Monday, July 13, 2015

Minu lemmik oldschool muss

Üks parimaid hetki õhtust on see, kui majas valitseb vaikus, ja saan raulikult aega veeta arvutis molutades. Eriti, kui päev on olnud täis rabelemist ja tagumenti pole saanud korrakski maha toetada.

Peale arvuti on mu kaaslasteks Sony kõrvaklapid, mille meie meeskond sai jõulukingituseks bossilt. Pole küll Beats by Dre, kuid ajab asja ära ja viimased 2 aastat on nad mind truult teeninud.

Enamik minu muusikast tuleb Youtube'st, kas leian mõne hea playlisti, koostan enda oma, või klõpsin sihitult ringi. Minu muusikamaitse ulatub alates Backstreet Boys'st kuni ZZ Topini ehk, siis minu mootoris põleb iga muusikastiil.

Siiski erilisteks lemmikuteks on vanakooli muusika, ning kuigi vahel tuleb mul eesti klassika isu peale, siis eelistan pigem välismaiset muusikat. Ehk sellepärast, et nii süvenen paremini meloodiasse? Võib olla, sest eile kuulasin Jaak Joala poolt "Naerata" ja teate mul tekkis tahtmine endale nöör kaela panna - a la, kuule ma ei armasta sind enam, lähme lahku, aga pole hullu, naerata edasi, mõtle kõikidele toredatele hetkedele koos. Jee rait, muud üks mahajäetud inimene ei taha teha, kui meenutada koosoldud õnne ja naeratada omaette, sest õnn ju ei ole kaugel. NOT! :D

Toon teile välja mõned vanakooli lemmikud, keda kuulan ikka ja jälle.

Noor Billy Joel näeb tohutult sheff välja, et tahaks isegi maanduda ta klaveri ette sinna suitsusesse baari ja vaadata teda unistava pilguga. Meloodia on lihtne ja kaasahaarav, ning laulu sõnum väga inimlik, kuidas üks pisike paik toob kokku erinevad inimesed koos nende murede ja rõõmudega. Billy Joeli repertuaaris on palju erinevaid hitte, soovitan kuulata.


Ma olen vist igavene unistaja, sest iga kord, kui kuulan sellist armastusest laulu, näen ennast selle naise rollis, kes ootab lubadust oma kallimalt, olles samaaegselt kadunud mälestuste küüsis. Oi, kui dramaatilne. :D Minu arvates on see üks parimaid armastuslaule, ja saladuskatte all võin öelda, et kui mõnikord autoraadiost ei tule head lugu, keeran raadio kinni ja laulan nagu Beverly Craven - promise me, you'll wait for me..


Nina Simone - ma armastan seda naist iga viimasegi keharakuga! Tal on lõpmatu rida häid laule, kuid minu südamesse on jätnud kõige suurema jälje just Love me or leave me. Just selline naine olen ka mina nagu laulus kirjeldatu - pigem üksinda, kui ei saa olla koos enda elu armastusega. Pole vaja valu kustuda teiste inimestega, pigem olen üksi oma valusas vaikuses.


Kõik koguaeg räägivad Jaak Joalast, ja mul oli nagu meh, peale laulu "Naer" ma ei teadnud ta repertuaarist suurt midagi. Kuni üks õhtu hakkasin kuulama ja olin hooked! Selle mehe häälel on mingi sügav x factor - ülimalt lihtne, kuid täiesti arusaadav, miks see kord vallutas paljude südameid.


Ma olin alati arvanud, et Freddie Mercury on see mees, keda viis Queeni taevasse, kuid vaadates erinevaid dokusid, jõudsin arusaamisele, et see bänd on tõeline tiimitöö. Eks Freddie oli tõepoolest kõige meeldejäävam enda kristalselge hääle ja balettisarnase tantsimisega. Siiski paljud laulud pole kirjutatud tema poolt, ja tihti pani laulule viimase viimistluse kogu grupp koos produtsentidega. Ja tulemused on kustumatud, sest ma usun, et ka minu lapselapsed kord fännavad seda gruppi.

Viimane esinemine Freddie poolt. Kuigi sügavalt haige, siiski suutis teha parima esitluse. Freddie jäi alati Freddieks.


Millised on teie vanakooli lemmikud?

Jaanika




6 Responses to “Minu lemmik oldschool muss”

  1. 90`ndad rokivad! Minu kõige suurem lemmik oli, on ja jääb: The Prodigy, aga kohe veel kargavad meelde Gigi Dagostino, Scooter, Must Q, Best B4, Eiffel 65, T.A.T.U., Groove coverage, Noisy Nation, Basshunter, Marilyn Manson, Paffendorf,... jne... Oh on ikka hea kraam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kui välja arvata Must Q, best B4, siis ülejäänud sinu lemmikmuusika paneb mu kõrvad valutama. :D Muusikamaitse on ikka väga erinev. :)

      Delete
  2. Nii naljakas igaüks näeb asju täitsa oma nurga alt. Minu jaoks on "Naerata" hoopis rõõmus ja optimistlik laul. Et jah, kuigi suhe sai läbi läheb elu edasi ning alati jäävad mäletused headest aegadest ja tulevad uued ja ilusad mälestused.
    Minu enda muusikamaise on üsna skisofreeniline kui nii öelda, Kukerpillid, Rammstein, Tiesto, Elina Born jne....
    Kui mõnusalt melanhoolne meeleolu siis enamasti kuulan kas Leonard Cohenit või Sheryl Crow ja Kid Rocki duette.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tead, see oli nii naljakas hetk. Kirjutasin blogisse ja järksu kuulen mingeid eriti masendavaid laulusõnu. Vaatasin, mis laul on, ja ise ka ei mõistnud, kuidas see nii masendavalt mulle kõlas. Kunagi üks lemmikuid, eriti kui noor Pearu Paulus seda esitas. :)

      Delete