Friday, May 15, 2015

Wishlist: Eesti külaliste eri

Kasutan enda blogi ära, et teha soovide nimekiri asjadest, mida eestlastest sõbrad võiksid mulle külakostiks tuua. Ja see viis mind edasi ka ideele, et teen postituse nendest toitudest, mida võiks Sloveeniast kaasa haarata, ja, mis arvatavasti võiks ühele eestlasele mokka mööda olla. Seekord, siis minu söögid Eestist.

Meeleib - sõbranna tõi kord külakostiks ühe huvitava toote ja peale esimest ampsu olin ma täiesti võlutud. Meeleib maitseb pigem nagu tume puuviljakeeks ja poes tuleb jälgida, et võtta kõige värskem toode. Muidu võib olla liiga kuiv. Ja kui hästi meeleib sobib tee kõrvale!

Kirju Koera kommid - kas vajab pikemalt tutvustamist? Pakun, et mitte, sest nende kommide kadumine meie kodus oli sekundite küsimus ja nii palju, kui olen kuulnud, meeldivad need kõigile. 

Kondenspiim - seda ülimagusat maiust leidub Sloveenias ehk ühes poes Ljubljana kesklinnas? Ma pole näinud, kui Igor ükskord googeldades leidis. Ma ei suudaks kondenspiima enam paljalt süüa, kuid see on ideaalne koostisosa jäätistes ja erinevates kookides, trühvlites.

Juubelitordipulber - sellest pulbrist saab imelihtsalt teha maitsvaid kooke, ja mul oli Eestis üks retsept tihti kasutuses. 

Vana Tallinn - ma heameelega reklaamiks seda huvitavat jooki sõpradele ning kasutaks kondiitritoodetes, nii et klassikalise Vana Tallinna vastu poleks mul midagi.

Suitsuvorst - kuigi ma olen salaamiga juba üsna harjunud, meeldiks mulle võileival ampsata vähe pehmemat ja rasvasemat vorsti. Tegelikult pole ma siin eriti võileiva sõber olnud, kuid aeg ajalt tuletan meelde neid võileiva hunnikuid, mida mulle meeldis valmistada ühe õige suitsuvorstiga. Nämm!

Sprotid - jällegi üks tohutult hea võileivakraam! Meil on Sloveenias kalaga üldse nukrad lood - keegi väga ei söö, hind on kallis ja kõike pole leida. Ja sellisest delikatessist nagu sprott pole ma isegi unistanud, et võiks poe riiulist kätte võtta.

Kohuke - minu lemmikkohukesed on need klassikalised Raivo Järvi joonistatud piltidega maiused. Hiljem tuli juurde juustukoogimaitseline kohuke ja see on minu arvates üks parimaid kohukesi. Lisaks on veel mõned huvitavad sordid nagu küpsisekohuke, valge glasuuri ja vaarikamoosiga kohuke, ning siidpehme sisuga Karums, mida keegi hea inimene võiks Sloveeniasse sõites kotti pista.

Selga küpsised - palun jätke kotitäis meigitooteid, föön, juuksesirgendaja ja muud sellised asjad koju (saan kõike laenata), ning täitke kott nii paljude küpsistepakkidega kui võimalik! Ma ei ole leidnud Sloveeniast ühtegi sarnast küpsist, millega teha küpsisetorti. Kõik on, kas liiga plödid või kõvemad nagu kaeraküpsised - ja isegi need pole nii head nagu Eestis.

Saku on Ice - Igori lemmikõlu, millest ta räägib nii ülepäeva, ja KUI hea see oli!

Fazeri šokolaadid - mul oli nagu peast pühitud, et osta Eestis poest erinevaid Fazeri šokolaade koju. Eriti igatsen piimašokolaadi suurte pähklitega ja Geishat.


Kui elaksite välismaal, siis millisest toidust hakkaksite puudust tundma?




10 Responses to “Wishlist: Eesti külaliste eri”

  1. Päris head asjad nimekirjas! Kondenspiima saab muidu päris lihtsa vaevaga ka ise teha ja see sobib väga hästi kookide ja jäätistegi sisse. Mis puutub võõrsil elades millegi igatsemisse, siis seda ma ei tea, kuid alati reisilt naastes tahaks hapukurki :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen keetnud kondenspiima, kuid mõnikord on tahtmine kõige rohkem üks purgi kaas lahti muukida. :P Muidu väga hea jäätis tuli koduse kondenspiimaga. :)

      Delete
  2. Selga küpsiseid ostan mina ka alati kaasa Eestist:) Austrias saab nii kondenspiima ja sprotte päris paljudest poodidest (tavaliselt rahvusvahelise toidu riiulil koos halvaa ja hiinlaste klaasnuudlitega)- kindlalt võin väita et selline kett nagu Merkur omab sellist riiulit.
    Mmmm..... Suitsuvorst........

    Mingil hetkel meeldib mulle kamapalle teha (vana tallinna kreemlikööri ja kuivatatud jõhvikatega), siis oli pidevalt kamajahu vaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma pole veel Austriasse siit jõudnud, kuid kui peaks tulema, siis tean Merkurist vaadata. Aitäh!

      Delete
    2. Kuidas Sa neid kamapalle tegid?

      Delete
  3. Mul on arvutisse salvestatud nimekiri, et kui keegi Eestist külla tuleb ja küsib, et mida kaasa tuua, siis vaatan sealt. Kirju koera kommid on seal ka ja nendest on siin vaimustatud juba mitmed kohalikud Hispaania lapsed. Kondenspiima muret Hispaanias pole, sest üks põhilisi asju on siin Dulce de Leche ehk meie mõistes keedetud kondenspiim, jube hea. Valget kondenspiima saab väga lihtsalt ise teha. Minu nimekirjas on veel juustuga keeduvorst, rõstitud kanaga Merevaik (aga seda ei saa käsipagasisse panna, Eesti piirivalve võtab ära), Pilvekese batoonikesed, naturaalne kakaopulber (kummaline, aga seda on siin raske leida) ja eestikeelsed ajakirjad :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, peaks exceli tabeli teha, mida siis uute lemmikutega saaks täiendada. :D

      See on küll huvitav, et kakaod pole - ma võin ise sulle seda saata. :)

      Delete
  4. Mul üks sugulane elab Hollandis ning seal ka Geisha tooteid ei müüda. Eestist koju minnes või neile külla minnes peab alati Geisha kraami kotis olema. Kuna ta mehele meeldivad need ka siis peidetakse kodus head kraami hoolega ja nii vahel leitakse kuskilt peidukast nii üle-eelmisel korral Eestist viidud Geisha :D
    Minu meelest piimatooted üldse on meil Eestis natuke teistlaadi kui mujal, Salvesti praekapsas ja meie verivorstid on ka sellised asjad, mis külalised siit minnes kohvrisse topivad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäääh suurepärase idee eest! Tahan nüüd kindlasti Salvesti praekapsast ka. :D

      Delete
  5. - Must leib ja pehme sai
    - Igasugused vorstid, viinerid, sardellid (siin on ainult salaami ja würstel :( )
    - Piimatooted - jogurtid, mis ei olegi kõlblikud ka paar kuud pärast "parim enne" kuupäeva, mis tuleb paar kuud peale söömist; kodujuust, kohukesed, piim, kohupiim..nimekiri lõpmatu!
    - Kalevi tiramisu mandlid ja valge šokolaad tervete metspähklitega.
    - Hella Hundi kartulid ja mustsõstra jäävein.
    - Burgerid, mis ei koosne vaid saiast ning pihvist ja hot dog, mis ei ole kõva kukli vahele pandud würstel.
    - Issi tehtud supp :)
    - Siidrid!
    - Igasugused soolatud ja marineeritud juurviljad, mis ei maitse nagu puhas äädikas + kilo suhkrut.

    Ja noh...nimekiri võiks lõpmatuseni jätkuda vist lõpmatuseni...nomnom! Varsti saab kõike süüa! :D

    ReplyDelete