Monday, May 04, 2015

Welcome to our garden!

Minu soov pole üldsegi kedagi kadedaks ajada, aga mis teha, kui ma siin soojemal maal elades pean head ilma ja rohelist muru varem vastu võtma. Ja kui ma nüüd õigesti mäletan, siis eelmisel aastal oli Eestis soojem kevad ja isegi soojem suvi. Aga see selleks. Täna jalutasin meie pisikesele aiamaa lapile ja avastasin, et seal oli nii palju taimi kasvamas ja õitsemas - osad, mida istustasin mina ja osad (khmm khmm enamik), mida istutas Igori ema. 

Tänu soojadele ilmadele olid valmis saanud enamik rediseid ja haarasin mõned kaasa, et teha neist hommikusöögiks üks krõmpsuv salat. Redis on minu eriline lapsepõlve lemmik ja samamoodi nagu täna aiamaalt, haarasin neid lapsena kasvuhoonest ja tegin ise hapukoorega salatit. Kõrvale pehme Madise leib ja küll maitses hea.





Meie Ljubljana eestlastest sõbrad tõid viimasel külaskäigul maasikataimi, mida soovisin väga - nimelt vanad olid oma aja juba ära elanud ja vaja oli uusi istikuid. Jällegi üks mu lapsepõlve mälestustest, kui astusin paljaste varvastega kuumale mullale ning kükitades noppisin ja mekkisin päikesesoojaid maasikaid. Haha, ja mingi aeg ma ei söönud enam maasikaid, sest ükskord avastasin ühest priskest maasikast kõrvahargi perekonna. 

Tegin kiire ülevaate aiamaale ja märkasin veel selliseid taimi nagu erinevat sorti salatid, tomat, päevalill, petersell, meliss, suvikõrvits, paprika, tšilli ja sibul. Lisaks veel mõned taimed, mida ei suutnud tuvastada. Homme lisan meie aiale hetkel aknalaual kasvavad kirsstomatid, sest enam ma ei karda külma ilma. Täna oli täitsa palav, kuigi pilvine, aga homme lubab pea 30 kraadi sooja. Ma usun, et nii kirsstomatitel kui ka mul on aeg end päikese kätte küpsema viia. 

Kuidas on teil lood aiamaa harimise ja köögiviljade kasvatamisega?






Last year it was all opposite with Estonia and Slovenia - typically here it's extremely warm (hot) and in Estonia it's colder and shorter spring and summer, but not one year ago. I am glad to announce that Slovenia will be burning this summer again (not sure if to celebrate or grief in sorrow)! Due to early warm weather I noticed that our green garden was blooming and I was able to pick some vegetables. They are one of my favorites from the childhood and just as now I was picking them up, I was doing the same almost 20 years ago. Anyway these lovely veggies are known by the name radish and they are extremely delightful and fresh that go with any meal. I also noticed some others plants that my mother in law had planted in our garden - tomatoes, parcel, bell pepper, chilli, sunflowers, zuccini, green onions, melissa and different sorts of salads. Tomorrow I plan to add the cherry tomatoes that have been growing on the window pane for some time. And since it promises to be up to 30 degrees, it is perfect weather for little green buddies to grow outside. Actually I have a plan to lay next to my tomatoes and take the sun. :)

How is your relationship with growing veggies?




10 Responses to “Welcome to our garden!”

  1. Minu käes sureks kõik taimed, puud ja põõsad välja, mul pole isegi toas ühtegi lille. Ema ütles, et võta kaktus, see ei taha palju kastmist, aga ma kujutan ette, et kuidagi suudaks ma selle ka ära tappa...näiteks üle kastes :D Korteril, kus me elame oli väike aiamaa lapike, sellelt kaevasime kõik välja eelmine aasta, täna elukaaslane käis mürgiga üle ja läheb lihtsalt muru peale ja grill peale püsti :D Nii head suhted siis köögiviljade kasvatamisega, õnneks on mul armas ema, kes maal elab ja sellega väga hästi hakkama saab, seal hea nosida värskeid vilju :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kõlad pisut nagu minumoodi, kuid usu - ükskord, kui sul õnnestub taim edukalt üles kasvatada, võib tekkida ka armastus ja hool, et rohkemale tähelepanu pöörata. Samal ajal mina ka üsna "muru" inimene ja päris enda aiamaast ei teeks suurt kasvuhoonet. :)

      Delete
  2. Meil on siin aeg alles sealmaal, et viimased seemned jõuab veel maha pista (kuigi ilmad jahedad) ja aknalaualt tahaks ka vaikselt juba õue midagi kasvama viia. Eile just oli meil korralik aiapäev. Esimene muruniitmine tehtud, muru väetatud ja sammalt natuke mõrvatud, peenrad ka korda tehtud. Piparmünt on jube umbrohi, kakkusin kaks potitäit taimi juurtega välja ja jagan need laiali, panime redise maha ja vist isegi herned ja äkki midagi veel. Toas aknalaual pikeerisin kollast tomatit ja paprikat, cayenne ja punane paprika said varem parema elu peale. Kuumaasikad kolisid samuti oma lõplikku pesasse, paar basiilikutaime on ka, kuigi see on minu jaoks liiga pirts taim. Külvasin seda nüüd uuesti ja rosmariiniga tuleb ka katse kaks. Seller sai vist ka ümber istutatud ja nüüd pole muud oodata, kui kasvuhoonet, et saaks taimed sinna kolida (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nii raske on midagi õue mulda pista, kui kevadine ilm on tohutult muutlik. Ma jõudsin juba mõned aedoad, salatid ja tomatid sel põhjusel hingusele viia - tundus juba päris soe, kuid korraga läks nii külmaks ja tuuliseks, et viis mu nunnud.

      Oh jah, ainus basiilik, mida ma edukalt suutsin kasvatada, oli poest ostetud ja potis 60 sendine taim. Väga edukalt pidas vastu. Seevastu ise kasvatatud taimed ei soovinud minuga üldsegi koostööd teha. :D

      Delete
  3. Me peame vist teie poole tulema.

    Sööma ma mõtlen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arusaadavalt ega muidu pole ju põhjust tulla. :D

      Delete
  4. juba maasikad tulevad, ohoohohh.

    redised on meil ka valmis igatahes :) cayanne ja paprika taimed on kasvuhoones, kuumaasikad on eelmisest aastast maas juba.. hmm, kurgid on kasvuhoones ootel :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa, maasud! Me leidsime ühe super hea koha, kust metsmaasikaid korjata ja neid on seal tohutult! Ei jõua ära oodata kuna juba valmis saavad. :)

      Delete
  5. Ei ole enam kaugel see aeg kui mul ka oma aiamaa jupp (loodetavasti loetud nädalad) olemas ja tuleb tunnistada, et vahel jään magama selle saatel, et mõtlen, mis ma seal kõik maha tahaks panna :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juba krõmpsutad mõttes herneid jah. :D

      Delete