Tuesday, September 08, 2015

Pulmalood: kleit

Mina ja Igor ja ta vanemad, külalised ning mu ilmatu fänniarmee ootavad kõik, et millal juba jõuavad kohale pulmapildid. Tean, et meie fotograaf sõitis täna Londonisse, ning ma kardan, et sel nädala me neid näha ei saa. Ometi ootasin väga, et rääkida teile pulmapäevast koos piltidega ja lisaks ka ühest megaägedast seiklusest (ilmselgelt liialdus), mida võtsin ette üks päev enne pulmi.

Hetkel on emotsioonid veel värsked ja näpud sügelemas, ning sellepärast otsustasin vahepalaks võtta ette pulmapäeva ühe kõige olulisema liikme - kleidi!

Olen ennegi kirjatanud sellest, et nägin vaimusilmas ennast abiellumas lihtsas ja elegantses kleidis. Vaadates lõikeid, siis jäi mulje, et need ei sobi minu suure ülakehaga, ja pigem võiks olla A-lõikeline kleit koos korsetiga. Mõeldes just sellele, et talje oleks rohkem rõhutatud.

Kahjuks minu rahakott ei hakanud peale uutele salongikleitidele, ning otsustasin ette võtta ristiretke ei kuskil mujal, kui Aliexpressis!

Miks just see hiina leht? Võrreldes Aliexpressi ja näiteks Dressilyme'd või Dresslink', on Alil üks SUUR eelis - müüja ei saa enne raha kätte, kui ostja pole seda vabastanud. Ostes ükskõik millisest internetipoest, ei hakka keegi isegi liigutama, kui raha pole neile üle tulnud. Ja pärast ei hakka keegi jällegi liigutama, kui tekib kaubaga probleem. Seega on Aliexpressi müüjatel "motivatsiooni" rohkem kui küll.

Peale paari päeva, kui jõudsin arvutiga juba diivanisse sammalduda, leidsin müüja, kes tundus olevat liiga hea, et tõsi olla. 100% positiivne tagasiside, tol hetkel pisut üle 1500 ostu, kuulutuses pildid reaalsest tootest, ja boonusena pildid, mida ostjad olid saatnud. Mulle meeldis kõige kõige rohkem see, et minu valitud kleit õmmeldakse minu suurusele.

Kuna müüja valik on meeeletult suur, istusin edasi oma sammaldunud diivanil, suutmata teha valikut. Ladusin sõbrannale kõik kleidid ette ja lõpuks tegime sellise valiku, millel oli täidetud kolm kriteeriumit:

- tagant paeltega seotav
- korsetiga
- ülakeha kaetud
- all ääres lilleline pits

Minu kleit ei näe küll välja samasugune nagu kuulutuses, sest lasin neil teha seelikuosa, kus oleks vähem pitsist lillemotiive. 

Olin kahevahel, kas lasta saba ära lõigata või mitte. Otsustasin saba alles jätta ja, oi, kuidas ma seda kahetsesin. Põhimõtteliselt esimest korda, kui ajasin kleidi selga ja kõndisin läbi tubade, olin kogunud sinna iga viimse kui mustusekübeme maast. Lisaks suutsin selle viie minuti jooksul kleidiga põrandaliistu kinni jääda ja väikse augu sabasse tekitada. 

Saba pidi kaduma ja mul on tohutult hea meel, et leidsin õmbleja, kes selle raske tee ette võttis.

Jõudsin vahepeal sellest osast üle hüpata, kus tahtsin rääkida kleidi ostmisest ja kätte saamisest. Ostuhind koos kulleriga saatmisega tuli alla 300 € ja pakk jõudis minuni umbes kuu ajaga. See on kirjas ka müüja lehel, ning maksimaalselt võib kogu protsess aega võtta 45 päeva. 

Sloveenia puhul on kulleriga paki saamisel see hea lugu, et paki Euroopa teekond algab Inglismaal või Saksamaal, ning ma pole pidanud tolli eest tasuma. Küll tean inimesi, kes on samamoodi Eestisse tellinud ja maksnud juurde üsna kopsaka tasu riigi kassasse.

Avades pakki olin kindel, et saan just sellise kleidi nagu kuulutuses kirjutatud ja ma ei pidanud pettuma. Kleidi ülaosa oli kaetud imeilusa pitsi ja pisikeste helmetega. Õmblused olid iga nurga alt väga kvaliteetsed ja kuskilt ei jooksnud niidid välja. Eriti meeldis mulle kleidi alumine, mis oli täpselt nagu pildil. 


Ma olin pulmadeks nii tubli, et kaotasin alates mõõtude võtmisest 3-4 kg ning sellepärast tuli pisut ülaosa väiksemaks kohendada. Lisaks lasin õmblejal saba eemaldada, kuid seda saab lasta ka müüjal teha. Igatahes mina soovitan teil kleit ilma sabata võtta!

Naised saunas rääkisid, et see müüja olla varem pidanud veebipoodi, mis oli tuntud kvaliteetsete kleitide poolest. Hetkel on ta küll kolinud Aliexpressi hõlma alla, ja nagu enne juba mainisin, pean mina seda suureks plussiks.

Amanda Noviase pood Aliexpressis on SIIN ja pole vaja kaua otsida, et leida ka minu valitud kleit.

Mina, kleit ja Igor - SIIN

Kokkuvõttes olen kleidiga hirmsat moodi rahul ja poleks osanud paremat tahta. Kleit on peale pikka pidustust suurepärases korras (küll pisut must, sest pole jõudnud seda keemilisse viia) ja hetkel ei teagi, kas hoida alles, või müüa edasi. Sõbranna soovitas hoida alles vähemalt nii kaua kuni on tulnud pulmapildid - ehk juhul, kui ma nendega rahul pole, saan teha uue fotosessiooni.

Kuidas teile meeldib minu hiinakast pulmakleit?

Jaanika




20 Responses to “Pulmalood: kleit”

  1. Väga ilus kleit. Üks suurepärane mõte, mida minu ühed pisut eakamad sõbrad teevad on, et panevad igal pulmaaastapäeval oma pulmariided selga ja seda juba mitukümmend aasta niimoodi :) J.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .. mis on ju imeline mõte ja ega mul kleidi lahtisaamisega kiiret pole. :)

      Delete
    2. Minu arust ka täiesti imeline mõte. Alati on neil sõbrad külas ja väike õhtusöök vms. Imetlusväärne on ka see, et need riided endiselt ikka selga lähevad - mõned aastad on küll kleidi lukk lahti jäänud :)

      Delete
  2. Su kleit on niiii ilus, et juba kleidi pärast võiks uuesti abielluda. :D :D
    Mina soovitan ka kleit alles hoida. Kui tõesti tuleb õige aeg see maha müüa, küll sa siis juba tead ja ei kahtle.
    Minu pulmadest on möödas juba 3a ja kleit ripub ikka kapis(ilmselt jääbki mu kappi, kuni räbalad alles). Otsustasin alles jätta ja nüüd igal Kadripäeval, kui tütrega jooksma läheme, panen selle selga. :D (Minu õnneks on kleit isegi natuke suureks jäänud.) :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi, aitäh. :D

      Mul on ka see mure, et kleit on veidi suur (hull mure küll tõesti!). Ja sellepärast just mõtlesin, et las keegi teine pisut suurem pruut saab selle kleidi endale. Aga idee, et saan seda igal aastal uuesti kanda on ka jumekas. :)

      Delete
  3. Väga ilus kleit oli! Poleks uskunudki, et Aliexpressist tellitud! Valik oli väga ilus ja sobis sulle valatult :)

    Eestisse tellides jah see probleem, et kui Hiina/Jaapani kaup (veel mingid piirkonnad), siis tuleb maksta ka käibemaks ja mingist summast tuleb juurde ka tollimaks. Tekibki küsimus, et kas Alist tellimine olekski siin elades kõige targem mõte, sest summa tuleb kopsakam kokku. Samas ma ei ole teadlik, missugused on hinnad Eesti pulmasalongides, nii et.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tegelikult enamik riideid ju tehakse Hiina või India vabrikutes, ja need pole üldsegi ebakvaliteetsed riided. Pigem igapäevased rõivad, mida saame osta igast poest. Küll olen näinud ja ka ise tellinud aliexpressist igast saast riideid, mis ei lähe mittekellelegi selga. Hästi otsides võib aga imesid leida. :D

      Salongides peaksid sellised kleidid olema 600-800 €.

      Delete
  4. Täiesti uskumatu, kui ilus kleit! Ma ei jõua ära oodata, et fotograafile pilte juba näha, sest sa nägid ilmselgelt I M E L I N E välja!! :)
    Pai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aww aitäh! :) Ma ootan ka, jubedalt kohe. :P

      Delete
  5. Vau-vau-vau!! Ma poleks never-ever arvanud, et Aliexpressist midagi nii ilusat saada võib :)

    Ma üritan selle koha nüüd kindlasti meelde jätta, sest kuigi ma olen abielus, on meil plaanis kahe aasta pärast suur pulmapidu ikka ka pidada, kus ma saan õige pulmakleidi ka selga tõmmata :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh! Kuigi ma teadsin, et tuleb pildile sarnanev kleit, siis ikka oli hinges kahtlus, kas sobib - ja oli nagu valatud, juhuu. :)

      Ma soovitan ka selle müüja link alles hoida, sest sealt tellides on võimalik ikka päris palju kokku hoida ja samas kanda pulmas imeilusat kleiti.

      Delete
  6. Mulle meeldib eriti see kaetud ülaosa ja see lõige on väga ilus su seljas tõesti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh, Laura! Meile meeldivad samad asjad. :)

      Delete
  7. Vautsi vau, rohkem polegi midagi öelda! :D

    ReplyDelete
  8. Mina olen ka täielikus hämmingus.. Ehk ikka igalpool leidub pärleid, kui vaid otsida!
    Ootan juba pingsalt Teie pulmapilte (:

    ReplyDelete