Monday, July 20, 2015

Kaalulangetus ja rämpstoit

Pole aus näidata teile enda kaalulangetus saavutusi ja jätta muljet nagu muud ma ei teeks, kui närin kodus kapsalehte. Kahjuks või olgem ausad, õnneks mitte. Elus püsimiseks on vaja eelkõike toitu. Puhast ja ausat toitu, mis hoiab meie masinad tööl. 

Vahel on päevi, mis hing ihaldab midagi muud, kui igapäevast kodutoitu. Nimetagem neid siis patupäevadeks, kuid minu jaoks on see kõike muud kui patustamine. Pigem võtan ma rämpstoidu söömist vaheldusena. Isegi mul, kes ma ei suuda enam tavalist piimašokolaadi või poejäätis selle liigse suhkrusisalduse tõttu süüa, tahan aegajalt hamba alla seda, mida iga päev ei söö.

Mõnikord meil Igoriga tekib vaba aega linnas, ja kui me just ei söö lemmikkohvikus käsitöö jäätist, siis hüppame mäkki. Viimasel ajal on seal igasuguseid huvitavaid burgereid lisaks tuntud kraamile. Igori sõi viimane kord kahe pihvi, paneeritud kalafilee ja peekoniga burksi.Väga huvitava ja uudse maitsega, soovitan proovida.

Minu igavesed lemmikud mäkist on õunapirukas, kahekordne ja tavaline juustuburger, karamellijäätis ja šokolaadisheik. Friikadest ma viimasel ajal lugu ei pea, sama lugu on ka kartulikrõpsudega. Samal ajal olen võimeline kasvõi kaks kahekordset juustuburgerit nahka pistma. 



 Kuidas on üldse võimalik selline rämpsu söömine ja samal ajal kaalu kaotamine?

Mina võrdlen päevase kalorsuse kasutamist raha raiskamisega. Kui ma ei käi iga päev shoppamas, saan rahuliku südamega aegajalt lubada endale kallist kraami, ilma, et peaksin mõtlema palju veel kontole raha jäänud on. Täpselt sama lugu on toitumisega. Süües igapäevaselt tervislikult, ei teki mul grammigi muremõtet, kui olen nahka pistnud kandikutäie rämpsu. Ma ei söö sel moel iga päev, ja kui väga tahan saan lubada ükskõik millist toitu.


Kaalulangetusega on juhtunud ka see, et minu portsjonid on võrreldes varasemaga kahanenud märgatavalt. Oli aeg, mil mul polnud probleem süüa mitmeid tugevaid söögikordi päevas (kasvõi 3 x päevas mäkk!), kuid nüüd ei suuda enam sel moel täis ahmida. 

Mul oli plaanis enne pulmi 75 kg peale saada ja hetkel on sinna jäänud veel 4 kg. Hetkel suurt vahet polegi, kas jõuan eesmärgini, sest mu kaal tiksub niikuinii vaikselt allapoole. Ja kui ma hakkan nüüd arvutama, siis lõppeesmärgini on jäänud ainult 10 kg veel! :)

Millist rämpstoitu teie endale lubate?

Jaanika




12 Responses to “Kaalulangetus ja rämpstoit”

  1. Hullult hea näed välja! Ma ei tea küll, kui noor Sa tegelikult oled, aga tundub, et kilodega on ka aastaid kõvasti maha läinud.
    Lisaks sobib Sulle tume pea ime hästi (minu arvates) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma peaksin vist sama vana kui sina olema. Mul täitub detsembris 30. :)

      Suur suur aitäh! Selline tore tagasiside annab palju innustust.

      Delete
  2. Krõpsud :D Muu järgi nagu ei isuta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma võisin varem krõpsudest elatuda :P

      Delete
  3. Friikartulid! Aga tegelt ma ei piira end millegagi. Teab mis mulle hea, aga kui jalkamängul müüakse sõõrikuid, siis leian, et see on ka mulle väga hea :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Issand, mul tuli meelde nüüd see Tallinna sõõrikukohvik, mis ta nimi oligi.. :P

      Delete
  4. Mulle meeldib aegajalt lubada omale Hesburgeri Kebabiburger.. nomnom, kui hää vürtsikas suutäis jalapenoga!

    Piret S.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulle meeldib mehhiko pitsa kõige vürtsikaga, kuid tundub, et see hessi kebabinurger sobiks ka imehästi :)

      Delete
  5. Kuskil oli vist hiljuti küll teemaks, aga kui pikk sa oledki? Neid pilte vaadates 79 küll kuidagi ei kahtlustaks, järelikult pead vist ikka päris pikk olema, et kaal niiviisi ilusti kehale ära jaotunud saab olla :). Igal juhul väga tubli! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mul on alati pisut õnne olnud sellega, et kehakaal jaotub laiali, ja esimesi kilokesi pole nii kergesti märgata. Kui jah, mis õnn ka see on, kui saan märkamatult paksuks minna. :D Pikkust on mul 175 cm ja kaal tõepoolest 79. Eesmärgiks 68.

      Aitäh! :)

      Delete
  6. Mulle meeldib su suhtumine. Mõndadel muutub see kaalulangetus liigselt kinnisideeks. Aga sinu suhtumine on vägagi tervitatav. Tõesti selliselt ei söö ju iga päev. Endale ka vahepeal mitte nii tervisliku toidu lubamine ilma süütundeta tundub mõistlik.

    ReplyDelete
  7. Tore, vahel võib ikka ju patustada.
    Ma olen hakanud tähele panema, et vist olen hakanud juurde võtma (lõpuks?) Olen olnud sama kaaluga keskkoolist saati.. Ehk siis umbes 7 aastat olen kaalunud nimodi 48-52. Kõikus alati. Nüüd, ma tean ja tunnen, et olen hakanud juurde võtma. Isenesest hea, sest mind on alati nii kondiseks kutsutud ja see häiris mind. Tunnen, et hakkan nagu naiselikumaks muutuma ja mu pesulaud on kah natuke suuremaks saanud (jesss!) AGA, siin on üks suur aga. Kuigi ma olen koguaeg mõelnud, et tahaks juurde võtta, siis lõpuks nüüd, kui olengi juurde hakanud võtma, siis mulle ei meeldi see! Ma pole üldsegi ülekaaluline - kaugel sellest! Aga kuna ma olen harjunud sellise kehaga olema nii kaua, siis ma lihtsalt ei tunne end hästi ega mugavalt. Ja lisaks, ma veel tean, et need paar kilo, mis on juurde tulnud, ei ole tervislikut tulnud. Ma pole kunagi suurt tähelepanu pööranud oma söömisharjumustele. Ma pole spordi inimene (alati toon vinguva põhjuse - aga mul ju on astma!). Ma olen loomulikult nii peenike, mul on terve pere olnud enne laste saamist.
    Seega, nüüd ma olen kuu aega eestis olnud ja tegin otsuse. Koju minnes hakkan enda eest hoolitsema, sets tean, et kunagi see paha-ebatervislik eluviis maksab mulle kätte. Hetkel on see küll plaan ning ma loodan, et suudan hakata endaga tegelema. Ma tahan hakata tervilikumalt toituma. Ma tahan isegi sporti proovida teha. Mõtlesin jooksma minna. Kui vaikselt alustada, siis mu astma hakkab sellega harjuma, ning seegi läheb ju paremaks!
    Lisaks, on mu poisssõber veel selline, kes alati on püüdnud trenni teha ning on mind noominud, et teeks tervislikumat toitu ( ma olen rammusa toidu armastaja) Ehk siis, et äkki koos seda kõike teha on kergem! Ma väga loodan vähemalt....
    Ma lihtsalt ei tunne end hästi ega tervislikult ja minu arvates on see nii oluline! Ja Lisaks, ma pigem kaalun 55kg ning tean, et need on pigem mu musklid :D kui et ebatervislik rasv...
    Hetkel on tahe suur, aga loodan, et suudan ka tegelikkuses seda teha..
    Ja patustamine on kah vahel vajalik, lasta lõdvaks ja lihtsalt nautida.. Muidu võib pressure koguaeg peal olla, ja tervislik eluviis on rohkem kui sundviisil, mitte enda tahtel..
    Keep up your good work! Minu arvates näed sa väga ilus ja naiselik välja! Arvestades, et sul on ju veel lapsed kah! Väga ilus :)


    ReplyDelete