Sunday, May 10, 2015

More tips on losing weight

Täna olin jälle sammusekese lähedal number seitsmele ehk siis kaalul oli number, mida pole sada aastat näinud. Teretulemast tagasi! Tahan kirja panna teile mõned nipid, mis on hästi lihtsad, kuid samas piisavalt tõhusad, et teha kaalulangetuse tee sujuvamaks.

Kõik räägivad sellest, kui oluline on juua suures koguses vett iga päev. Ma tegin selle vea, et hakkasin kontoris töötades tohutult vett kaanima. Üks EQUA pudel teise järel. Ja teate, mis juhtus - mu kõht oli vees pidevalt pungil ja ma ei suutnud tunda enam, kuna on õige aeg süüa. See pole hea, sest sel moel magu suudab kanda suuremaid koguseid ja on võimalus end üle süüa või mitte aru saada, kuna on õige aeg teha tugevam söögikord või snäkk.

Lahendus: joo vett väikeste lonksude haaval terve päeva jooksul, kuid mõistlik kogus arvestades ilma, füüsilisi vajadusi jne.

Osad inimesed ei tee kaalulangetuse ajal suuremaid suuremaid söögikordasid ja ma ei ütlegi, et see on vale. Kuid ma ei soovita pidevalt näksida, isegi kui see tähendab, et päevane kaloraaž on mõistlikus suuruses. Kõht peab tundma nälga, et saada aru, kuna on see õige aeg süüa. Harjutades enda keha sel moel mõnda aega, on väga lihtne panna paika söögikorrad, nende vahed ja suurused.

Lahendus: Söögikordadel võiksid olla vahed, mil sa ei söö, vaid jood kalorivabu jooke. 

See soovitus on hästi personaalne ja kindlasti ei sobi kõigile. Hästi lihtne on haarata poest sellised snäkid vahepaladeks nagu vähese rasvasisaldusega piimatooted või fitness snäkid. Need finess snäkid jätan ma juba ammu poodi, sest neis on tohutult peidetud suhkrut. Mis puudutab vähese või täiesti ilma rasvata piimatooteid, siis esiteks pole neil head maitset ja mulle meeldib mõnuga nautida igat söögikorda, seega minu ostukorvi need ei satu. Pealegi saan ma rohkem energiat ja täiskõhu tunde, süües tüki täisrasvast juustu kui topsi magusat rasvavaba jogurtit.

Lahendus: vahepaladeks haara toidud, mis pole täis tundmatut keemiat ja on rasvavabad. 

Mul on häid nõuandeid varnast veelgi võtta, kuid seekord panin kirja kõige olulisemad, mis on aidanud mul edukalt kaalu langetada. Loodan, et sain kellelegi abiks olla ja jällegi ootan teiltki mõistlikke nippe.

Ma ei oska kirjeldada, kui hästi need aedmaasikad maitsesid - umbes sellise maitsega nagu igasse marjasse oleks pandud korvitäis imelist suve! // Omg! These strawberries that were freshly picked from garden and sun kissed from the first rays of spring sun, tasted like heaven! 

Today was the day when I was again one step closer to my goal. And to celebrate my joy with you, I wrote down some tips that helped me a lot and you never know - maybe it will also help someone out there.

Everyone keeps repeating how important it is to drink a lot of water during the day. When I was working in an office, I kept drinking a bottle after a bottle all day long. And what happened was that my belly was always so full and I couldn't feel any hunger. But it's not good! Due to drinking too much my belly grew bigger and it was harder to feel when I should stop eating or when it is time to have next meal. These two things are essential when you want to lose a weight. The solution is to drink all day, with little sips, and the amount of water should be according to your personal needs, the weather etc, not just how some internet article tells you.

Going on to next tip, it's bit about something I already told you in the last paragraph - feeling your belly. Again it is essential to let your stomach feel the hunger to know when it's time for the next meal. That is why I don't recommend snacking to often. You should have at least few hours when you don't eat anything, only drink the water or any other drink without calories. Feeling the hunger is important cause it let's you feel when you really need to eat and that way your diet can continue much easier.

This tip is very personal in my opinion and might now work for everyone. I think people are too easily buying food that is marked as 'fitness' or 'diet'. For example I never buy the dairy goods that are low fat or fat free. First of all fat is an energy and much more better energy source than the hidden sugar than can be found in those fat free products. And come one, who can enjoy those badly tasting fat free products - not me! The fitness snacks can also be a hidden treasure for sugars, preservatives and food color. Now why would anyone want to to eat anything like that into their beautiful bodies? My tip is to eat the snacks that are not processed, are clean and you know exactly what kind of nutrients they contain.




4 Responses to “More tips on losing weight”

  1. Selle vee koha pealt on sul küll õigus. Jällegi mul muidugi vähe teised tingimused, aga pm lihtsalt karmimad kui teistel. Kõik peab paika ka ''tavalise'' inimese kohal. Nimelt, et magu välja ei veniks oleks täitsa mõistlik umbes 200ml vett korraga tarbida ja mitte ahnitsedes. Ja jätta iga joogikorra vahele näiteks 20/30 minutit.
    Näksimise vältimiseks on hea lahendus näiteks jaotada toidukorrad rohkem laiali. Muidugi see on nüüd aeganõudvam ja tööinimesele vahest liiga tüütu (minul toimib ja pole probleemi). Nimelt 3-4 toidukorra asemel on mul päevas 6-7 toidukorda. Iga toidukord on suhteliselt väike (koguse poolest umbes väike jogurtitops või isegi vähem). Nii kadus mul näiteks see refleks, et vaja midagi ju haarata teleka ette minnes. Siis võtsingi kaasa väikese toidukorra (mul pole soovitatav tegeleda muuga söömise ajal, aga selle koha pealt andsin ammu alla, sest muidu muutun närviliseks ja hakkan just kiiremini sööma, et see ebameeldiv vaikus lõpetada :D)

    Aga nii suur rõõm lugeda sinu edust! Olen endalegi nii mõnegi sihtnumbri seadnud ja esimene sai ka hiljuti saavutatud. Jube hea tunne oli ikka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kui arstid on sulle sellise menüü ette andnud, siis tundub, et ka minu jutt on paigas. :)

      Ma olen täiesti sõltuvuses lugemisest/ sarjade vaatamisest ja söömisest! Ja eks ma sellega olen endale kilosid ka külge keevitanud. Mingi aeg (aastaid tagasi) ahmisin ma järjest Harry Potteri raamatuid ja sõin ketšupi Cheetoseid ja kokakoolat. Appiii! Ja veel millised kogused.. Paha hakkab, kui palju tühja suhkrut ja rasva endale nahavahele sõin.

      Mul on nii hea meel su tulemuste üle!!! Ja eks ma salamisi ikka loodan sind üks päev üleni pildil näha - aitab juba nendest tenniste piltidest. :D

      Delete
  2. Mul sama, et kui läheb filmi vaatamiseks vms siis on vajadus näksida. Õnneks meil kodus spetsiaalseid snäkke polegi, seega viilutan enne filmi juurvilju ja puuvilju või vahel teen ahjus kikerherneid (võtad purgi kikerherneid, pesed ära, kuivatad ära, ahjuplaadile nii 10-15 minutiks kuni pealt kuldsed, soola-pipar peale ja valmis).

    Muidu võin vist tänada oma aktiivset lapsepõlve ja geene, et mul kaaluga kunagi pole suuremaid probleeme olnud. Küll aga olen end nii treeninud, et üle kunagi ei söö. Minu arvates on see tunne, mis peale ülesöömist tekib üks kõige ebameeldivamaid maailmas..jube! Ja noh..pärast joon öösel vett nagu hull :D

    ReplyDelete
  3. Mmm.. kikerherned! Kindlasti proovin su retsepti :)

    Täiesti nõustun, et ülesöömise tunne on üks rõvedamaid tundeid!

    ReplyDelete