Friday, May 01, 2015

No kia :(

Minu maailma parim hiinakas telefon andis otsad ja üldsegi mitte sellepärast, et see oli närune Hiina rämps. Tegemist oli nii hea nutikaga, et ma ei planeerinud järgmise paari aasta jooksul uue soetamist. Kahjuks juhtus selline tobe lugu, et sõites järsust ja kurvidega mäest üles, lendas telefon nii õnnetult sahtlist maha, et keeldus edaspidisest koostööst. Ometi see polnud esimene kord pudeneda mu käest, kuid jah, seekord talle aitas ning pani pillid kotti.

Nagu ma juba ütlesin, polnud mul mingit kavatsust uut nutikat muretseda ja, kui vahepeal jõudsid välja tulla erinevaid marke telefone, polnud mul nendest sooja ega külma. Mis aiföön, mis sämsang? Piilusin korra enda operaatori e-poes ja mu silmad on erinevatest telefonidest triibulised! Kuidas ma peaksin neil vahet tegema, kui enam vähem tugevuselt ja disainilt on kõik üks-ühele? Ainuke suurem erinevus, mida näen on see, kas operatsioonisüsteemiks on IOS või android. Ja tegelikult välistasin ma kohe iPhone'i, sest minu toetus kuulub pigem androidtelefonidele (loe: Samsung).

Teen kiire ülevaate, mis telefonid said mu tähelepanu ja, kui oskate anda nõu enda kogemusest, kuulan heameelega.


Pildi allikas: Digitaltrends

Samsung Galaxy S6 ja S6 Edge

Nagu ikka piilusin ma kõige uuemaid kõige enne. Jõudsin neid poes ka veidi näppida (S6-te siis) ja 5,1" ekraan tundus täitsa paras mu suures käpas. Keerates telefoni ümber, nägin musta värvi telefonil miljoneid sõrmejälgi - midagi sarnast mu glossy Delli läpakaga ja mulle meenus, missugune õudusunenägu on seda puhtana hoida. Lugedes ühte arvustust sain teada, et valge S6-ga seda probleemi pole. Tehniliste andmete poolest on uus Galaxy top shit, kuid ma ei saa aru sellest, miks need uued telefonid tehti nii sarnased iPhone 6-le? Androidtelefonid on alati olnud kasutajasõbralikud, kuid seekord tehti uus Galaxy selline, et pole võimalik eemaldada akut ega panna juurde lisa mikro sd-kaarti. Lisaks on disain väga sarnane viimasele iPhone'le ja minumeelest pole see teps mitte parim iPhone'i disain. Kui saaksin valida, siis võtaksin iga kell iPhone 4S-i. Mis puudutab S6 Edge'i ja kumerat ekraani - not really impressed

Pildi allikas: Cnet

Samsung Note 4

Vaadates seda telefoni arvutist pole eriti aru saada, missugune see telefon tegelikult välja näeb. Õnneks sain Note 4 nutikat poes uurida ja ma olin väga üllatunud, kui õhknõrn see telefon on. Igor ütles mulle kohe, et seda võid edaspidi ainult sahtlis kasutada. Samsung Note 4 on üsna pirakas tegelane koos oma 5,7"-ga. I don't mind - kasutan telefoni igapäevaselt ka selleks, et saata emaile, lugeda uudiseid, blogisid ja pole kahtlustki, et suuremalt ekraanilt on seda kõike mugav teha. Kuid ma pole ikkagi väga kindel, kas tahaksin pisikese tahvelarvuti mõõtu telefoni, või pigem midagi sobilikku taskusse.

Pildi allikas: Phonearena

Samsung Galaxy S5 ja Alpha

Tegelikult mulle pole oluline, et taskus oleks kõige viimasem mudel, sest mõlemad S5 kui ka Alpha on üsnagi vinged tegelased. Mulle tuli meelde, et blogija Liina võrdles neid kahte telefoni, ja kuigi ta ei toonud välja tehnilisi andmeid, kirjeldas ta üsna täpselt välimust ja kasutusmugavust. Mullegi hakkas poes silma see, et Alpha on tükike luksuslikuma välimusega kui S5, kuid minu silm ei suutnud võrdlemata jätta telefonide tehnilisi andmeid ja sel kohal on S5 igati parem telefon. Võrreldes suurusi on Alpa pisem enda 4,7"-ga ja S5 suurem 5,1"-ga. 

Igor küsiks nüüd üldse, et mis nutitelefon - minusugusele kobale sobib healjuhul Cat või vana hea Nokia 3310. Kusjuures mul poleks midagi 3310 vastu, sest kellele siis ei meeldi ussimäng. :P

I was deeply in love with my chinese phone and I had no problems using until the next millennium.. until! Until my Zopo decided to leave me after it fell hard in a car. Now I am extremely confused to pick a new one cause there are so many new models by different brands out there. Since I am not a fan of IOS, I knew I had to get an android phone again. So far my attention is caught by different Samsung models like Galaxy S6 and S6 Edge, Note 4, Galaxy S5 and Alpha. They have different stats, but kinda look the same - don't they? I appreciate if you have been using any of these models and could give me an advice or two. Much, much appreciate! :)

Milline nutitelefon on teil kasutusel?




34 Responses to “No kia :(”

  1. Sony xperia Z. Kerge,mugav, hea. Vähemalt minule :-) pluss veel vee-ja tolmukindel. Pole muret ei vihmaga, ei kuskil vee ääres olles. Pesen telefoni kraani all ;-)

    ReplyDelete
  2. Ma isiklikult soovitaks HTC'sid ka piiluda, head vastupidavad telefonid. Endal on küll alles aasta aega olnud HTC Desire 610, mis on nende odavama hinnaklassi telefon, kuid sellegi poolest väga töökindel. Selle aja jooksul pole mitte ühtegi probleemi temaga olnud ja mahakukkumised on siiani täiesti ilusti üle elanud. (See on mu esimene nutitelefon ja tavalised telefonidki väga üle aasta mu käes kukkumisvigastusteta vastu ei pea)

    ReplyDelete
    Replies
    1. HTC tundub seadmete poolest üsna tugev konkurent teistele androididele.

      Delete
  3. Minul on Prestigio , kuna ostmisel mängis kõige rohkem rolli telefoni aku vastupidavus (ooteaeg ca 600 tundi) ja muidugi ka hind. Samuti olen megarahul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prestigio nimi on minust siiani suure kaarega mööda läinud, kuid tean nende tahvearvuteid. Aitäh, uurin nüüd nende kohta ka.

      Delete
  4. Mu viimased kaks HTC-d on ka väga vastupidavad. Just eile kukkus jubeda kolakaga vastu asfalti ja täpselt nurgaga vastu maad. Telefoni ümber on muidugi silikoontagus ka, selle peal olid kriimud, telefon ise terve. Aga nende tarkvara kipub jukerdama aeg-ajalt. Samas minu oma väga odava otsa oma (vt ka uuesti asfalti peale kukkumised jm, niimoodi ma oma asju kahjuks hoian, eladeski ei saa kallist telefoni osta:((). Eelmine HTC lendas porilompi tükkideks, kolakaga vastu seina jne, aga raisk, katki ei läinud (tarkvara oli oma aja nii ära elanud, et tahtsin uut, aga ei saanud:D). Viimaks varastati ära ja sain vaevast lahti:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. See on küll hea lugu. :D

      Muuseas mina kardan endale liiga kallist telefoni osta just sel põhjusel, et kellegi pikad näpud võivad taha jääda.

      Delete
  5. Aasta aega LG Google Nexus 5 omanik. Olen rahul, aga ega ei oska muud tahta ka, sest esimene nutikas. Hea käepärane ja seni pole katki ka õnneks läinud, kuigi on endal paar korda maha kukkunud ja möned korrad on laps selle pörutuskindlust testinud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nexus 5 üle kaalusin sügavalt aasta tagasi, tookord küll võtsin poole odavama hiinaka.

      Delete
  6. Olen uhke Note 4ja omanik. Enne seda oli Notr 1 ja ilmselt jään ma veel kauaks sellele lainele. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Note 4 omanik peabki uhke olema. :D

      Delete
  7. Samsung S3 mini. Väga rahul! Kuid ... viimasel ajal (1,5 aastat vana telfu) on hakanud pilti tasku panema, kui pikemalt laadima jääb. Sellega seoses ei saa kindel olla, et ta hommikul sind ka äratab, sest teadagi moodsad telefonid väljalülitatult ei ärata, nagu vana hea No-kia seda tegi truult...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm minu telefon äratab küll, kui on välja lülitatud. :) Muuseas Igoril tekkisid ka probleemid enda vana Samsungi ja laadimisega, koguaeg jamas midagi.

      Delete
  8. Ma siin piilusin ka uusi telefone ja S6 ja S6 Edge on küll puhas jama. Otsi youtube videosid nende kohta ja see ongi nagu iPhone. Mina olen enda jaoks valinud välja S5, sest protsessor kiire ja aku ka päris okei. Lisaks sai vist mälukaardi ka lisada (kui õigesti mäletan), aku on eemaldatav ja ta tolmu- ja veekindel (mis pole nüüd eriti oluline, aga hea siiski). Soovitan enne valiku tegemist vaadata videosid nii telefonist endast kui võrdlusi. Ja aitäh, et mind Liina postituseni juhatasid :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma usun, et päris puhta jama ta pole, kuid eks Samsung üritas ka sammuke edasi astuda ja teha fäänsima telefoni, mis kukkus välja tõesti nagu iPhone. :) Olen neid videosid ja arvustusi oksendamiseni tänaseks lugenud ja ainuke, mida nad aitasid teha, on mu pea sassi ajada. :D

      Delete
  9. Mul on S5 nüüd aasta aega olnud ja ma ei jaksa oodata, et üks aasta veel kiiresti läbi saaks ja siis uue telefoni saaks. Kui see töötab, on kõik timm, kuid kui tal on paha tuju, ajab see minu tuju ka pahaks. Teadsin, et iPhone pealt korraks ära minnes saab selgeks, et iPhone on ikka minu telefon ja S5 seda tõestas ka. Mulle meeldib võimalus Androidi välimust endale meeldivaks muuta ja selle paindlikkust hakkan igatsema, kuid see on ka kõik. iPhone jooksis võib-olla 2x kahe aasta jooksul kokku, kuid juba 6 kuu möödudes hakkas Samsung mul trikitama. Ei saa öelda, et ma poleks oma S5ga rahul, sest telefon ise on hea ja oli eelmise aasta alguse üks parimaid telefone kui välja tuli. Kuid ma siiski eelistan muud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mul oli ka iPhone ja tõepoolest, tegemist on NII kindla telefoniga, et õunakese kasutajat tuleb päris kõvasti veenda, et ta androidi valiks. Lugedes arvustusi S6 kohta, siis enamik neist ütleb, et Samsung on lõpuks ometi jõudnud Apple'le niivõrd lähedale, et võiks öelda, et isegi mööda läinud. Samuti jäi mulje, et kui S5 oli veel so and so ja iPhone 6 tugevalt ees, siis S6-ga on lood paremad. Eks näis - lõplikult tuleb vist küll sisetundele lootma jääda.

      Muuseas, kui mu telefon veel kuidagimoodi töötaks, siis ootaksin iPhone 7 ära. Kuigi minu meelst on see ajuvaba, kuidas hinnad Euroopas tõusevad. Tõusevad ka USA-s, kuid ikkagi tunduvalt odavam, kui siin.

      Delete
    2. Minul saab praegune leping järgmine kevad läbi ja siis ma vaatan kas võtan iPhone, mis praegu väljas või selle, mis sügisel tuleb. Praegu läheks vahetus ajuvabalt kulukaks. Hinnad on tõesti lakke tõusnud, nagu vanasti kui mobiilid alles välja tulid :D

      Delete
    3. Haha, jaa hea tähelepanek. :D

      Muuseas ma käisin just endale telefoni ostmas, kui selgus, et tuleb hoopis "kinni panna" ja max kolm nädalat oodata. Ausõna nagu veneajal vorstisabas. :)

      Delete
  10. Note 4 on minulgi silmapiiril juba mõnda aega olnud ja ilmselt järgmisena selle ka ostan. Aga ootan aastakese (endal telefon veel väga ilusti toimib ja kiiret pole kuskile), et tsut-tsut odavamaks läheks :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuule sa just said uue, kui ma õigesti mäletan. :D

      Delete
  11. Minul on teine Sony jutti ja olen väga-väga rahul. Eelmine oli kasutusel üle kahe aasta ja lõpuks väsis lihtsalt ära, nüüd sai uus Sony soetatud. Mulle on Sonyd väga mokka mööda, eriti arvestades seda, et neil on mitu mudelit veekindlad. Mul on õnnestunud oma telefone kogemata uputada, niiet see annab mulle kindlust juurde :D

    Teiseks mille peale nüüd pilk on jäänud, on Lenovo telefonid. Tunduvad väga heade andmetega ja usun, et tegemist on tõeliselt heade telefonidega. Mul on Lenovo tahvel ja see on ikka väga 5+ ja vastupidav. Oleks varem teadnud neist telefonidest, oleksin ilmselt Sony Lenovo vastu vahetanud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mul on läbi sõprade kogemuste Sonyst hoopiski teine mulje jäänud - mõtle või, et osadele maadele saadetakse paremad telefonid, kui teistele. :D

      Delete
    2. Igasuguse telefoni vastupidavus sõltub üldiselt kasutaja hoolsusest. Sony telefonid on tõesti väga head, veekindlad ja tolmukindlad. Ainukene probleem on neil põrutamisega, uus disain tähendab, et teda mitte loopida ei tasu. Tagumine klaas saab sellest üldjuhul mõrad.

      Mina tean ka inimesi, kes vinguvad Sony üle, ise topivad endale telefoni tagataskusse ja istuvad selle siis pooleks või uputavad ära, sest luugid ununesid lahti. Veekindel on ta ikka ainult siis kui luugid on suletud(luugid tähendab siis USB, kõrvaklappide jms auke, mis on luukidega kaetud). Minul on ka veekindel Sony, aga ma ei topiks teda tema veekindlusest hoolimata vette. Noh tundub lihtsalt kuidagi ogar nii kallist asja vette toppida. :D Ainukene asi, mille puhul ma Sony telefonidega rahul ei ole, on disain. Need on minu meelest lihtsalt üldse mitte ilusad. Ma hellitlevalt ütlen enda telefoni kohta, et see oli viimane ilus Sony. :D

      Siinkohal oleks vist paslik mainida, et ma töötan Sonys. :D :D :D

      Delete
  12. Samsung Galaxy Alpha ja siiamaani olen rahul. Oman kuldset ja no see on nii ilus! Metallist detailid annavad nii palju juurde, samuti on Alpha käes väga mugav. Ainuke probleem on aku kestvus. Minusugune "nutisõltlane" peab igal õhtul telefoni laadima panema. Muidugi mälukaardi pesa puudub ka sellel, aga 32 GB mälu on minu jaoks piisav, et ma ei peaks sinna veel seda lisaks panema :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi, need pildid olid nii ilusad. <3

      Jaa, 32 GB on päris suur ruum!

      Delete
  13. Mul on mingi igivana Prestigio nutitelefoni mudel - usun, et ta on mul juba kõva kolm aastat küll vana kui mitte isegi rohkem. Iseenest tubli ja töökas, kuid viimased pool aastat on mu telefon küll täitsa peast uhuu - heli kaob poole kõne pealt ja ei aita muu kui see, et ma teda pigistan (ilmselt on kõvasti kolki saanud aja jooksul ja ei anna enam hästi ühendust), lisaks on väga aeglaseks muutunud ja aeg-ajalt pean nautima telefoni brainfreeze'i. Eks ikka tehnika kulub aja jooksul ja võttes arvesse, et ma tassin teda ju igal pool kaasas, siis kiitus talle kõikidest viimase poole aasta kapriisidest hoolimata. Ega ta väga hirmkallis ka polnud - aku kestvus sai oluliseks faktoriks ja senimaani ei pea igapäevaselt laadima :) Kaalusin Sony telefoni koju toomist, kuid mees ütles, et olenevalt mudelist võib olla nende kvaliteet väga kõikuv - töökaaslasel olevat ta Sony nutitelefon juba mitmendat korda paranduses olnud. Võta siis kinni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tundub tõepoolest, et Sony kvaliteet on jubedalt kõikuv.

      Vau, 3 aastat on päris hea iga! :) Mul üks telefon püsis elus veel kauem - iPhone 3S ja 4 aastat, lõpuks aku ütles täiesti üles, kuigi oli vahetatud.

      Delete
  14. Mina kasutan Huawei G6, eelmine oli Sony ning mina kui paadunud Sony firma austaja olen tänaseks veendunud, et telefonide poolest on Huawei on ikka kordades mugavam tegelane. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mu sõbral on ka sama Huawei ja tundub päris äge pill. :)

      Delete
  15. miks uuesti hiinast ei telli? aga muidu vaatan google telefone, et oleks vähem jama peal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eelmine kord oli mul suurem summa kohe välja panna, seekord võtan osamaksetena.

      Delete
  16. Minul on Samsung Galaxy A3, väga väga rahul! kuna pildistan palju siis tõesti tulevad väga head pildid ja selfietelefon on ka :D

    ReplyDelete