Thursday, June 18, 2015

Pulmade pahupool

Alates sellest hetkest, kui prints langeb ühele põlvele ja palub printsess kätt, ning kuni nad rõõmsalt kaarikus lossi sõidavad, tundub aeg nii kergelt lendavalt.. NOT! Oh, seda rõõmu, kui ma avastasin, et pulmade planeerimine polegi teab, mis lillepidu, ning teel eesmärgini tuleb palju huvitavaid takistusi, millesti ei osanud mõeldagi!

Panen kirja enda kogemused ja lisaks ka jutud, mida naised saunas on rääkinud.

Alates otsustamise hetkest, et see aasta teeme pulmad, kuni tegutsemiseni läks napilt kuu, ning hetkel on meil kõik vajalik olemas. Peokohaga läks lihtsalt, sest saime tutvuste kaudu (oh, how slovene!) peomaja. Natuke jändamist oli küll tseremoonia paigaga, kuid ei midagi ületamatut. Sellegipoolest olen näinud paarikesi, kes hakkavad pulmapaika otsima juba aasta varem, ning isegi siis on jäänud magusast kohast ilma. Teiste kogemuse najal võin öelda, et kõigepealt pidu ja siis ülejäänud tilu-lilu. Lisaks tasub võimalikult kiiresti teha ettemaks, broneering, leping vms. Hiliseid ärkajaid on alati, ning mõnikord pakutakse rentijale paremat hinda, ning lepingu puudumisel võite ilma jääda - äri on äri ja kedagi ei huvita pisarates pruut.

Nii pea, kui killuke infot pulmadest levib teisteni, võite kindel olla, et lagedale ilmuvad kadunud sugulased, sõbrad ja tuttavad. Mis siis, et mõni sõber su paar kuud tagasi musta auku saatis, pulmad on ju tore sündmus. :D Jällegi minul nii halba kogemust pole, küll aga olen tundnud sundlust kutsuda inimesi, kes mul polnud isegi mõttes. Tegin südame külmaks ja ütlesin ei, sest pole midagi isiklikumat, kui pulmapidu ja seal tahan näha ainult inimesi.. keda tahan näha. :D Samas olen kuulnud lugusid, kuidas terve suguvõsa läheb tülli, kui pruutpaar ei kutsu ühte sugulast, keda pole 10 aastat näinud, ja seal viimasel kohtumisel käitus eriti inetult vms. 

Paarike võib ju ostustada teha pidu lastevaba, samas jättes pulma ikkagi enda lapsed. Ka see on koht, mis ei sobi kõigile. Mismõttes MEIE ei või oma lapsed võtta, ja TEIE võite? Eee.. no ma ei tea. :D Meie otsustasime kutsuda külalised koos lastega, aga ka sellepärast, et lapsi tuleb kokku üsna vähe. Kui igal külalisel oleks lapsed, siis paneks mõtlema küll, sest koha hind tuleb enamasti sama, mis täiskasvanu pealt.

Minu meelest läheb siin kutsumise koha pealt lugu eriti nõmedaks. Tean, et külalised, kellele paarike on üle andnud imeilusa kutse, teatavad, et ku sa mu õde/ abikaasat/ uut pruuti/ kassi ei kutsu, siis mina ei tule. Ma ei oska siin, midagi rohkem kommenteerida, kui see, et minge te ka kuu peale. :D

Viimane suurem pidu enne pulmi on tüdrukuteõhtu, kus tehakse igasuguseid vähem ja rohkem rumalusi, mis ehk igapäeva ellu ei kuulu. Selliseid üritusi planeeritakse (või tehakse üllatus) ainult koos eriliste südamesõbrannadega, kes tunnevad pruuti ülihästi. Jaaa.. sealt tuleb üks, kaks või mitu mehe sõbra naist või mõnda muud külalise kaaslast, kes pruut ei tunne, ja tunnevad ennast varbaotsteni solvatuna, et neid ei kaasatud. Ma ei kujuta, kas üldse tahaksin minna või pressiksin kaasa kambale, keda ma ei tunne. Vist mitte. :D 

Kokkuvõtvalt võin öelda, et planeerides pulmi võib ette tulla hunnik ebameeldivaid inimesi, kes ei hooli grammigi sellest, millised on paarikese soovid, vaid raiuvad oma rauda lõpuni. Kas see pole mitte tiba egoistlik? Ma saan aru, et inimestel on kindlad põhimõtted, kuid olgem ausad - see pole teie päev. Üleüldse see, miks suured inimesed käituvad nagu tited on müstika! :)

Kas teie olete kuulnud või enda nahal tundnud ebameeldivaid kogemusi seoses pulmadega?

 Meie nunnud Rumeenias pulmas :)




One Response to “Pulmade pahupool”

  1. Eelnimetatud "takistused" on suures osas lihtsalt inimese peas, et oma elu ikka keeruliseks teha. Mina näiteks ei suhtlegi selliste inimestega kes solvuksid kui ma nende lapsi või (mulle tundmatut) kallimat oma pulma ei oota. Mina muidugi ei teeks mingit "kogu küla" prallet ka, vaid tahaksin olla ümbritsetud nende inimestega kelle olemasolu on mulle väga oluline ja kelle puhul ma tean, et minu pulm teeb neile siirast rõõmu ja nad ei tule niisama tasuta söögi või ma ei tea mille pärast. Napakaid sugulasi mul oma ellu nagunii vaja ei ole, las siis solvuvad kui tahavad. Õnneks on mul täiesti mõistlik suguvõsa. Seega jaa.. ma arvan, et see ei ole üldse midagi millega keegi peaks oma pead vaevama :)

    ReplyDelete