Thursday, September 24, 2015

Piinlik probleem

Igal aastal, kui lapsed peale pikka suvevaheaega kooli või lasteaeda naasevad, ilmub klassi meililisti kiri. Sisaldab see infot sellest, kuidas klassis on kellelgi täid ja soovitatakse laste pead üle vaadata. Lasteaias oli lihtne - niikuinii kammisin ja tegin tütrele soenguid mina, kuid koolilapsena on ta muutunud iseseisvaks neiuks ja teeb seda ise. Polnud siis ime, kui ükspäev märkasin, et mu lapsel on juustes kummalised putukad, mida polnud kunagi varem näinud.

Võibolla see on vedamine, et mu lapsed polnud varem täidega lähemat tutvust teinud, või oligi koer maetud sinna, et jälgisin iga päev tüdrukute juukseid. Tegelikult tuleb juustele teha üsna pingsat detektiivitööd, sest eriti just heledapäistel on täi munade leidmine raskendatud. 

Kui saabus see "tore" hetk ja nägin Anete peas siblivaid putukaid, jäi tütar päevapealt koju. Samal ajal, kui mina elamist küürisin, kõik voodipesud vahetasin, mõnulesid tüdrukud teleka eest, kilekotimütsid koos täišampooniga peas. Oleks ma vaid aimanud, et see on alles algus...

Lugedes informatsiooni sellest, kuidas täisid eemaldada peast, tundub tegevus imelihtne. Pese ja kammi ja hops täid peast. Hakates kammima, märkasin kohe, et peenikese kammi külge ei jää mitte ükski muna, mis tähendas, et ma pidin ÜKSHAAVAL nad sealt korjama. Kui teie lapsel on peenikesed, pikad ja heledad juuksed, siis võib teid oodata sama teekond ees. Ja see on kõike muud, kui lõbus!

Ausõna, mul oli mingi hetk villand, ja haudusin mõtet neil pead masinaga puhtaks tõmmata..

Järgmised kuud vaatasin laste juukseid IGA PÄEV. Mul oli tekkinud kerge paanika, kui leidsin kasvõi väikse prahi tüki, mis meenutas täimuna. 

Seekord läksid kooli/ lasteaeda mõlemad tüdrukud, ning tean, et jällegi tuleb hakata päid kontrollima. Kahjuks pole täid meie ühiskonnast mitte kuhugi kadunud, ning need parasiidid ei vali uut kodu selle järgi, kas sa oled rikas või vaene. Kuuldavasti pidid täid pigem valima puhtaid päid. Kas ka tõsi?

(BAHAHA, ma sain just klassijuhatajalt kirja, et kellelgi on täid!)

Panen kirja mõned nipitrikid, kuidas vältida täisid:

- anna nõu lapsele, mitte jagada koolis teistega juuksekumme, klambreid, harja 
- vähemalt korra nädalas kontrollida juukseid ja peanahka (kui lapsel peanahk sügeleb, siis võib see olla samuti täidest)
- kasvata last kinnises toas

 Sloveenia maatõugu hobused juba patsikumme ei jaga (ja musi ka ei tee, see oli pigem täkkude omavahel hüppamine, kumb on kõvem kutt)

Täide puhul tuleks kiiremas korras teavitada kooli, pesta pesu (ka mütsid, sallid) vähemalt 60 kraadi juures, vaadata üle kogu perekonna juuksed, ning tore täieemaldusprotseduur võib alata.

Enda kogemusel võin öelda, et suurimaks abiks on tõepoolest see, kui teha eeltööd ja kontrollida regulaarselt laste juukseid. Kindlasti vaadata üle ka kõrvatagused ja kuklapiirkonna - see on täide meeliskoht.

Muuseas meie peres olid viimati täid siis, kui ma alles pisike laps olin. Ja peale 25 aastat on need pisikesed tõprad jätkuvalt alles! Soovitan jälgida juhtnööre, ning loodetavasti teie ei pea sama teekonda ette võtma.

Täivaba kooliaasta algust! 

Jaanika




6 Responses to “Piinlik probleem”

  1. Meil lasteaias peal igal sügisel täis. Karo on sellest siiani pääsenud. Ma pole kindel, et asi minu nipis. Nipp mida kasutan on see, et kui hoiatus antakse lasen enne patside tegemist talle pähe juukselakki. See teeb juuksed libedaks ja täis libisevad maha. Siiani on see mõjunud ja loodan, et see jätkub ka niimoodi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tundub, et täid on tõepoolest igas riigis. Kes teab, ehk toimibki - vähemalt mingi kaitse nende jubedike vastu.

      Delete
  2. Juhheii.. ma leidsin ka need lasteaias kellegi peast :P

    Piret

    ReplyDelete
  3. Muide, on olemas ka täivastased juuksekummid - tüdrukutel hea kasutada. Firma Orien, mis vahendab Korea kosmeetikat Eestisse, toob ka neid juuksekumme. :) Tartus saab neid näiteks Iluveskist (Veski tn. 5a).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Appi kui geniaalne leiutis! Pean uurima, kas siin ka neid leidub. Aitäh :)

      Delete