Wednesday, April 29, 2015

Where have all the kilos gone? II

Mõtlesin pikalt, kuidas neid sõnu siia ritta panna, sest tegelikult on kaalukaotus nii personaalne, et ma pole üldse kindel selle postituse kasulikkuses. Kuid siiski. Ma tean seda tunnet, kui miski ei tööta - kui just see, et kaalunumber aina tõuseb ja enesehinnag aina langeb. Tuttav tunne? Usun, et sel kohal olete minuga nõus ja teate, KUI raske on pääseda kaalutõusust just emotsionaalse poole tõttu. Aitab lobast, sest aeg on kirja panna kõik see, mis aitas MIND viimase nelja kuu jooksul ja hoian varbaid, et ka edaspidi.

Algus peabki olema raske

Unustage lihtsad dieedid ja imerohud - neid pole olemas! Ainus imeline rohi peitub meis eneses ja selle nimi on vastupidavus, iseloom, tugevus. Kaalulangetuse algus ei ole lihtne, sest see on justkui esimene suur takistus, mis näitab, kas meis on piisavalt jõudu, et kaalulangetust üldse alustada. Minu kogemus räägib seda, et neid takistusi tuleb teekonnal ette mitmeid kordi, kuid käsi südamel saan öelda, et alati peale paari päeva läheb tunduvalt lihtsamaks.

Süüa võib KÕIKE

Kui nüüd keegi küsib minult, et missugune see va dieet mul üldse välja näeb, siis vastus on lihtne - söönkõikedieet. Ma ei laskuks siinkohal äärmustesse, sest purk kondenspiima või 2 l kokakoolat pole ma ammu endale sisse ammutanud. Kuid mõeldes kõigele muule, mis on meie poelettidel saadaval, pole ma endale midagi keelanud. 

Kogused, sõbrakesed, kogused!

Kiiresti hüppan eelmisest lõigust järgmisesse, et rääkida kogustest. Just kogustes peitud minu kaalulangetuse ilu (ja mõnikord ka valu, sest veel üks koogilõik tundub tapvalt ahvatlev). Mida te arvate, palju mõjutab pool Kinder Buenot või tükk tumedat šokolaadi mu dieeti? Mitte muhvigi! Kui mul on tunne, et ma tahan süüa, siis ma ka söön. Minu jaoks aitas kaasa see, kui ma ei lasknud kehal tunda nagu ma peaksin millestki tagasi hoidma. Šokolaad, palun - kuid väike kogus ja see tõepoolest ei tähenda, et kaalulangetusega on lood selleks korraks läbi. Rääkides kogustest, siis räägin ka iga toidukorra kogusest, mida tasapisi vähendasin. Sõin aeglaselt, täitsin taldriku just sellise kogusega, mis oli piisav ja juurde ei tõstnud. Selle meetodiga saab üsna kiiresti selgeks, kui palju jõuab ühe korraga tegelikult endale sisse mahutada ja ülesöömise vältimine on täiesti teostatav.

Millal süüa

Hüpates jällegi tagasi selle šokolaaditükikese juurde, siis minu nipp on see, et sellised söögid, mis sisaldavad rohkem kaloreid, jätan päeva esimesse poolde. Jällegi mitte midagi ei juhtu, kui ma söön šoksi ja normaalses koguses muud toitu, sest arvatavasti kulutan ma päeva jooksul need kalorid nagu niuhti. Mõnikord tellime me õhtusöögiks pitsat (tähendab, teised tellivad), siis mina jätan pitsa söömata, kuid jätan paar tükki endale hommikusöögiks. Ehk ma saan nautida samasugust sööki nagu teised, kuid lihtsalt mõnel paremal kellaajal.

Valikud, valikud

Ma söön päevas 3 suuremat söögikorda - kõige suurem nendest lõunasöök ja kõige väiksem õhtusöök. Jutt käib nii portsjoni suuruse kui ka kalorsuse kohta. Suuremate söögikordade vahel on snäkid, ning siin olen väga hoolikas, mida endale suhu pistan. Juba ammu ei söö ma vahepaladeks sööke, mis sisaldavad tühje kaloreid, ning tegelikult ei söö ma neid ka hommikuks, lõunaks, õhtuks. Millised on siis minu vahepalad? Puuviljadest apelsin, banaan, õun, köögiviljadest porgand, kurk, kapsas, kaalikas. Võtke kätte üks lisanditega jogurtitops ja vaadake, kui palju on seal kaloreid sees, uurige netist palju on kaloreid ühes õunas, ning ma usun, et pole raske valikut teha. Lisaks on mul põhiliseks joogiks vesi ja tee, mahlasid joon üliharva. Vaadates toitude kalorsust saan vähendada ka lõuna ja õhtusöögi kalorsust vahetades sealiha kalkunilihaga, või tehes kartuliputru pooleks lillkapsaga.

Hoia meel erksana

Kahjuks ei lähe kaalulangetus alati nii lihtsalt, sest jutuna seda kirja panna on palju mõnusam, kui reaalselt teha. Sellepärast hoian meelel alati mingit eemsärki, mille poole sihin ja vähemalt mõned korras nädalas tuletan seda endale meelde ja tunnen, kuidas keha suriseb õnnetundest. Ma arvan, et kaalulangetus pole see, mis peaks üle võtma terve mu elu, kuid samas, kui olen selle teekonna ette võtnud, siis pean püsima 100% õigel rajal. 

Ma usun, et ma poleks siin, kus olen praegu, kui poleks vastu pidanud nendele raskustele, mis kaalulangetus teel vastu tulid. Samas, kui sain raskuse ületatud, läks teekond edasi palju libedamalt. Minu söögilaua valik on suur ja lai ning saan teha ise valikuid vastavalt isule, tujule või vajadusele. Oskan valida õigeid koguseid vastavalt kellaajale ning söögikorrale. Ning abiks tuleb ka see, kui teadlik olen erinevate toitude kalorsusest. Samal ajal, kui langetan kaalu, hoian meele erksana ning õnnelikuna, sest mõnikord on vaja vaadata kasvõi korraks mõnda ilusat pulmakleiti, et hoida end 100% õigel teel.

Mõned pildid minust enne ja pärast.

Loodan, et sain enda nõuannetega olla kellelegi abiks ja, kui teil on mõned nipid* varnast võtta, siis pange aga kommentaaridesse kirja. 

* PS ma ei usu sellistesse nippidesse nagu söö 10 porgandit ja oled sale, või joo sidrunivett ja pekk voolab maha - ehk siis need võite kirjutamata jätta.

Here is a short summary how I was able to lose 10 kg from the beginning of this year. When I start losing weight it is always very hard in the beginning and I think it's just how it is supposed to be. First few days are like a test if I am even able to do it and I must really gather my strength not to lose  the willpower. If someone asks me what I eat, I can reply - everything! I don't deny myself anything and even eat the sweets if I feel like this is what I need right now. But it is all about the portions which I try to divide by a day eating more calories in the morning, lunch and leaving small amounts to an evening. It is extremely good to have a knowledge about the amount of calories the foods contain. That is why I always choose the cleanest food and leave out those that have the hidden calories like sweet yogurts, puddings. My main drink is water, tea and sometimes coffee with milk and without sugar. I rather eat some fruits than take a glass of juice - first one is much more belly filling. Keeping myself motivated is also important. That is why I give myself few shots of happiness per week by thinking about my goals and sometimes looking at wedding dresses or reading about people's success stories. Cause sometimes it's not about what is physical, but more what I feel inside. You can take a look at my weight loss HERE

I hope I was able to give you some tips and if you have any good tips, please leave them in comments!




10 Responses to “Where have all the kilos gone? II”

  1. Väga väga tubli oled. Mul on endal praegu samade põhimõtete järgi 'dieeditamine' käsil ja tasapisi püüan ka sportimisega sõbraks saada. Tõesti toimib, võin ka süüa mida soovin, valin ainult õige aja ja koguse :) Kui uurida võib, siis mis ajaga kui palju kaal alla on läinud? Näed igatahes suurepärane välja!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4 kuuga 10 kg ja jätkuvalt olen enda keha suur sõber. Nälga ei ole kunagi tundnud, kui siis seda mõnusat tühja kõhu tunnet, mis annab märku, et aeg on süüa. Väga tore muidu kuulda, et on teisigi mõistlikke dieeditajaid. :)

      Delete
  2. Nii hea meel on selliseid soovitusi lugeda, sest mul on kurguauguni mingitest dieeteedest ja võluriraamatutest, mille abil peaks siis elu muutma. Kraanikausist alla see jama!

    Kuigi minu tingimused on natuke teised, näen ikkagi väga paljut mis kehtib ka mul. Aga võibolla mõni soovitus veel, mis näiteks minul toimib. Minu päev koosneb näiteks 3-7 toidukorrast. Keskmiselt 4'st toidukorrast. Need on hästi läbi mõeldud ja väikesed kogused (väike naljakas iva: kui minul hetkel kõht täis saab siis ei hakka mitte kõhus pistma vaid kukla taga ;D). Igatahes jõuan siis lõpuks soovituseni. Võib proovida jaotada oma toidukorrad rohkem kui 3 toidukorra vahel. Ning mõttetu näksimine ära kaotada selle arvelt! Veel üks asi mis mul üllataval kombel toimis. Mul soovitati välja vahetada oma igapäevased toidunõud. Suured lahmakad taldrikud sai vahetatud väikeste vastu! Nii ei teki isegi võimalust portsjoniga liialdada, kui sa ei taha just laualt süüa. See kõlab imelikult, aga minu toimib see väga hästi!

    Igatahes, tubli tüdruk, et see tahtejõud ei kaoks! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh sulle!

      Oh, need on küll head mõtted! Olen ka tähele pannud, et pisemat taldrikut on raske koormata ja sinna panen pigem mõistlikuma suurusega portsjoni. Loodan, et sinu "dieet" läheb edukalt. :)

      Delete
    2. Minu oma ei saa kahjuks väga võrrelda sinu pingutustega. Mina olen sunnitud selleks, sinul on tahtejõust ;)

      Delete
  3. Tubli, üritan ka tervislikumalt toituda. Ülekaalu ei ole mul kunagi olnud, aga seedimine on lihtsalt tuksis olnud. Aga ma ei näe erilist erinevust enne ja pärast piltide vahel, sry, vb halvasti pildistatud vms.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma kunagi teen ühes poosis pildi samade riietega - mul on see "paksem" variant juba olemas. Kuid muidu ma pakun, et asi on ehk pikkuses? Ehk siis pikkadel inimestel ülekaal jaotub rohkem laiali ja pole nii hästi aru saada.

      Aitäh! :)

      Delete