Friday, July 03, 2015

Miks ma enam tavapoe šampoone ei osta

Ma olen alati enda juustega pisut hädas olnud, sest peale selle, et neid õkva pole peas ollagi, ei sobinud mu õhukestele juustele iga toode. Ja nii ma siis valisin erinevaid šampoone ja palsameid, enamikud neist Garnierilt, L'Orealilt või Gliss Kurilt, saamata aru, miks mu peanahk üldse rahul pole.

Tegelikult ma pikalt süüdistasin ühte juuksurit, kes unustas blondi värvi mu kiharatele liiga pikaks ajaks. Mäletan, et mul olid lõpus juba pisarad silmis, ning peanahk tulitas - kuid, mis teha, kui juuksur lisab ühte päeva nii palju kliente, et jookseb hiljem ennast pooleks.

Mis oli probleemiks? Enamik aega kattis mu peanahka kõõm, ning paar tundi peale pesemist hakkas nahk sügelema. Vahepeal läks paremaks, vahepeal veelgi hullemaks. Ning jällegi süüdistasin mõttes juuksurit, sest varem ei olnud olukord kunagi nii hull.

Võtsin ette ka Nizorali kuuri, kartes, et mul on hoopis seenhaigus, ning teate, see aitas. Muidugi siis ma ei suutnud kahte juhtnööri kokku viia ja tegeliku lahenduseni jõuda..

..kuni sain võimaluse proovida Babe juuksekasvu soodustavat šampooni. Lisaks tellisin endale ja Igorile ka Babe kõõmavastase šampooni, sest aastatega polnud suurt midagi muutunud. Ja nüüd muutub lugu eriti lihtsaks ja mul polegi pikalt rääkida - peale esimest kasutamiskorda oli kadunud:

a) sügelus
b) kõõm
c) koorikud 

Päris pikka aega olid mu kaaslasteks Babe šampoonid, ning mingi aeg lisandusid kingitustena juurde BIO2YOU Growth & Shine šampoon ja palsam. Ning jällegi mu peanahk rõõmustas, ning ükski vana mure ei tulnud tagasi.

Muuseas, eriti hästi mõjub peanahale see, kui lahjendada topsis tilk šampooni sooja veega ja pesta sellise lahusega üle pea. Sel moel kasutad veelgi vähem šampooni ja ei koorma peanahka liigse tootega.

Babe šampoonid on parabeenivabad ja hüpoallergeenilised. BIO2YOU šampoonid ja palsamid on silikooni- ja parabeenivabad, lisaks pole toodetes kasutatud värvaineid ja alkoholi.

Ma ei olnud kunagi varem isegi mõelnud selle peale, et kogu mu pahura peanaha taga võib olla see, et tavapoe tooted tegid olukorda ainult hullemaks. Pool aastat peale puhaste apteegi- ja loodustoodete kasutamist pole isegi kaalunud varianti osta imeodava hinnaga poešampoone. Parem kulutan kopika rohkem, kuid samas ei kannata sügeleva ja kõõmase peanaha pärast. 

Soovitan kõigil vaadata enda pesuvahendid üle ja, kui teie peanahk on samasugune nagu oli mul, visata värvilised pudelid nurka. Ma usun, et peale Babe ja BIO2YOU on teisigi kvaliteetseid tootjaid, kuid nende kahega on mul suurepärased kogemused ja, sellepärast saan siiralt soovitada.

Kui teil on mulle soovitada peanahasõbralikke loodus- või apteegitooteid, siis kirjutage mulle kommentaaridesse.

Teie,
Jaanika





12 Responses to “Miks ma enam tavapoe šampoone ei osta”

  1. Minul on küll paks ja tihe juus ja naljalt ei tapa seda ükski blondeerimine.. Ja ma blondeerin palju. Küll aga ma leian, et ikkagi peaks hoolitsema. Minu lemmikud on Tigi meeste mentoolishampoon (sest see on naa värske ja mul kahjuks ei pääse õhk suurt ligi peanahale, kõõm on kärme tekkima) ja palsami skipin. Mul on Goldwelli Dualsensese 60 sekundi mask - ausalt, soovitan proovida, maaaaiiiilmaaaa parim asi! Mul on korralik hein peas, aga peale seda maski on lendlev kihar :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igoril on sama mure, et tal on nii paksud juuksed ja (ma pakun), et õhk ei pääse ligi ning sellest ka kõõm.

      Ooo, sinu jutu peale ma tahaks seda maski proovida küll. :D

      Delete
    2. See mask on üpriski soodne, kui võrrelda seda, et teda on pikaks ajaks. Aga ma pole ta koostosi kunagi vaadanud, kindlasti on kõike halba korraga täis.. :D Aga ta on ju nii hea. :P

      Delete
  2. Mul õnnestus aasta alguses võita uus Dove juuksehooldustoodete sari ja ma olen hoopis neisse hetkel armunud. Juuksed nii siidised ja pehmed ja ilusad ning noh.. kammin äkki korra nädalas. :D Varasemalt kasutasin mitut salongishampooni ja olin nendega ka väga rahul, kuid nüüd jäävad need kõvasti sellele Dove-ile alla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mul on väga hea meel, et sul uue Dove'ga hea suhe on. :)

      Delete
  3. Ma olen hetkel armunud Paul Mitchelli toodetesse, nii mõnusad on ja teevad juuksed pehmeks ja kergeks. Kallid need tooted küll on, aga on seda raha väärt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paul Mitchell.. Täiesti tundmatu nimi mulle. Kas saadaval salongides või ka netipoodides?

      Delete
    2. Paul Mitchelli kohta ütleks, et see on üks USA populaarsemaid profitoodete sarju, Eestis saab seda tradehousest, kaubamajast, i.L.Ust aga ka paljudes e-poodides on saadaval, aga jah, selle shampooniga on ikka nii, et ühele sobib ja teisele ei sobi. Vähemalt need tooted ei sisalda enamjaolt parabeene ja SLS'i, mis on üks olulisim näitaja mul kui ma shampooni ostan :)

      Delete
  4. Äkki kellegile tuleb kasuks (ma tean, et omal ajal oleks mulle see teadmine ära kulunud küll) : pea sügelemisel, kipitamisel punetamise ja kooriku tekkimisel tasub ennekõike pöörduda nahaarsti poole. Sel lihtsal põhjusel, et tegemist võib olla mitte ärritusega vaid hoopis psoriaasiga. Mul endal oli paar aastat päris hull olukord ja mitte mitte midagi ei aidanud. Õnneks mul oli kolleeg, kellel oli ka psoriaas ning ta soovitas mulle tõrvašampooni (saab retseptiga) ning peale ühe pudeli kasutamist oli mure läinud ja pole tagasi tulnud (vähemalt mitte pähe..) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen kahe käega selle poolt, et kõigepealt nahaarsti juurde. Küll mul endal pole suurt usku neisse, kui mõlemad korrad saadeti mind sealt peale esimest minutit ära. 5 sekki vaadati peale ja aidaa.

      Delete
  5. Nii eelpool mainitud Paul Mitchell, kui ka Dove (ja muu "supermarketi" kraam) ei sobi mu juustele üldse. Muidu on juuksed normaalsed, aga Paul Mitchell tekitas kõõma ja Dove, Gliss Kur jne jne tegid juuksed oma silikoonide ja muuga rasvaseks-st kui mudiu pesen hetkel pead üle kahe päeva, siis tavapoe juuksehooldustooteid kasutades oli iga päev selline tunne, et tahaks juukseid pesta, sest hommikul pestud juuksed vajusid õhtuks peadligi, olid rasvased ja peanahk sügeles. Küll aga jumaldan ma Davinesi ja Macadamia tooteid, soovitan sulle ka soojalt. Davinesi laiast valikust leiab ma arvan, et igaüks omale sobiva toote.

    ReplyDelete
  6. Ma olen oma lemmiku leidnud hoopis Natura Siberica Neutral šampooni näol- peaks olema ka suures osas looduslik ja minu peanahka ei ärrita. Kahjuks ei saa sama öelda kogu Natura Siberica sortimendi kohta- nt astelpajuga sari ei sobinud mulle üldse (tugeva lõhnaga ja jättis peanaha kuidagi mustaks ja palsam muutis juuksed rasvaseks).

    ReplyDelete