhtuti.

Muidugi kõige olulisem on siiski see, kuidas nad toituvad. Mis viga on olla kiire ainevahetusega väike inimene, kuid selline mugavus võib puberteediga kaduda. Söögilauas valivad endale ise portsjonid ja söövad kuni kõht täis. Koju ostan komme, šokolaade harva, ning söögikordade vahepaladeks on puuviljad, mõnikord harva ka jogurtid. Kuigi ma pole suur jogurtifänn selle suure suhkrusisalduse tõttu.

Peale regulaatsete toitumisharjumuste tekitamist ja aktiivset elustiili, pean oluliseks ka toitumisest rääkimist. Kalorid, suhkrud, rasvad, valgud, kogused, valikud.. Minu moto on eelkõige iga päev natuke, kogused ja suhkru vältimine. Oleme vestelnud ka sellel teemal, kui lihtne on tegelikult paksuks minna ja kellegi üle ei tohiks naerda - pigem aidata.

Mõlemad tüdrukud lähevad järgmisest kuust Novo mestosse trenni.

Vaatasin, et blogijad rääkisid vahepeal, millised toiduained on neil kodus alati olemas. Toon välja enda kaks lemmikut, mis teevad minu maitse järgi toidust parima - searasv ja või. Loodan, et ükski lugeja nüüd ei minestanud. :) No good food story started with - "and then I took the fat out". 

Võid kasutame võileibade meisterdamiseks, küpsetamisel ning lisaks minu ja laste lemmiktoidul pudrul. Searasv läheb kasutusse suppidesse ja hautistesse, ning see on ka minu nipp, kuidas saada parim ühepajatoit. Lihtsalt alusta sibula praadimist mõnusas searasvas.





Mida teie laupäeva lõunaks või õhtusöögiks tegite?

Jaanika





7 Responses to “Soe süda ja kuum hautis”

  1. Minu ema tegi ka maitsvat kanahautist ja kartuliputru ning põski punaseks tegev peedisalat oli ka laual :)

    ReplyDelete
  2. Mina proovisin uut asja - paprika pannile, sisse sisse muna, siis juust ja kõige peale hiljem tuunikala. Täitsa hea tuli =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kui ma kasvõi natuke rohkem armastaks paprikat, siis kindlasti prooviksin sinu kirjeldatut. Muidu tuunikala maitseb mulle igalpool. :)

      Delete
  3. Tahaks ka, et Sa mu ema oleks (nüüd võite naerda, ma luban, ise naersin ka) ja minu söömist jälgiks ja õue ajaks ja.. Noh jah :) Täitsa kadedaks ajab teie kaalulangetus ja kõik see muu tore - välismaa ja maaelu, kuigi ise elan ka Eestis väikeses alevis aga see pole ikkagi see.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen üsna karm ema, võib juba eos öelda. Nii, et mõtle ikka järele. :D

      Minul on aidanud kodusest sammaldumisest pääseda see, et käin igalpool nii palju kui võimalik. Tegelikult viimasel ajal pole seda tihedalt jhutunud, kui nüüd jätta välja augustikuu. Alles sel kuul saame lõpuks oma auto ja nii ootan, et saaks hakata lapsi trenni viima, ise samal ajal teha staadioniringe. Lugesin just Kati blogist ja tema alustas samamoodi jooksmisega nagu Britt - tasapisi. Ja vaata, kuhu ta on jõudnud nüüd. Ehk tahad jooksmisega kampa lüüa? :)

      Delete
  4. Mmmm, mõnus hautisehooaeg on hakanud! Aga see rasva kasutamine on sulatõsi - selle tarbimine vähendab tuntavalt ka magusaisu!

    ReplyDelete