Tuesday, May 19, 2015

Work hard, play hard

Noorena vaatasin alati pisut kadedusega enda sõpru, kes käisid trennis. Eriti jäid mulle silma sõbrannad, kes harrastasid iluvõimlemist ja olid erakordselt hea väljanägemisega. Kahjuks minu trennis käimine piirdus aastase ratsutamisega Ihaste Ratsaspordibaasis ja umbes sama kaua ka rütmika trennis. Ütleme nii, et vanematepoolne soosimine oli üsna lahja ja mingi aeg kaotasin ka ise huvi.

Olen vist tõeline klišee, mis puudutab vanemate unistuste väljaelamist laste peal. Õnneks mu vanemal tütrel polnud midagi selle vastu minnes iluvõimlemise trenni ja Eestis elades käis ta Jaanika iluvõimlemisklubis. Sloveeniasse kolides jäi küll aasta vahele, kuid teise klassi minnes sai ta koolist valida trenni gümnastika näol. 

Eelmise kooliaasta alguses otsisin netist erinevaid trennivõimalusi Novo mestos, kuid nagu ma nüüd aru saan, ongi netis leidub info väga puudlik või puudub. 






Mul on väga hea meel, et Anete viimane gümnastika trenn toimus Novo mestos suures spordihoones, sest sain näha, et tegelikult seal ikka trennid toimuvad - kuid nagu nad ise tunnistasid, pole veebilehel selle kohta infot. That's so slovene! :D Saime treeneriga kokku leppida, et uuel aastal tuleb Anete trenni sinna spordisaali, kus treeningud toimuvad tihedamalt. Lisaks hea uudis ka Anne Maile, kes saab liituda nooremate grupiga.

Ei tea, kas mul on kodus kaks jütsi, kes ootavad kangesti septembrit. :)

Milleks lastele iganädalane trenn? Põhjuseid on erinevaid, kuid minu jaoks on oluline, et lastel tekiks harjumus harrastada sporti ja, et nad teeksid seda heameelega. Ma oskan spordi näol anda üsna tagasihoidlikku eeskuju, kas matkamise või kodus pallimänguga, ning sellepärast pean oluliseks, et mu lapsed saavad eeskuju ka professionaalsetelt õpetajatelt. Pealegi on laste kehad palju kergemalt vormitavad, ja lihtsam on alustada mõne spordiga noores eas.

Lisaks pisike video mõnest osast selle aasta viimases trennis.

Kas teie käisite lapsena trennis ning kas teile meeldis see?



I am very happy I joined Anete's last gymnastics class cause I had the change to see a bigger sports hall at Novo mesto and also meet the teachers. From September both of my girls will start a gymnastics class there that will be held twice a week. You can only guess if they are anxiously waiting for September. :)

Did you go to any training class as a child and did you like it?




9 Responses to “Work hard, play hard”

  1. bianca tahaks väga minna iluvõimlemisse, sest tal mõlemad täditütred käivad seal aga ma leian, et praegu ei hakkaks ette võtma viimsist linna sõitmist, et teda trenni sõidutada. ta alustas ujumisega, vast sobib see ka :)

    ma ise käisin kõikvõimalikes trennides kooli ajal.. kergejõustik, rahvatants, peotants, tegime oma tantsuvärki, lilleseadmine ja mida kõike veel.. see kõik meeldis, sest ma ise valisin endale need :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, see sõitmine on tõsiselt tüütu! Kui tüdrukud sügisel trenni lähevad, siis üks ots on nii 17 km.. Uhh, ma pole vaimustus. :D

      Delete
  2. Proovisin kergejõustikku, korvpalli, peotantsu, rühmvõimlemist. Viimases käisin, kuni lõi välja üks haigus, mis sellele kriipsu peale tõmbas. See trenn tegelikult meeldis väga, aga mis teha. Eks siis sai muude asjadega tegeletud.
    Mu vanem laps käib kolmandat aastat jalkatrennis, aga ma pole siiani aru saanud, kas talle jalgpall üldse meeldib või ei. Loobuda ta ei taha, aga samas mingit suurt entusiasmi ka ei näe. Vähemalt seltskond on tore. See vist on ka üks trenni oluline komponent.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seltskonnaga on vist nagu töölgi - kui see on suurepärane, siis muu polegi nii oluline. :)

      Delete
  3. Ma olin hästi "tütarlapselik" laps ja valisin sõudmise ja krossijooksu.. Ja koguni püsisin seal 8 aastat. Tulemus - hästi mehelikud õlad :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nagu ma aru saan, siis sinuga tüli pole mõtet norida. :D

      Delete
    2. õnneks aastaid on möödas ja nõnda tugevat toorest jõudu minus enam pole. Ma emotsionaalne, et piisab paarist sõnast kui mul peod tatti täis :D

      Delete
  4. Ma olen päris erinevaid asju katsetanud elu jooksul, teises klassis ka aasta jagu iluvõimlemist või midagi sellelaadset. Minu jaoks oli see küllaltki ahistav, sest koju ei lastud ükski kord enne, kui mõlemat pidi spagaat tehtud. Noh, vähemalt on see nii palju õigustanud, et hoolimata vähesest trennist jätkub painduvust senini :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nüüd on vähem lebom - ma vähemalt ei mäleta, et anete õpetaja oleks midagi sellist sundinud. Küll olen kuunud lugusid tüdrukutest, kes käisid samas klubis (küll aastaid varem) ja tulid nuttes peale esimest koju.

      Painduvus pole üldse paha. :D

      Delete