Saturday, July 04, 2015

Eelarve? Eelarve!

Hakates pulmi planeerima, tegime üsna pinnapealse eelarve. Kõige rohkem huvitas meid peomaja ja söögi hind, ning võttes arvesse kõike muud tilu-lilu, nagu ma seda armastan kutsuda, polnud eelarve enam oluline. Samas ma olen üks nendest, kes ei tea diisli või bensiini hinda - ostma peab seda niikuinii, ja nii kaua kuni ükski tankla pole silma paistnud erilise odavusega, ostan just sel ajal ja sealt kohast, kus vaja.

Hakkasin kokku lööma meie eelarvet ja näen, et oleme üsna kokkuhoidlikult käitunud. Mida oligi arvata, sest meie mõlemi maitse on tagasihoidlik. Oleme ju need kaks hullu, kes ei osta tarbeesemeid allahindluseta. :D Ei saa mainimata jätta peopaiga hinda, mis minu arvates on tõeliselt hästi saadud - tunne ainult inimesi Sloveenias, ja sulle avaneb iga uks.

Sõrmuseid käisime ostmas poes nimega Zaks, mis asub Zagrebis, ja kaubanduskeskuses saime huvi pärast tutvuda ka Zlatarne Celje hindadega, mis on muuseas sloveenia pood. Hinnad olid võrreldamatud. Meie valgest kullast, üldsegi mitte kõige õhemad sõrmused maksid kokku veidi alla 600 € - sloveenia kullapoes oleks sama rahaga saanud ühe sõrmuse. Kui kellelgi on huvi veel odavamalt väärismetalli osta, siis tuleb sõita rohkem lõunasse.

Rääkides meie riietest, siis taaskord hoidsime kokku kena kopika. Mina tellisin enda pulmakleidi Hiinast, ja sain salongiväärilise kleidi vähem kui 300 €-ga. Muidugi enne tegin kõva eeltööd (loe: istusin öösel nina vastu arvutiekraani) ja selle tulemusel leidsin müüja, kel on korralikku müüki ning 100% positiivne tagasiside (kirjuta ja saadan lingi). Kõige toredam oli muidugi see, et müüjal on lehel pildid reaalselt nende tehtud kleitidest, seega jäi ära võimalus kataloogipildil oleva asemel mingi jubedik saada. Ja teate, kui ilus ja kvaliteetne on mu pulmakleit - tahaks jubedalt teiega seda jagada. :)

Kingad ostsin ühest suvalisest kotipoest ja maksin 13 € nende eest.

Igor sai ülikonna Murati poest, mis on Eesti mõistes nagu Sangar. Kahjuks suutsid, ma ei teagi täpselt kes, viia selle kvaliteetseid riideid müüva ettevõte pankrotti ja nüüd saab Murati tooteid ainult outlettidest. Just samasugusest poest leidsime ka Igorile ülikonna ning hind oli soodne. Meie rõõmuks siis. Lisaks on Igoril olemas vest, triiksärk, vöö ja kingad.

Meil on hingel üks siidist lips, mis maksab 40 €. Ma olen täiesti kindel, et see käsitööna valmistatud puhtast siidist lips on väärt oma hinda, ja kahjuks mujal poes me ei näinud sellist ühevärvilist lipsu, kuid ikkagi üsna krõbe hind. Mida teie teeksite - ostaksite?

Hetkel oleme rahaliselt omadega mäel ehk siis nii palju, kui säästsime, oleme saanud kasutada ja jäänud ülegi. Peale pulmi maksame fotograafi eest, kellele tegime küll enne broneeringutasu. Lisakuluna tuleb veel puhkusreis ja majutuse Horvaatias ning edasi jääb kõige suuremaks mureks, kuidas kõike seda va abieluõnne suudame nautida. Teades, kui tublid me oleme, siis usun, et saame hakkama. :)

Muuseas meie reis mägedesse oli esimene pulmakingitus, mida saime külalistest, kellele kuulub puhkemaja. Juhul, kui keegi läheb Bohinjisse, siis soovitan Marija kolme tärni külalistemaja, miks - saate lugeda mu arvustust. Ja jätke meelde, olen üsna pirtsakas hotellikülastaja ehk igast jama ei soovitaks, isegi, kui see on tuttavate oma.

Mõned pildid meie Zagrebi tripist.


Hetkel ma veel pulmale kuluvaid summasid täpselt ei tea, kuid peale pulmi teen teile kindlasti kokkuvõtte. 

Teie,
Jaanika




3 Responses to “Eelarve? Eelarve!”

  1. Kas tüdrukud on pruutneitsid ja kas nendele on ka kleidid planeeritud? Vabandust, kuid oled sellest juba kirjutanud. Ma vahepeal olin off, nüüd lugesin pühapäevase kohvi kõrvale Sinu blogi :) Kleiti tahaks juba näha! Muide, minu pulmakleit oli hästi lihtne. Poseerisin sellega hiljem Pi-Ret Jewelry Stellariumi ehte pildiseerias: http://www.stellarium.ee/2014/05/stellarium-jewelry-collection-all-about.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaaa, mäletan. Sul oli väga ilus kleit ja sobis suurepäraselt su hapra kehaga. :)

      Kleite pole ja isegi peale kahe kaubanduskeskuse läbi kammimist, ei leidnud sobivaid. Hetkel piilun Nexti lehelt, aga kui sul on mõnda head veebipoodi soovitada, siis ootan huviga.

      Delete
    2. Ma joonistan oma lapsele valdavalt ise riided ja lasen õmbeljal õmmelda. Veidral kombel tuleb odavam, kui osta poest. Just seetõttu, et paljude kiirmoekettide tooted ei ole pärast esimest pesu enam need. Samas, kui olen kleidi või kostüümi (peamiselt kooli jaoks) lasknud õmmelda, valin ise kanga ja saan teha täpselt sellised riided nagu soovin. Netipoe asjus võin maad uurida.

      Delete