Monday, June 08, 2015

Elu nagu sarjas

See pole saladuseks, et oleme Igoriga mõelnud tulevase lapse (laste) peale. Hetkel küll laste planeerimisega ei tegele, kuid aegajalt on tore mõelda, mida neile nimeks võiksime panna. Ma olen 200% kindel, et järgmine on poeg* ja ka nime poolest oleks palju lihtsam - meil on see juba olemas.  

* Ma tahan kohutavalt poega, mis ei tähenda, et saades kolmanda tütre jätan ta kiriku ukse taha. :D

Kuigi meil on poisslapse nimi olema, meeldib meile arutada millise võiksime valida sarjade tegelaste järgi. Igorile meeldib Viikingute sarjast vinge sõdalane nimega Ragnar. Lisaks pidi Igori nimi olema slaavlaste kohandus skandinaavia nimest Yngvar. Omamoodi huvitav nimelugu ja lisaks on Igor ka suur ajaloo fänn.

Mul on üks poisslapse nimi, mis mind veidi kummitab.. Vaadates "Weeds" sarja meeldis mulle peaosalise poja nimi, milleks on Silas. Ma ei tea, kui hästi Silas eesti või sloveeni keeles kõlaks, kuid isegi, kui see nimi on mõlemates riikides uus, poleks ta nii hull, kui näiteks Voldemort. :D Kui ma mõned aastad tagasi WoW-i mängisin, siis üheks mu parimaks sõbraks oli Lõuna-Ameerikast pärit noormees, kelle tegelasnimi oli Silas. Eks sealtki jäi minusse kinni see nimi.

Muuseas minu WoW-i tegelaskuju nimeks oli Blanche. :D



Tulles tüdrukute nimede juurde, valitseb meie peas täielik tühjus. Meie tütarde nimed on Anete Lauren ja Anne Mai, ning Igori õde on Andreja ehk siis kodus on kolm A-tähelist. Te võite ette kujutada, KUI PALJU kordi on nimed segamini läinud. :D Sellepärast olen ka kindel, et järgmise laps on poiss, sest mida me talle muidu nimeks paneksime! Vaene nimeta tüdruklaps. :(

Üks nali on meil veel nimedega. Nimelt, kui tulevad kaksikud poiss ja tüdruk, siis saavad nad nimedeks Jan ja Nika, ning saan lapsi kutsuda Jan-Nika, Jan-Nika! :)

Kui keegi tooks teile homme postiga beebi, kas teil oleksid nimed kohe varnast võtta?




22 Responses to “Elu nagu sarjas”

  1. Pange jah Ragnar. Ma olen enda elus kohanud 3-me Ragnarit ja üks endal kodus olemas. Lööb välja see, et mees kannab enda nime uhkusega. Hea isa ja hea mees.
    Mina tahan ühel imepäeval kui poja saan talle nimeks panna: Revon. Ma ei tea miks, lihtsalt meeldiv.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Öeldakse, et ühe mehenimel peaks R täht sees olema, annab tugevust juurde. :)

      Mulle hakkab Ragnar üha rohkem meeldima, ehk paneme teiseks nimeks..

      Delete
  2. Mul oleks tüdruku nimi kohe olemas. Ja ma olen enam kui kindel, et KUI ma kunagi tütre saan, siis see ka tema nimeks saab. Paraku on aga poiste osas küll peas tühjus. Meil läks niigi aega, et Oliverile see "õige" nimi leida ja kompromissile jõuda. Jaaa ega ma väga ei imestaks kui me oleks lõpuks kolme poisi vanemad - Oliver, Ott ja Oskar :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma täiega fännan Oliveri, Otti ja Oskari nimesid. :D

      Delete
  3. Blanche..see on nagu sealt Golden Lady's seriaalist yks vanadaam ju.. see alko ja seksilembeline :D Meil on Härraga otsustatud, et meie poisi nimeks saab Balthazar. Meie mölemi esitähed on nimes sees ja kõlab nii "nunnu paganlikult". Tüdruku nime ei suuda valida, sest ma ei tunne, et tüdruk esimene peaks olema :D Küll aga poisil saaks olema keeruline.. Kui paljud tema nime valesti kirjutavad/hääldavad.. Aga eks meil ole selleni aega ka, ehk mõtleme ümber :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No vot! Ja mina kujutasin ette Blanche'i kui vooruse ja puhtuse sümbolit. Nüüd sain teada, et see on mingi vana kiimase muti nimi. :D

      Delete
  4. Mul sarjast inspireeritud nimesid pole, aga tüdrukule paneks Dagmar või Deborah (või eestipäraselt Deboora või või Debora?) ning poisile Jakob või Lukas. Muide minu naabrimehe nimi on Siilas. :) Niiet almost!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mõlemad Deboora ja Deborah on väga ilusad ja õrnad nimed. :)

      Appi, kui lahe - siis ma polekski esimene!

      Delete
  5. Kui keegi poetaks mulle lõpuks poja ukse taha siis paneks nimeks Alvin. Teine lemmik on Elijah kuid Eestis läheks selle nimega keeruliseks :(
    Tüdrukule paneks Isolde, kõlab minu meelest nii maagiliselt ja kenalt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa oled ka pigem välismaa ja raamatu nimede austaja nagu mina. :)

      Ehk peaksin tütart oodates raamatuid lehitsema, vast leian mõne ilusa nime. ;)

      Delete
    2. Kuidagi kisub jah välismaa nimede poole või siis on asi selles, et ei taha tavalist Eesti nime mida iga teine otsustab oma lapsele panna. Üks asi mida nimede puhul veel vaatan on see, et ma neist hüüdnimesi ei suudaks välja väänata (kutsun lapsi koguaeg õigete nimedega).
      Raamatute lappamisest võib tõesti abi olla, sest tihtilugu leiab sealt ilusaid ja huvitavaid nimesid :)

      Delete
    3. Mul on nii kahju, et nii paljud nimed on ülekasutatud, ning juba sellepärast valiksin lapsele midagi erilist. Kuigi Sloveenias on hea, et need nimed, mis mu lastel praegu on, pole popid siin. Ma kujutasin alati ette, kuidas mu lastel on armsad hüüdnimed, kuid kumbki neist ei salli, kui nende nimesid lühendatakse. Nojah, mis seal ikka. :)

      Delete
  6. Kuigi lapsi meil elukaaslasega hetkel veel plaanis pole, olen ma nimede peale mõelnud küll. Üks tüdruku oma on mind juba aasta(id) kummitanud ja ma olen nagu Ailigi, täiesti kindel, et just see nimi käiku lähekski. :) Mina unistan ka pojast, kuigi laps on laps, eksole. Ühtegi nime, mis mulle väga meeldiks, ma aga välja mõelda ei pole suutnud. Kuna elukaaslase nimi hakkab S-iga, samuti nagu tema kahel õel + vanematel ning minul A-ga, siis on mul tungiv soov just nendega algav nimi valida, mis teeks olukorra muidugi veel keerulisemaks. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kui just mees vastu pole, siis ma usun, et sul läheb ta käiku. Anete nime teadsin juba keskkoolis. Enam ei mäletagi, kuidas see Lauren tuli. Kaks nime on ka muidugi lahendus. :)

      Delete
  7. Mul üks poisslaps on olemas, tema nime jaoks peas küll keerlesid raseduse ajal kümned variandid aga nime sai poiss peale sündi ja talle näkku vaatamist. Lihtsalt oli Matu nägu ja sai nimeks Mathias. Kui kurg tooks mulle koheselt tütre või kaksikud tütred siis neile on nimed olemas, vast sobiks need näkku vaadates ka. Kui teine laps kunagi poiss tuleb siis tema nimega läheks keeruliseks (kuigi nimi Marlon kõlab mu jaoks huvitavalt).

    ReplyDelete
    Replies
    1. No vot ja mina pole näkku vaadates kunagi aru saanud. :D Ju siis on sul ilmeka näoga poiss või oled ise väga terane. :)

      Delete
  8. Mul jagub nimesi veel kahele tütrele :D Poiste nimedega on tühi maa...
    Meie lapsed ongi erinevate nimedega just seetõttu, et neid sassi poleks väga lihtne ajada. Mõni pööritas küll silmi, et nimed omavahel kokku ei sobi :D
    Aga sassi ajamisest nii palju, et ikka lähevad nimed aeg-ajalt vahetusse, selle vastu ei saa vist miski :D Võib-olla siis ei läheks, kui oleks kaks erinevast soost last?
    Mul on neli venda, kõik algavad J-tähega, ja jeerum kuidas ema (tegelikult ma ise ka) kõik need nimed läbi laob, enne kui õigeni jõuab :D

    Ja siis see näkku vaatamise peale nime tulemine. Minu jaoks täiesti müsteerium :D Kristella oli sündides nt naabritädi Elleni nägu, vahel jälle rohutirtsu nägu. Daisy oli lihtsalt beebi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja kuidas, siis sinu nimi M-tähega pandi? :D Kas emal sai vendade nimede lappimisest kõrini? :)

      Delete
  9. Mina ei salli üldse nimete punnitatud kokkuklapitamist. Iga inimene on eraldi isiksus ja oma eraldiseisva nimega. Eks igaüks teab muidugi ise mis teeb, aga mingi sama esitähe liini ajamine a la Andrus Veerpalu lapsed, mulle isiklikult ei imponeeri. Ja mis puudutab nimede ülekasutamist, siis Eestis on isegi olukord väga ok, vähe inimesi ja ikkagi suht palju valikuid + veel rahvusvahelised nimed. Hispaanias näiteks on kolmandik küla mehi Juanid, teine kolmandik on Josed ja kolmas Jesused.

    Ragnar on väga äge nimi :) Mulle meeldib veel väga Roger. Kuidas Sloveenias perekonnanimedega on? Kas naine võtab mehe perekonnanime nagu Eestis? Hispaanias näiteks sellist kommet üldse ei ole. Kumbki jääb oma nimega, naine võib mehe nime lisaks võtta, aga seda tihti ei tehta. Ja lapsed saavad siis kummaltki vanemalt nende esimese perekonnanime. Minu meelest väga ilus komme.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No ma ei tea, mulle vahepeal küll tundus (see oli enne 2010), et osad nimed, näiteks Markus, on nagu Eesti Juan ja Jose. :) Mis üldsegi ei tähenda, et sel nimel midagi viga oleks - vastupidi, selline tugev ja mehelik nimi, mis sai meil populaarseks.

      Nimede kokkuklapitamine on kindlasti maitse asi. Kolm ühesugust nime meie perekonnas on täiesti juhuslik. Kui jätta kõrvale see, et tüdrukute nimed lähevad sassi, siis mulle isegi meeldib, et nad klapivad. Nagu kolm musketäri. :)

      Sloveenias on samamoodi nagu Eestiski. Üldiselt võtab naine mehe nime, kuid võetakse ka mehe nimi enda omale kõrvale. Minu otsus langes uue nime kasuks.

      Delete
  10. Meil on kyll juba kaks last olemas (poiss ja tydruk), aga kuna me veel kahte tahame, siis nemad saaks need nimed, mis esimestest yle jaid. Tydruk oleks siis Blossom, Daisy voi Moon ja poiss oleks River voi Rain. Koik on tahendusega nimed nagu esimesel kahelgi. Keskmiseks nimeks saab olema nimi, mis on olnud meie vanavanematel. Esimesel kahel siis vastavalt poisil- minu vanaisa nimi ja tydrukul mehe vanaema nimi. Jargmistel oleks siis jallegi see, mis yle on jaanud eelmistest.

    ReplyDelete
  11. Otseseid nimekandidaate veel pole kuid jutuks on tulnud küll. Ilmselt valiksime midagi erilist ning võib-olla veidi eksootilist, mida ükski meie tuttavatest ja lähedastest ei kanna (mul näiteks seostub teatud nimedega ka teatud inimesed ja vahel ka pigem negatiivses mõttes, muutes nime mu jaoks koledaks). Lisaks tahaks nime, mida itaallased ei suudaks ka parima tahtmise korral itaalia päraseks väänata (nt. Klaudi muutub neil Claudiaks). Seega...

    Mu isa tahtis oma pojale (aga sai hoopis tütre) nimeks panna Marshall. Seega võtaksime selle kaalumisele. Poiste nimedest meeldivad veel Francis, Stefan, Archibald. Need esimesed, mis pähe tulid. Kuigi ma olen üsna kindel, et F´il poleks midagi selle vastu kui ta saaks lapsele mõne viikinginime panna.
    Tüdrukute nimedega on lihtsam, sest neid kuidagi aja jooksul rohkem kogunenud - Claire, Josephine, Rosalie, Primrose, Vivian. Ehk 19.sajandi Inglismaa ühed popimad nimed. Tundub, et nii kirjanduslikult kui ka nimeliselt kutsub sinna...


    ReplyDelete