Monday, May 25, 2015

Trenn - kuidas alustada?



Uskuge või mitte, kuid ma olen jõudnud sellisesse kaalu, kus olen endaga rahul. Võib olla mõne jaoks on minu numbrid veel üsna kõrged, kuid ma pole kunagi oma 176 cm ja 82 kg kaaluga rohkem rahul olnud, kui praegu. Muidugi, kuidas ma saingi sellega varem rahul olla, kui kaks aastat tagasi kaalusin veel 97 kg ja pikka aega vindusin 90-95 kg vahel. 

Otsustasin, et aeg on pühendada ennast trennile ja näha, kui kaugele olen suuteline igapäevase suurema füüsilise aktiivsusega ennast viia. Olgu öeldud, et siiani kaotasin kaalu puhtalt toitumisega ja olen kindel, et tasapisi (-1 kg kuus) olen võimaline jätkama. Küll olen mures, sest ma pole üldse trenniinimene ja kardan algusega teha endale liiga, või üle treenida nii,et isu kaob sama kiiresti kui tuli. 

Tean, et paljud teist on aktiivsed ja teevad sporti igapäevaselt, ning kõige selle juures armastate, mida teete. Just selline "spordipoiss" tahaksin olla minagi, ning sellepärast küsin nõu - kuidas alustada, kas peaksin toitumist muutma, mitu korda nädalas trenni teha? See kõik on kindlasti googeldatav, Kuid ootan just teie kogemusi, kuidas saada üle raskest algusest, ja hakata armastama enda keha treenimist.



I have come to a point where I am truly happy with my body weight. All though the numbers can be high to some people (82 kg with 176 cm), I feel confident in my own body. All the weight that I lost so far is due to proper and healthy eating, and I feel like now is the time to take it one step further. My plan is to continue with everyday exercises and more physical activity than I am doing now. As I don't want the first excitement to go off, I am eager to hear about your experience with starting everyday exercises. There are lot of different articles on internet about it, but I mostly want to hear YOUR story, cause I believe this can be more helpful to me also. Anyway, thank you a lot if you find time to write to me - how did you exercise, did you also change your diet and how often did you work out?




16 Responses to “Trenn - kuidas alustada?”

  1. Mina teen 6x nädalas trenni. 3x käin jooksmas ning 5x teen jõutrenni (mis on korraga vaid 30 minutit). Sellise treenimisega alustasin suhteliselt hiljuti. See lihtsalt muutub mingi hetk sõltuvuseks :) (siiamaani olen veendunud, et see on üks parimaid sõltuvusi). Alguses on muidugi raske, kuid kui oled paar nädalat kõvasti pingutanud (lisaks ka ennast lihtsalt julmalt sundinud) ning hakkad tasapisi esmaseid tulemusi nägema, siis hüppab motivatsioon hoobilt 100% peale ja sealt see nii kergelt enam alla ei tule.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa oled ikka väga väga tubli ja tõsine eeskuju mulle!

      Delete
  2. Ma olin ka varem täielik "spordivastane". Mingisugune suurem treening tundus igav, kui polnud tegemist ujumisega. Hakkasin aga jooksmas käima ja nii mõnus on looduses oma tempos sörkida. Muusikaga lendab aeg eriti kiiresti. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen jookmise suhtes veidi skeptiline, kuid naudin ise ka muusikaga sporti teha. :)

      Delete
  3. Kui spordiga otseseid kokkupuuteid olnud pole, siis jooksmist kindlasti esialgu ei soovita. Seal on liiga palju nüansse, millega tuleb arvestada, et motviatsioon sama kiiresti ei kaoks kui tuleb. Soovitaks sul kindlasti igapäevaselt teha rutiiniks käia kõndimas, kas keppidega või ilma aga kiiremini kui niisama jalutades. Rattasõit ja ujumine on ka väga head, sest see ei koorma liialt südant :) Palju, palju edu sulle!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh, edu tarvis!

      Kepikõnd on väga hea variant mulle - pakun, et alustangi sellega. :) Rattasõiduga on veidi nutune, sest meil on nii ebatasane maastik, et ma tuleksin peale esimest tõusu koju (kuigi mulle tohutult meeldis ratas) :D

      Delete
    2. Jaaa, mul ka selliseid tuttavaid, kes suure hurraaga käivad 20 km päevas ja järgmisel päeval on nii väsinud ja tüdinenud sellest nõmedast spordist. Ma proovin ka ikka neile sisestada, et kõige olulisem alustamise juures on stabiilsus. Liigu kasvõi 3 km päevas aga näiteks nädal aega järjest iga päev, see on parem kui see 20 km ühel päeval, millele järgneb 6 pikutamisepäeva :D Öeldakse ju, et harjumuse tekkimiseks on tarvis teha mingit kindlat asja 21 korda :)

      Ma olen paar aastat regulaarselt treeningsaalis treeninud, aga see aasta ei suuda kuidagi sellise pika talve järel ilusate ilmadega tuppa jääda. Käin üle aasta juba hoolimata ilmast iga päev 3 km lõunal (poodi ja tagasi, meelega sööki kaasa ei võta, äkki siis ei viitsiks minna :D) ja nüüdsete ilmadega õhtuti ka kuni 10 km. Algajale nii pikki distantse ei soovitaks, aga mine kasvõi pool teed töölt koju jala vms :) Mul läks hästi ja võitsin eelmine sügis omale jalgratta, nüüd vuran ka sellega kaugematessse poodidesse (maja-taha-poodi pole mõtet rattaga minna ju) ning tööle :)

      Terve elu pole jooks mulle sümpatiseerinud, aga sel kevadehakul oli kiirkõndides igav ja tegin mõne jooksusammu. Kui see ei oleks juhtunud mu endaga, siis ma ei usuks seda, aga jooksmine võib tõesti olla meeldiv! Enamik algaiaist muidugi ajavad jooses kiirust taga, aga see ongi hetk kui jooks vastikuks muutub. Stabiilsus, stabiilsus!

      Delete
  4. ma arvan, et kõigepealt ongi vaja üle leida see motivatsioon :D Ja siis leida endas jõudu sundida tegudele. Njah, hea öelda onju. Netis iseenesest onju igasuguseid tasuta ja tasulisi kavasid kodus tegemiseks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen viimasel ajal vaadanud huviga enda trennihimulisi sõpru ja on üks neiu, kes on eriti tubli olnud. Jõudnud fitnessiga lühikese ajaga päris kaugele. Ja muidugi ta väljanägemine on super luks, ja annab mullegi motti. :)

      Mul on Marek Kalmuse treeningkava ka, millega saan kodus trenni teha. Mõtlesin veel, et teeksin seda õue murul värske õhus.

      Delete
    2. no sütita siis veidi motivatsiooni siiapoole ka :D

      Delete
  5. Mina soovitaks ka kõndimist. See on hea muusika ja praeguste ilusate ilmadega nii mõnus ja loob hea aluse edasiseks spordikarjääriks :)

    Ja igapäevane kõnd tegelikult põletab täitsa korralikult kaloreid!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma täiesti usun seda! Kui ma sööksin samas koguses ja teeksin trenni juurde, annaks see päris hea boosti kaalulangetusele, pluss treenitud keha. :)

      Delete
  6. Muidugi tähtsaim on meeldiva trenni leidmine. Mul on õnneks vedanud ja olen sobivad leidnud, mida saan ka üksi kodus teha (spordiklubide jaoks liiga vaene :D ).

    Esmalt muidugi jooga. Muidugi seal olen ma veidike pirtsakas ja kui mulle joogaõpetaja ei meeldi, siis ma jätan trenni pooleli. Aga olen enda lemmiku leidnud ja tema on alati tore.

    Zumbat on kodus hea teha, kui samal ajal teisel ekraanil (telekas, teine läptop, teine arvutiekraan) käib mingi sari või film. Aeg lendab. Igasugused telesarjad jm on head ka selleks et teha lihtsalt jõuharjutusi (kükid, kõhulihased, kätekõverdused jne jne).

    Kõndides loen raamatut ja joostes kuulan muusikat. Ilma ei saa! Ja suviti muidugi pean vara hommikul või õhtul hiljem trenni tegema.

    Aga ilma rutiinita ei saa... Tegin aasta algusest kenasti, iga nädal 4-5x nädalas trenni. Siis aprilli lõpus olin tõbine + vabandused ja pole siiani järjele saanud.

    ReplyDelete
  7. Soovitan kindlasti eelarvamused alla suruda ja kõike uut proovida. Täiesti vabalt võib lemmikuks osutuda mõni selline trenn millest esmalt seda üldse uskunudki ei oleks :) Ja vaheldust on vaja, muidu tekib varem või hiljem rutiin ja igavus ning motivatsioon kaob ära, ka siis kui trenn väga meeldib. Oma graafiku tõttu olen pidanud loobuma oma lemmikutest rühmatrennidest ja käisin ca aastakene ainult jõusaalis, kuid mida aeg edasi, seda vastumeelsemaks see muutus ja harvem ma sinna sattusin. Võtsin suveks üldse "aja maha", hakkasin paar kuud tagasi hobikorras tennist mängima, kombineerin seda koduste lihasharjutustega ning igapäevaselt läbin kõik võimalikud vahemaad jalgsi. Hiljuti olin reisimas ja siis tuli päevas keskmiselt 25km jalutamist. Mulle väga meeldib uusi ja huvitavaid kohti avastada, ei pane tähelegi, et nii palju kõnnid. Päevamenüüs olid küll peamiselt saiakesed ja koogikesed, jäätis ning kõikvõimalik kalorirohke gurmee, kuid võtsin hoopis kaalust alla :)

    ReplyDelete
  8. Mind motiveerivad tulemused. Kui ikka näen, et täna jaksan kaks korda rohkem, kiiremini, kaugemale vms siis on see suur motivatsiooni. Selles suhtes on jooksmine hea. Mône appiga (my asics ntks) saad teha endale täitsa treeningprogrammi. Näiteks et soovid mingi aja pärast joosta 5-10 km, see paneb paika kui sageli, kui pikalt ja millise tempoga joosta. Tempo madalal hoidmine on tähtis, kui seda jälgida, siis peaks algajatele ka sobima. Ja kui siis paari kuu pärast oma tulemusi vaatad- wohoo, tahaks kohe veel!
    Tennisega sama asi- näen ja tunnen, kuidas ma arenen, tehnika läheb paremaks ja mäng sujuvamaks.
    Loodan, et leiad oma!

    ReplyDelete
  9. Ma näiteks võtsin kätte ja otsustasin et krt, on aeg! Ja 10-15 km päevas maha kõmpida on ajaraisk ja tüütu. Ma teen 2-3 km päevas, endale sobivas kohas ja ma ei uskunudki, et nii vahvaid asju linnas näha võib. Maal muidugi on meelsam kõndida, kusagil metsavahel. Ja Fitnet, see on hästi tore äpp.. 5-10 min päevas piisab, et saada vormi. Tegemist muidugi üsna intensiivse asjaga ka. Ja mainin ära, ma olen küll elu aeg spordiinimene olnud, aga ma olen teinud selliseid asju, mida niiöelda igapäev teha ei saa, et vormis olla. Seega pidin ma leidma midagi enda jaoks. Hüppenöör küll oleks, aga Prisma müüs mulle nii lödi hüppenööri, et ma olen lihtsalt hinge põhjani solvunud :D Vihkan jooksmist, vihkan joogat ja vihkan igasugu rühmatrenne. Vat. Klapid pähe ja kõndima(või tee seda koos lastega ja Igoriga)! Igaks juhuks ka kaamera kaasa - on ka blogikülastajetele nõnda palju näidata! Vähemalt mina vaataks :)

    ReplyDelete